Budujemy terenówkę!

17 Wrz 2009, 11:33

Karson napisał(a):tak? a czemu? aluminiowy, rozrząd na łańcuszku, nie grzeje się, koło 115-120KM :wink:

jak chcesz moc i lekkość to 1,8 supercharged z forda :wink:
miałam taki w suce, ogólnie potrafi urwać mozty z LJtki :mrgreen: a momentu ma 3 razy więcej niż suzuka :mrgreen:
co lepsze można sobie samemu zdecydować czy chcemy mieć w pierniki momentu czy w pierniki mocy :mrgreen: po prostu przekładamy doładowanie przed albo za gaźnik i już :wink: kwota przeróbki w granicach 400-500 PLN :wink: (we warśtacie, samemu to 200 za tokarza :mrgreen: )
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

17 Wrz 2009, 11:45

coś więcej proszę o silniku, z jakiego modelu forda jest, jaka skrzynia do niego, jak połączyć z reduktorem itd :wink:
rozmawiajmy tu jakbyśmy chcieli budować, a nie tylko rzucamy hasło i z bani :mrgreen:
a plusy i minusy ramy z zawieszeniem z defa?
coś nam to niemrawo idzie :neutral:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

17 Wrz 2009, 12:42

silnik z okresu pierwszej generacji Scorpio, Sierry z kompresorem :wink:
połączyć najlepiej z 4 biegową skrzynią forda na przykład MT75 (można ją skrócić o jakieś 15 cm) do tego jakiś wolny reduktor, chyba że mosty z przełożeniem 5-6
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

17 Wrz 2009, 19:13

ciekawa propozycja, napisz ile to ma kuni i momentu.
rozumiem, że silnik jest żeliwny? grzeje się?
jak z awaryjnością i częściami, jak z odpornością na wodę itp.


patrzyłem na alle.. znalazłem tylko jeden silnik 1.8 sierry i żadnego o tej pojemności scorpio :wink:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

17 Wrz 2009, 20:13

silnik nie do zdobycia na alledrogo :mrgreen: niestety nie jest silnikiem popularnym :???: dość odporny na wode (o ile to można z benzyną zrobić)
kucy chyba miał koło 150 nie pomne dokładnie, żeliwny, części dość trudno dostępne :cry: tłoki kute, to samo z wałem korbowym, ogólnie droga sprawa :sad: waga niestety jak starszych benzyn forda dość duża :wink: dlatego zuzanna dostała przeszczep z 2.0 efi 16v :mrgreen: i z tym silniczkiem i tak robi bałagan w napędach :shock:


teraz jak bym miał budować zmote hmm
myślał bym nad ramą z LJ70 i jej mostami (zwrotność tego samochodu jest zajebista) jakaś benzyna (ze 150 kucy, najlepiej V6) i rurki :wink:
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

17 Wrz 2009, 20:21

zawiecha LJ nie krzyżuje się tak dobrze jak defa, poza tym rama jest cięższa :wink:

jest pewne V6 z terenówki, występuje nawet z automatem - 2.0 V6 vitara :mrgreen: silnik wprawdzie ciężki, żeliwny ale na łańcuchach. moc ok. 136KM, pewnie można by go trochę podkręcić :wink:
w tej specyfikacji mamy fabrycznie połączony silnik, skrzynię i reduktor.
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Samochodem w góry na narty
    W górach jeszcze zima więc wiele osób wybiera się w tym czasie w góry, by pojeździć na nartach czy snowboardzie. Kierowcy powinni jednak odpowiednio przygotować się do takiej podróży, aby w bezpieczny ...

17 Wrz 2009, 20:26

Karson napisał(a):zawiecha LJ nie krzyżuje się tak dobrze jak defa, poza tym rama jest cięższa :wink:
kto nam zabroni zapodać sierżanta z tyłu :?: albo wahacz A :mrgreen:
na przód 5 linka i jazda w teren :wink:
Karson napisał(a):jest pewne V6 z terenówki, występuje nawet z automatem - 2.0 V6 vitara :mrgreen: silnik wprawdzie ciężki, żeliwny ale na łańcuchach. moc ok. 136KM, pewnie można by go trochę podkręcić :wink:
:mrgreen: odpada rozbieranie połowy auta przy wymianie rozrządu
Karson napisał(a):w tej specyfikacji mamy fabrycznie połączony silnik, skrzynię i reduktor.
jak dla mnie brak PTO dyskwalifikuje ten zestaw :neutral: trzeba by inny reduktor zapodać :!:
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

