Drganie auta na biegu jałowym i gaśnięcie VW POLO III 6N2 1.4MPI

26 Wrz 2021, 13:15

Witam,

Posiadam problem z moim autem VW POLO III 6N2 1.4 MPI 60KM 44kW rok. 2000r.

Od pewnego czasu gdy auto odpalam na zimnym silniku i po chwili odpalenia, auto zaczyna się trząść całe, obroty spadają do 400-500 obrotów i auto gaśnie, natomiast jak spróbowałem w innym dzień odpalić auto i dodawać gaz na biegu jałowym przez 30 sekund to auto nie zgasło i pracowało normalnie. Również jest też sytuacja kiedy stoję na postoju na biegu jałowym to czuć odczuwalne drganie auta przez ok. minute po czym dragania znikają po paru minutach i znowu wracają.

W aucie zostały wymienione następujące rzeczy:
- uszczelniacz półosi
- odma
- cala skrzynia biegów
- sprzęgło
- świecie zapłonowe
- przewody zapłonowe
- nowy olej i wszystkie nowe filtry
- wentylator chłodnicy

Czym mogą być te drgania spowodowane i gaśnięcie na zimnym? Przypuszczam że przepustnica lub silniczek krokowy albo czujnik temperatury, w ostateczności objawiam się najgorszego - koło zamachowe

Z góry dzięki za odpowiedź
kking1232
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 13 10 2020
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Volkswagen Polo III 6n2
Silnik: 1.4 MPI 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

27 Wrz 2021, 10:52

Czy pogoda nie ma tu wpływu? Chodzi mi o to ze teraz noce są dosyć wilgotne. W ciągu dnia jak odpalisz silnik po kilku godzinach od poprzedniej jazdy to jest tak samo jak po nocy?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10092
Zdjęcia: 35

27 Wrz 2021, 11:05

Dzisiaj przykładowo odpalił normlanie silnik, wibrował lekko ale dał radę, natomiast jak w danym dniu padał deszcz to na następny dzień właśnie była taka sytuacja. Po południu czy wieczorem nie dzieje się to, tylko wyłącznie z rana jak się odstawi auto i nie jeździ sie z 12-13h.
kking1232
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 13 10 2020
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Volkswagen Polo III 6n2
Silnik: 1.4 MPI 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

27 Wrz 2021, 17:49

Warto było by się tu przyjrzeć i przeczyścić złącze od cewki zapłonowej. W sumie z układu zapłonowego tylko ona pozostała nie wymieniona.

Czy płynu chłodniczego nie ubywa i czy nie ma białego dymu z rury zaraz po odpaleniu zimnego silnika?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10092
Zdjęcia: 35

27 Wrz 2021, 19:08

Nie ubywa płynu chłodniczego, ani nie leci biały dym z rury. Dzisiaj mechanik wyczyscił mi całą przepustnice, wymienił wężyki i auto teraz dobrze się sprawuje na wolnych obrotach. Zobaczymy jak to będzie wyglądać z zimnym silnikiem. Jeszcze zostaje do wymiany odma olejowa, bo trochę poleciało oleju do tej przepustnicy. Natomiast drgania które były odczuwane w kabinie, mogłe być spowodowane działaniem wentylatora chłodnicy, bo też został niedawno wymieniony na nowy.
kking1232
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 13 10 2020
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Volkswagen Polo III 6n2
Silnik: 1.4 MPI 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Skoda Vision E - wnętrze samochodu koncepcyjnego
    Futurystyczny design modelu VISION E ukazuje charakter nowego języka stylistycznego ŠKODY dla przyszłych pojazdów elektrycznych. Najbardziej uderzające cechy nadwozia to m.in. brak słupka B czy nietypowo otwierane ...