Budujemy terenówkę!

23 Wrz 2009, 10:09

flansza+ skrzynia od tylnonapędowca jakiegoś (przełożenia dobrać) reduktor na wałku albo na homokinetyku :wink: jedyna wada to troche długie rozwiązanie, ewentualnie skrzynia z reduktorem od jakiejś terenówki :?:
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

23 Wrz 2009, 11:38

pocieszny napisał(a):flansza+ skrzynia od tylnonapędowca jakiegoś (przełożenia dobrać) reduktor na wałku albo na homokinetyku :wink: jedyna wada to troche długie rozwiązanie, ewentualnie skrzynia z reduktorem od jakiejś terenówki :?:

ciekawe czy podeszłaby skrzynia od modelu syncro - wtedy chyba łatwiej byłoby podłączyć reduktor?
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

23 Wrz 2009, 20:16

nie :!: synchro to też tak samo ustawiony silnik i skrzynia (poprzecznie) tyle że zamiast tylko prawej i lewej półosi wychodzi jeszcze wał na tył :wink: ogólnie taka skrzynia nie nadaje się do naszych celów :mrgreen:
audi, BMW, Mercedes, ale ja bym tak na prawde kierował swe oczy w stronę skrzyni z LJ albo z Vitary :wink:
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

23 Wrz 2009, 20:27

vitara lżejsza i mniejsza, LJ trwalszy :wink: czyli znów zagwozdka :mrgreen:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

23 Wrz 2009, 20:28

lj chyba wolniejsza a to dobrze ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

23 Wrz 2009, 20:33

tak ale waga działa na niekorzyść :wink:
najlepszym rozwiązaniem będzie chyba wstawienie całego napędu (silnik, skrzynia, reduktor) z jednego auta - uniknie się rzeźbienia i poprawek. no i o części łatwiej :mrgreen:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Volkswagen Amarok 4MOTION
    Amarok jest najmłodszym modelem marki Volkswagen Samochody Użytkowe. Jego produkcja rozpoczęła się w 2010 roku w Argentynie, od maja 2012 roku samochód powstaje także w fabryce Volkswagena w Hanowerze. Dla Amaroka ...

23 Wrz 2009, 20:36

no top szukaj tylnonapędowca :wink:
opelek może jakiś lata taki jeden 2.0i w suzuce z mostami od UAZa :mrgreen: masakra co chłopaki wyrabiają :wink:
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

23 Wrz 2009, 20:42

widziałem taką zmotę - silnik 2.0 łopla, reduktor samuraja, mosty GR - na resorach :!: :mrgreen: ale jeździło to niesamowicie.

jak będę budował zmotkę to myśle zrobić coś zarówno na przeprawy jak i ściganki, dlatego potrzebuję wysokiej bezawaryjności i szybkości :wink:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

23 Wrz 2009, 20:46

jaki budget?? jeśli wolno spytać :wink:
bo jak zapodasz Vlapa to odpadają problemu z szybkością skrzyni i reduktora :mrgreen: ale na tą przyjemność trzeba 10 wydać :neutral:
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

23 Wrz 2009, 20:54

póki co, to żaden :mrgreen: gdybam sobie na przyszłość jak kasę uzbieram. ale powiedzmy, że 20-25kzł pójdzie na części, 10-15kzł na robociznę, razem 30-40kzł max.

laplandery odpadają, za ciężkie i za drogie :sad:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

24 Wrz 2009, 08:30

Karson napisał(a):laplandery odpadają, za ciężkie i za drogie :sad:
drogie tak ale czy ciężkie?? w porównaniu do GR nie jest tragedia :wink: a 2 blokady i portale z buta to już coś ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

24 Wrz 2009, 08:50

nawet nie myślę o mostach GR ze względu na wagę, więc i volvo odpada :wink:
chciałbym mieć zmotę jak najlżejszą, poniżej 1500kg, dlatego rama def'90 lub disco z ich mostami. gruszki nie są duże, auto na 33" w błocie bardzo ładnie pracuje i się nie wiesza. a wykrzyż jest wyjątkowo duży :mrgreen:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

24 Wrz 2009, 09:30

Karson napisał(a):nawet nie myślę o mostach GR ze względu na wagę, więc i volvo odpada :wink:
chciałbym mieć zmotę jak najlżejszą, poniżej 1500kg, dlatego rama def'90 lub disco z ich mostami. gruszki nie są duże, auto na 33" w błocie bardzo ładnie pracuje i się nie wiesza. a wykrzyż jest wyjątkowo duży :mrgreen:
hmm disko troche dlugawe nie :?:
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

24 Wrz 2009, 09:47

właśnie nie. 100" międzyosiowego rozstawu to ideał - rozmawiałem z Dominikiem i jego mechanikami :mrgreen: ich Grat2 ma właśnie 100" :mrgreen:
podjazdy, zjazdy plus szybsza jazda po dziurach - im większy rozstaw tym lepiej, autko jest stabilniejsze. ale biorąc pod uwagę, że moja zmota ma być mniejsza, lżejsza i słabsza to wystarczyłoby 90". nie wspomnę o tym, że przy takim rozstawie będzie mogło zaczynać i kończyć się kołami :idea: :grin:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

24 Wrz 2009, 10:11

Karson napisał(a): zaczynać i kończyć się kołami :idea: :grin:
o innym rozwiązaniu nawet nie myślałem :mrgreen:
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)