17 Wrz 2009, 20:33

fabryczna zawiecha to dostępność części w normalnych cenach, 100% pewność, że działa i szybkość ewentualnej naprawy :mrgreen:

rozrząd na łańcuchach zmieniasz co 100kkm, używając auto w rajdach co 30-50kkm czyli najczęściej raz w roku - i tak jesienią przyda się rozebranie silnika więc to nie argument :mrgreen:

pto można zrobić z dwóch reduktorów, tak jak to chłopaki robią w samurajach i jimniakach :mrgreen:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

17 Wrz 2009, 20:45

Karson napisał(a):fabryczna zawiecha to dostępność części w normalnych cenach, 100% pewność, że działa i szybkość ewentualnej naprawy :mrgreen:
bierzemy sierżanta z LRa i już mamy fabrykę, %linka z jeepa na przód i mamy tanią fabrykę o dużym wykrzyżu :mrgreen:
Karson napisał(a):rozrząd na łańcuchach zmieniasz co 100kkm, używając auto w rajdach co 30-50kkm czyli najczęściej raz w roku - i tak jesienią przyda się rozebranie silnika więc to nie argument :mrgreen:
to był argument że nam nie przeszkadza, bo do wymiany nie rozbierzemy połowy witary :mrgreen:
Karson napisał(a):pto można zrobić z dwóch reduktorów, tak jak to chłopaki robią w samurajach i jimniakach :mrgreen:
taaaak ale reduktor z witary jest inny :wink: a reduktor z samiego nie wytrzyma tego silnika :mrgreen:
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

17 Wrz 2009, 20:56

pocieszny napisał(a):bierzemy sierżanta z LRa i już mamy fabrykę, %linka z jeepa na przód i mamy tanią fabrykę o dużym wykrzyżu :mrgreen:

ale i większą wagę. czemu więc uważasz, że LJ będzie lepszy?
pocieszny napisał(a):to był argument że nam nie przeszkadza, bo do wymiany nie rozbierzemy połowy witary :mrgreen:

ten silnik w sporej ramie defa będzie miał świetny dostęp więc pół samochodu nie będzie wymagało rozebrania :mrgreen:
pocieszny napisał(a):taaaak ale reduktor z witary jest inny :wink: a reduktor z samiego nie wytrzyma tego silnika :mrgreen:

dlatego trzeba zrobić pto z reduktorów vitary albo założyć gigglepina :mrgreen:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

17 Wrz 2009, 21:10

rama i zawias :mrgreen: widziałeś jak skręca Def?? :mrgreen: Ikarus w porównaniu to sprytne autko :mrgreen:

silnik (nie rozumiemy sie zgadzam się z tobą od 1 postu )

reduktor- można zwolnić robura :mrgreen: :mrgreen:
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

17 Wrz 2009, 21:14

trochę wiem jak skręca def. dokładnie wiem jak skręca na 35" :mrgreen:

robur byłby świetny, w końcu chłopaki z RMPST nie mogą się mylić ale... w rajdówkach do 2.5l stosują ARO - niższa masa i równie duża wytrzymałość :idea: :mrgreen:


jak się fajnie i merytorycznie temat rozwija :grin: tylko gdzie Fourup i Leonek, nie mają ochoty budować zmot? :mrgreen:
Ostatnio edytowany przez Karson, 17 Wrz 2009, 21:18, edytowano w sumie 1 raz
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

17 Wrz 2009, 21:17

Karson napisał(a):tw rajdówkach do 2.5l stosują ARO - niższa masa i równie duża wytrzymałość :idea: :mrgreen:
wyjście wału na nieludzką stronę :mrgreen: to jak ciemna strona MOCy :mrgreen:
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

17 Wrz 2009, 21:22

tego akurat nie wiedziałem. pytanie teraz ile będzie problemów z połączeniem skrzyni vitary z roburem :wink:

zarówno mosty LR jak i toyki długo nie wytrzymają przy takim silniku, opcja dla LR to MD (minus to straszna cena i coraz gorsza dostępność), jak myślałeś wzmocnić skośnookie mosty? :mrgreen:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

17 Wrz 2009, 21:30

Karson napisał(a):tego akurat nie wiedziałem. pytanie teraz ile będzie problemów z połączeniem skrzyni vitary z roburem :wink:
wałek sie da i będzie git :mrgreen: problem tylko że robur ma przełożenie redukcyjne 1,8
Karson napisał(a):zarówno mosty LR jak i toyki długo nie wytrzymają przy takim silniku, opcja dla LR to MD (minus to straszna cena i coraz gorsza dostępność), jak myślałeś wzmocnić skośnookie mosty? :mrgreen:
LR ma V8 Tojka wytrzymuje 1.6 16v podkręcone odrobine, z 2 blokadami zyje już 2 sezon i nawet nieźle wygrywa....czasem :mrgreen:
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)