C5 III czy Laguna III (30-35tys)

29 Mar 2021, 13:39

Chcę się przesiąść z wysłużonego Focusa II na coś większego (rodzina się powiększa). Rocznie robię 15-20 tys km połowa miasta po łowa trasa, głównie odcinki 15km do pracy w każdą stronę. Jeżdżę dosyć spokojnie, nie potrzebuję sportowych wrażeń ale fajnie jakby silnik był odpowiedni do gabarytów auta :)
Teraz jeżdżę focusem II 1.8 125km i dla mnie to jest ok. Może być coś mocniejszego ale na pewno nie słabsze.
W oko wpadły mi 2 modele zarówno w wersji kombi jaki i sedan/liftback:
-Citroen C5 III - 2.0 140km benzyna lub 2.0 163km diesiel. Czytałem, że ta benzyna słabo wypada w tym aucie bo jest mega ciężka :/ Że lepiej diesla ale boję się wyeksploatowanych silników.
- Renault Laguna III - 2.0 140km benzyna lub 2.0T benzyna. Podobno oby dwa silniki spoko, zwłaszcza ten z turbo.

Oby dwa auta podobają mi się wizualnie, podoba mi się ich komfort podróży. W C5 urzekło mnie zawieszenie hydropneumatyczne i bardzo duży bagażnik. Laguna wydaje się mniejsza ale też ładna i podobno silniki benzynowe lepsze.
Z innych to oglądałem Jeszcze Peugeota 508, ale z benzyn są tam tylko te (podobno) awaryjne 1.6 THP lub takie diesle jak w C5.
Mondeo mi się nie podoba, Mazda 6 fajna ale boję się korozji, Accord to samo co Mazda. Niemieckich wozów nie biorę pod uwagę.
Xomaxa
Nowicjusz
 
Posty: 5

29 Mar 2021, 13:50

Xomaxa napisał(a):W C5 urzekło mnie zawieszenie hydropneumatyczne i bardzo duży bagażnik.


hydro w tej generacji c5 było opcją i stanowi mniejszość na rynku także wcale nie jest pewniakiem, że trafi ci się taki egzemplarz w dobrym stanie

Xomaxa napisał(a):Laguna wydaje się mniejsza ale też ładna i podobno silniki benzynowe lepsze.


nie tylko wydaje się mniejsza, jest wyraźnie ciaśniejsza od c5 czy mondeo
wolnossące 2.0 to silnik od nissana, ogólnie spoko ale z gazem średnio współpracuje
2.0T to już renault, gazik zakładasz bez problemów

Xomaxa napisał(a):Z innych to oglądałem Jeszcze Peugeota 508, ale z benzyn są tam tylko te (podobno) awaryjne 1.6 THP lub takie diesle jak w C5.


thp to śmietnik
diesel spoko, ten sam silnik co w c5 i mondeo zresztą też

W sumie zostają Ci jeszcze avensis i v70
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

29 Mar 2021, 14:05

Dzięki Invi. Volvo i Avensis zupełnie mi się nie podobają.
A co myślisz o tych dieslach 2.0 HDI przy moich przebiegach i trasach. Miałem okazję jeździć autem z tym silnikiem tylko chyba 150km w C4 i bardzo mi się podobało, świetna dynamika i spalanie. Pewnie 163km w C5 będzie też fajnie jechało tylko nie wiem jak tam z eksploatacją bo ja zawsze benzyną jeździłem.
Większość ludzi co znam jeździ dieslem i nie narzekają, z kolei w Internecie większość ludzi je odradza. Ja sam też zawsze ich unikałem aczkolwiek podoba mi się charakterystyka pracy silnika, który dobrze jedzie od samego dołu.
Co do zawieszenia hydro w C5 to szukałbym egzemplarzu, który go ma. Chociaż bez też jest spoko. Nie wiem jak z eksploatacją tego zawieszenia ale podobno jest trwałe.
Xomaxa
Nowicjusz
 
Posty: 5

29 Mar 2021, 20:15

Szukaj Mondeo, C5 nie polecam z zawieszeniem hydro bo to jakieś nieporozumienie nie zawieszenie, dodatkowo ma kilka rzeczy nie do zaakceptowania (przynajmniej dla mnie)
Laguna ciasna jak na swój segment i w dodatku bardzo słabo wyciszona z tyłu, jak byś się przesiadł z auta dobrze wyciszonego to w lagunie bedziesz się oglądal czy bagaznik zamknięty, poza tym miewa problemy elektrycznie jak to na lagune przystało. Mondeo to auto takie spoko, nie ma do czego się za bardzo czepiać i też nie ma czego więcej wymagać
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16698
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

29 Mar 2021, 20:30

Dzięki Kao.
A polecasz w Mondeo jeszcze jakiś silnik oprócz 2.0 w benzynie? Pytam bo wolałbym jednak skrzynię 6-cio biegową.
Mondeo wydaje mi się strasznie pospolite, ale może dlatego że na moim osiedlu po prostu dużo ich stoi. Podobno są tam silniki z grupy PSA?
Silnik 2.5 Turbo wydaje się fajny ale to pewnie czarny koń, trudny do kupienia i eksploatacja też znacznie wyższa.
Do gazu Mondeo chyba tak średnio?
Xomaxa
Nowicjusz
 
Posty: 5

29 Mar 2021, 21:45

Jak sam założysz gaz i bedziesz serwisował nie naprawiał to posłuży i napewno dka Ciebie wystarczy na długo.
A tak z ciekawosci po co Ci ta 6tka? Nie sugeruj się wyższym numerkiem. Piszesz ze jeździsz nie duzo w dodatku bez dynamiki więc ten apekt do pominięcia
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16698
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

30 Mar 2021, 08:37

Czytałem, że silnik 2.0 Duratec średnio nadaje się do gazu ze względu na ręczną regulację luzów zaworowych oraz przede wszystkim gniazda zaworowe, które mogą się łatwo wypalić.
Podobno jest wersja 2.0 Flexifuel, która ma wzmocnione te gniazda ale nie wiem jak to sprawdzić, rozpoznać i czy to faktycznie prawda.

6tka daje pewnie większy komfort w trasie bo jest ciszej ze względu na niższe obroty. Chociaż też nie wiem jak jest skrzynia zestopniowana w mondeo, być może brak tego dodatkowego biegu faktycznie nie przeszkadza tak bardzo.
Jeszcze nie miałem okazji jechać Mondeo ale zdaje się być bardzo dobrze wyciszone.
Jeszcze jedna sprawa.
Zauważyłem, że silniki 2.0 występują znacznie rzadziej po 2010 roku. Zdecydowana większość ofert po lifcie to ecoboosty i przede wszystkim diesle 140/163KM.
A jak z tym 1.6 ecoboost? Podobno jak jest po akcji serwisowej związanej z układem chłodzenia to fajny silnik. Do lpg się nie nadaje, ale pewnie pali podobnie co 2.0 duratec.
Xomaxa
Nowicjusz
 
Posty: 5

30 Mar 2021, 08:44

Xomaxa napisał(a):Czytałem, że silnik 2.0 Duratec średnio nadaje się do gazu ze względu na ręczną regulację luzów zaworowych oraz przede wszystkim gniazda zaworowe, które mogą się łatwo wypalić.


Gniazda się wypalają od zbyt ubogiej mieszanki, mechaniczna regulacja luzu zawodowego jest może w 50% aut na rynku i "jakoś" ciągle jeżdżą, na gazie również.
Auto trzeba regularnie serwisować a wtedy nie będzie z nim problemów. Jeśli masz zamiar jeździć do momentu aż stanie na środku drogi to rzeczywiście nie jest to auto dla ciebie

Masz focusa 1.8. Technologicznie to samo co silnik w mondeo - kiedy sprawdzales luz zaworowy?
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

30 Mar 2021, 09:49

Wymiany szklanek miałem robione 3 lata temu przy kupnie samochodu, jakieś 50 tys km temu. Wiem, że niedługo powinienem znowu to zrobić, ale to już kolejny właściciel auta niech sobie ogarnie.
Przy lpg ten luz trzeba sprawdzać częściej i regulować co ok 30 tys?
Nie wiem ile taka wymiana kosztuje w Mondeo ale w Focusie płaciłem koło 1000zł z tego co pamiętam.
Jeśli co 2 lata będę musiał płacić 1000 - 1500zł na wymianę szklanek w silniku, to przy moim przebiegach rocznych zakładanie lpg w tym silniku trochę traci sens.
Xomaxa
Nowicjusz
 
Posty: 5

30 Mar 2021, 10:30

30-40 tysięcy
I nie zawsze będzie to kosztowało 1000, kwestia ile szklanek trzeba będzie wymienić

Xomaxa napisał(a):Jeśli co 2 lata będę musiał płacić 1000 - 1500zł na wymianę szklanek w silniku, to przy moim przebiegach rocznych zakładanie lpg w tym silniku trochę traci sens.


To już Twój wybórwybór czy te 2-3k rocznie oszczędności na samym paliwie ma znaczenie
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km