Bora 1.6 bicie lewego koła przy skręcie w prawo na luzie

29 Wrz 2021, 10:01

Witam mam problem. VW Bora 1999 1.6 śr. W aucie dzieje się coś dziwnego przy skręcie w prawo (i tylko w prawo) bije lewo koło. Ale jak jadę na biegu i dodaje gazu to trochę przesteje tylko mocno to czyc na tzw "luzie" ktoś mi pomoże?
Bartek1000
Nowicjusz
 
Posty: 16

29 Wrz 2021, 10:20

Przy skręcie w prawo dociążasz lewe łożysko w kole i być może coś już z nim jest nie tak. Możesz podnieść samochód do góry i sprawdzić szarpiąc trzymając za oponę na górze i na dole czy jest wyczuwalny jakiś luz. Warto tu też dokładnie przyjrzeć się samej oponie czy nie ma jakiś uszkodzeń, wybrzuszeń itd.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10191
Zdjęcia: 35

29 Wrz 2021, 10:29

Wczoraj dałem auto do mechanika i mi mówił że łożysko raczej to nie jest bo przy dodaniu gazu bicie maleje jakieś 85% i podejrzewa poloske bo auto jest obniżone i coś tam ze w trochę innym koncie one idą. Bo mówił że ktoś wymienial już tą pół os od strony kierowcy i że będzie miał dziś dwie polosie na sprawdzenie i że jak to polosie nie będą to może być coś ze skrzynia

I tak samo jak jadę jakieś 80km/h i na jezdni jest jakiś uskok to też tak zawibruje.

Pomożecie Panowie co To może być? Może ktoś miał podobny przypadek, lub coś w tym styku.
Bartek1000
Nowicjusz
 
Posty: 16

29 Wrz 2021, 12:33

Musisz poczekać na sprawdzenie dokładne tych półosi przez mechanika. Nie miały one luzu jak sprawdzał? Wątpię żeby dwie na raz miały problem tym bardziej że on występuje tylko podczas skrętu w prawo.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10191
Zdjęcia: 35

29 Wrz 2021, 12:35

No czekam cały czas na telefon od niego. Dziś ma dać znać. To co mi powie napisze tutaj. Póki co myślę i jestem truche bezradny
Bartek1000
Nowicjusz
 
Posty: 16

29 Wrz 2021, 12:45

Bartek1000 napisał(a):tak zawibruje
Czytając można różnie zrozumieć . Jakiś czas temu coś podobnego miałem w golfie czwartym tylko że w lewo . Wymienione zostało - przegub wewnętrzny , zewnętrzny i nic. A to było takie g....o . Wydech się przemieszczał na środkowym wieszaku i sobie chrobotał , stukał , wibrował bolcem o budę .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4963
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    Jak jeździć po nawałnicy?
    W lecie często nawiedzają nas intensywne burze, gwałtowne opady deszczu i nawałnice. Takie warunki atmosferyczne są bardzo niebezpieczne w szczególności dla kierowców. Pod wpływem silnego wiatru łamią się gałęzie, ...

29 Wrz 2021, 12:48

Tyle że jak dodaje się gazu przy skręcie to wibracje maleje lub ustaje. Jak puści się pedal gazu to wtedy najbardziej bije
Bartek1000
Nowicjusz
 
Posty: 16

29 Wrz 2021, 12:59

Silnik zawieszony jest na poduszkach tak że nie jest na sztywno . Za przemieszczającym się silnikiem przemieszcza się wydech który też jest zawieszony elastycznie . Oczywiście w jakiś tam granicach .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4963
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

29 Wrz 2021, 13:02

Ciężki temat, czekam na ten cholerny telefon. A w skrzyni coś może być nie tak jak by nie było to te polski???
Bartek1000
Nowicjusz
 
Posty: 16

29 Wrz 2021, 13:05

Poloski
Bartek1000
Nowicjusz
 
Posty: 16

29 Wrz 2021, 16:28

Gadałem z mechanikiem i prawdopodobnie padł mechanizm roznicowy bo mechanik coś mówił że skrzynia w tych autach asa wadliwe bo na moto coś tam jest. Moje pytanie brzmi czy droga jest taka wymiana tego mechanizmu rozniciowego?
Bartek1000
Nowicjusz
 
Posty: 16

29 Wrz 2021, 19:34

Bartek1000 napisał(a):Gadałem z mechanikiem i prawdopodobnie padł mechanizm roznicowy bo mechanik coś mówił że skrzynia w tych autach asa wadliwe
Coś to pokręcone . Nie powinno być ze strony mechanika że prawdopodobnie . Diagnoza powinna być że na pewno . Tak były skrzynie wadliwe . Jednakże jakbyś się wczytał w neta wadliwość dotyczyła zrywania nitów koła talerzowego do obudowy mechanizmu różnicowego . Nijak się to nie ma do do samego mechanizmu różnicowego . A i objawy jak już to są inne jak u Ciebie . Zweryfikuj diagnozę u innego mechanika .Mogę się mylić , ale cóż takie jest moje zdanie.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4963
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

29 Wrz 2021, 19:49

Jutro ma przyjechać jakiś koleś od skrzyni biegów i o 13 da mi znać. No na moje mi się wydaje że dziś auta nie ruszal tylko jutro będę patrzyć a mi tak powiedział żebym "niby coś wiedział". No zobaczymy co to będzie, wiadomo auto w Pb A przebieg jak u diesla bo 360tys ma. Ale ponoć ktoś coś przy skrzyni grzebal lub wymienial bo jakieś zaznaczenia farba są.....
Bartek1000
Nowicjusz
 
Posty: 16

29 Wrz 2021, 19:51

Ja ogólnie dziękuję że ktoś może coś mi doradzić..
Bartek1000
Nowicjusz
 
Posty: 16

29 Wrz 2021, 19:54

Auto kupilem parę dni temu i myslalem że to półos wadliwa a wychodzi jak wychodzi... Szczerze to ten mechanik jako jedyny pyta o wszystko itp po. Prostu uczciwy i dziś mi mówił że tak jak w tej branży jest ponad 25l to pierwszy raz ma taki przypadek
Bartek1000
Nowicjusz
 
Posty: 16