Budujemy terenówkę!

24 Wrz 2009, 11:16

jak @Karson szukasz coś do ścigajki to polecam 3.4 V6 5VZ-FE :mrgreen: nie wiem czy tylko by ci taki klamot wagi nie spartolił :mrgreen:
Jeba* i się nie dać, a wyniki same przyjdą...
Wezyrro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 844
Miejscowość: Wałbrzych/Wrocław

24 Wrz 2009, 11:26

te, przeczytaj cały wątek to będziesz wiedział, że motor ma być do 2 litrów :mrgreen:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

24 Wrz 2009, 11:28

no właśnie tak pobierznie spojrzałem :mrgreen:

no to się go rozwierci.... :mrgreen:
Jeba* i się nie dać, a wyniki same przyjdą...
Wezyrro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 844
Miejscowość: Wałbrzych/Wrocław

24 Wrz 2009, 11:41

Wezyrro napisał(a):no właśnie tak pobierznie spojrzałem :mrgreen:

no to się go rozwierci.... :mrgreen:
nie można taka idea ma być do 1999cm3
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

30 Wrz 2009, 08:47

oglądałem auta robione przez Oleszczaka, większość ma amortyzatory dokładnie w pionie postawione. Kuflowóz stoi na coiloverach i ustawione są pod kątem.
tak tak, od Pawła auta są szykowane do ściganek, GRat to przeprawówka.
Pytanie teraz, jak obliczyć ewentualne kąty ustawienia amorów i czy jest sens to robić przy założeniu, że zawiecha zmoty ma być fabryczna.
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

30 Wrz 2009, 14:07

Karson napisał(a):Pytanie teraz, jak obliczyć ewentualne kąty ustawienia amorów i czy jest sens to robić przy założeniu, że zawiecha zmoty ma być fabryczna.
ogólnie jak ma być do szybkościówki to ani wykrzyż ani wysoki skok amora/sprężyny nie jest ci potrzebny,seryjna wysokość wystarczy, potrzebne ci jest dobre tłumienie z dobrym odprowadzeniem ciepła :wink: zwykłe amory się nie spisują bilstainy B6 regeneruje sie szybko ale co 2-3 rajdy :???: trzeba by pomyśleć nad jakimś lepszym amorem :twisted:
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

30 Wrz 2009, 14:24

pocieszny napisał(a):
Karson napisał(a):Pytanie teraz, jak obliczyć ewentualne kąty ustawienia amorów i czy jest sens to robić przy założeniu, że zawiecha zmoty ma być fabryczna.
ogólnie jak ma być do szybkościówki to ani wykrzyż ani wysoki skok amora/sprężyny nie jest ci potrzebny,seryjna wysokość wystarczy, potrzebne ci jest dobre tłumienie z dobrym odprowadzeniem ciepła :wink: zwykłe amory się nie spisują bilstainy B6 regeneruje sie szybko ale co 2-3 rajdy :???: trzeba by pomyśleć nad jakimś lepszym amorem :twisted:

wiem Panie, wiem. marzy mi się Fox, tylko ta cena... :cry:
chcę połączyć szybkie z przeprawami, dlatego pytam o kąty.

Fox byłby zestawem uniwersalnym, można zmieniać skok amorka i jego twardość. no i są ze zbiornikami, czyli odprowadzenie ciepła jest załatwione.
ideałem byłby coilover :wink:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

30 Wrz 2009, 14:59

Karson napisał(a):marzy mi się Fox, tylko ta cena... :cry:
i tak tanio celujesz :mrgreen:
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

30 Wrz 2009, 15:20

pocieszny napisał(a):
Karson napisał(a):marzy mi się Fox, tylko ta cena... :cry:
i tak tanio celujesz :mrgreen:

zestaw ponad 10kzł :evil: to 1/4 kwoty jaką bym przeznaczył na całą zmotę :shock:
na szczęście za marzenia się nie płaci :mrgreen:


a wracając do kątów, masz jakieś info lub wiedzę? :wink:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

30 Wrz 2009, 15:47

Karson napisał(a):[
a wracając do kątów, masz jakieś info lub wiedzę? :wink:
ogólnie :mrgreen:
im bardziej w pionie tym mocniej pracuje,lepiej tłumi,krócej żyje :mrgreen: im bardziej odchylony tym większy wykrzyż i lepsze wykorzystanie skoku,
jeśli ustawione w pionie mocowanie nie ma znaczenia jeśli pod kątem to tylko oczko-oczko :!:
Ostatnio edytowany przez pocieszny, 30 Wrz 2009, 20:04, edytowano w sumie 1 raz
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

30 Wrz 2009, 20:14

pocieszny napisał(a):ogólnie :mrgreen:
im bardziej w pionie tym mocniej pracuje,lepiej tłumi,krócej żyje :mrgreen: im bardziej odchylony tym większy wykrzyż i lepsze wykorzystanie skoku,
jeśli ustawione w pionie mocowanie nie ma znaczenia jeśli pod kątem to tylko oczko-oczko :!:

super :mrgreen:
ale mnie bardzo nurtuje jak obliczyć kąt położenia amorka względem (mostu, wahacza, ich łączenia, no właśnie czego?),
wysokość górnego mocowania amora, względem jakiego jego położenia liczyć (ściśniętego, rozciągniętego, jakiego innego?),
i takie tego typu szczególiki :mrgreen:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

30 Wrz 2009, 22:35

ładnych kilka lat temu robiłem pierwsze zawieszenie :mrgreen: zmiana resorów w UAZie na wahacze :wink: przód i tył to były 2 wahacze pchane/wleczone + drążek poprzeczny
spawanie na pustej ramie, z dokładnością do mm :mrgreen: oczywiście za 1 razem nie wyszło :oops: :mrgreen:
liczenia było sporo, przypomniałem sobie całą geometrię z podstawówki :mrgreen: zwłaszcza trójkąty :lol: z amorami jest najprościej jak już znamy wysokość sprężyny zciśnięta/rozciągnięta to dobieramy amorek o odrobine mniejszym skoku, mocowanie robimy tak aby max rozciągnięty amor był "prawie" w pionie i kończył mu się skok zanim sprężyna nie wypadnie z mocowań (można mocowania springów na stałe wyrzeźbić) do max z ciśniętego amora sprężyny (w zależności co nam wcześniej dobija do końca) dobieramy odbój i w zasadzie to jest najprostszy sposób metodą domową :mrgreen:
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

01 Paź 2009, 11:04

piękności, o to chodziło :mrgreen:
teraz wchodzi na tapetę klatka - ma być jak najlżejsza ale też w 100% bezpieczna. jakie rury, o jakim fi, rozumiem, że najlepiej giąć samemu. jakieś sugestie? :wink:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

01 Paź 2009, 13:20

Karson napisał(a): jakieś sugestie? :wink:
załącznik J odpowiada na wszystkie pytania w tym względzie :mrgreen:
http://www.pzm.pl/Rajdy/Regulaminy/Zalacznik_J_FIA
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

01 Paź 2009, 13:52

pocieszny napisał(a):
Karson napisał(a): jakieś sugestie? :wink:
załącznik J odpowiada na wszystkie pytania w tym względzie :mrgreen:
http://www.pzm.pl/Rajdy/Regulaminy/Zalacznik_J_FIA

tiaa... :mrgreen:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce