WV Bora Kontrolka Check Engine

30 Gru 2012, 22:17

Witam,
Mam WV Bora 1.6 FSI 2003r. Benzyna, niedawno zapaliła mi się lampka "check engine" pojechałem do mechanika i podłączyłem samochód do komputera i wyskoczył błąd który mówi o wymianie czujnika ciśnienia w kolektorze dolotowym. Tak więc uczyniłem, dodatkowo wymieniłem świece, ale i tak w powrotnej drodze od mechanika lampka się znowu zapaliła. odstawiłem samochód do garażu i odłączyłem akumulator na całą noc (podobno resetuje to komputer i po ponownym podłączeniu na nowo odczytuje dane z czujników) następnego dnia odpaliłem samochód i przejechałem jakieś 1,5 kilometra i kontrolka znowu się zapaliła. Co może być przyczyną ponownego zapalenia się lampki?
Proszę o pomoc.
Pankracy52
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 01 01 2001

30 Gru 2012, 22:39

zła diagnoza
:) pamiętaj nie jedzie się do mechanika tylko by podłączyć komputer za podłończenie kazde bierze się kase i to nie małe jezeli nie potrafisz z niego kozystać to nie jedz na usługe podepnij kompa a na usługę napraw mi auto wtedy masz pewniak ze ci naprawią auto a jak coś bedzie nie tak to juz za podłączenie nie płacisz tylko będzie to reklamacja za tą kasę co na kompa wydasz to na czesci lepiej oni jako reklamacja za kompa nie biorą sprawdź wartości doladowania egr moze zatkany wydech
ochroniarz02
Początkujący
 
Posty: 214
Miejscowość: Biała Podlaska

30 Gru 2012, 23:03

NAsi mechanicy nie odróżniają pojęć :
- sygnał z czujnika poza zakresem wymaganym
- uszkodzony czujnik
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

30 Gru 2012, 23:08

a co się dzieje z autem podczas jazdy ma moc pali jak trzeba
ochroniarz02
Początkujący
 
Posty: 214
Miejscowość: Biała Podlaska

30 Gru 2012, 23:09

sprawdz weze podciśnieniowe czy nie dziurawe
ochroniarz02
Początkujący
 
Posty: 214
Miejscowość: Biała Podlaska

31 Gru 2012, 11:13

Podaj konkretny błąd czyli numer błędu wtedy można coś pomyśleć. A czy mechanik po wpięciu auta w ogóle zajrzał w parametry pracy silnika??
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Rejestracja samochodu z zagranicy krok po kroku
    Rejestracja samochodu z zagranicy ( Holandia ), bez tablic rejestracyjnych, kupiony w komisie. Przed kupnem samochodu robimy pierwszy przegląd techniczny w kraju. Po zakończonym badaniu ( bez znaczenia czy negatywnym czy ...

31 Gru 2012, 20:55

jak sprawdził to nie powiedział dla klienta powinieneś teraz podjechać tam jeszcze i podłączyć i nie płacić ale to będzie trudne
ochroniarz02
Początkujący
 
Posty: 214
Miejscowość: Biała Podlaska

31 Gru 2012, 21:57

Mechanik pewnie ma napis nad wejściem
MAM TYLE ROBOTY, ŻE NIE MAM CZASU NA REKLAMACJE
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

01 Sty 2013, 21:35

Witam,
Podczas jazdy normalnie nic dziwnego nie zauważalnym (typu: większe spalanie) ale od niedawna przy odpaleniu silnika przez max. 2 sekundy silnik pracuje jak traktor (może zawory) nie zdarza się to zawsze może z 5 razy miałem coś takiego.
Kod błędu jaki wyskoczył to: 16492
Pankracy52
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 01 01 2001

01 Sty 2013, 23:51

Czy błąd jest stały czy występuje sporadycznie ?
W ramkach zamrożonych widać kiedy się pojawia.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

02 Sty 2013, 22:26

Błąd jest stały. Kontrolka się pali cały czas.
A czy te klekotanie zaworów może mieć wpływ na kontrolkę?
Fakt miałem to dopiero kilka razy.
Pankracy52
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 01 01 2001

08 Sty 2013, 19:22

jest to map sensor podciśnieniowy czujnik bo sa dwa jeden sterowany turbina a drugi od sterowania podcisnieniem na komputer cZy cos takiwego juz ne pamietam jak to było
ochroniarz02
Początkujący
 
Posty: 214
Miejscowość: Biała Podlaska