Ceed SW vs Octavia

07 Cze 2019, 20:45

Cześć,
Które byście wybrali na auto rodzinne i dlaczego? Rozważam silniki 1.4 T GDI oraz 1.5 TSI. Skrzynia manualna. Rozważam Octavie sedan, gdyż ma wystarczająco duży bagażnik więc nie ma sensu dopłacać do kombi. Ceed w interesującym mnie wyposażeniu będzie trochę tańszy katalogowo. Póki co bardziej mnie przekonuje że względu na gwarancję. Skoda przypuszczalnie będzie tańsza w serwisowaniu. Co byście doradzili?
mickw
Nowicjusz
 
Posty: 4

07 Cze 2019, 23:31

mickw napisał(a):Co byście doradzili?
przejechać się jednym i drugim, a potem wybrać wg gustu (tak się kupuje nowe auta) :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14202
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

08 Cze 2019, 07:59

mike napisał(a):przejechać się jednym i drugim, a potem wybrać wg gustu (tak się kupuje nowe auta)

Teoretycznie to masz rację, ale w praktyce wygląda to trochę inaczej.
Wydajemy kupę kasy i chcemy mieć auto doskonale dopasowane do swoich potrzeb. W tym zawiera się także trwałość(mała utrata wartości), niezawodność(nie po to kupuje się nowe auto by włóczyć się po serwisach),
ekonomia-spalanie, koszty ubezpieczenia i serwisu(na ubezpieczeniu i serwisie są naprawdę spore różnice nawet między zbliżonymi klasą autami).
Więc twoją metodą może kupować ktoś kto naprawdę nie liczy się z kasą. W przypadku zwykłego Kowalskiego(budżet przeważnie poniżej 100tys), wszystkie te aspekty brane są pod uwagę.
A może to jedynie moja księgowa jest taka upierdliwa :?: :lol:
Ja bym do ceed'a i octavii, dorzucił jeszcze astrę.
Wielkość bagażnika to jedno, a ustawność to całkiem co innego, jako auto rodzinne, to jednak kombi ma sporą przewagę nad sedanem.
Cenami katalogowymi nie ma co się sugerować, poproś o konkretne oferty i dopiero wtedy porównuj.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3791
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

08 Cze 2019, 08:44

yeti65 napisał(a):Wydajemy kupę kasy i chcemy mieć auto doskonale dopasowane do swoich potrzeb. W tym zawiera się także trwałość(mała utrata wartości), niezawodność(nie po to kupuje się nowe auto by włóczyć się po serwisach),
ekonomia-spalanie, koszty ubezpieczenia i serwisu(na ubezpieczeniu i serwisie są naprawdę spore różnice nawet między zbliżonymi klasą autami)
....
Ja bym do ceed'a i octavii, dorzucił jeszcze astrę.


Dokładnie, niezawodność jest tu ważnym aspektem. Niestety są też to nowe modele silniki więc niekoniecznie dużo wiadomo o nich, natomiast gwarancja mnie przekonuje.
Zastanawiałem się nad Astra 1.4 ale pojawiają się w necie informacje o pękających tłokach w tych silnikach z niewielkimi przebiegami... Dlatego też odrzuciłem, szczególnie że długiej gwarancji nie dają
mickw
Nowicjusz
 
Posty: 4

08 Cze 2019, 10:12

W takim przypadku myślę, że lepszym wyborem będzie jednak Ceed.
1,5 tsi znowu ma jakieś problemy, coś z wolnymi obrotami, ale nie śledzę dokonań tego producenta, bo mnie te marki nie interesują.
Kia ma słabo wygłuszony bagażnik, ale to jest do zrobienia we własnym zakresie.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3791
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

08 Cze 2019, 10:24

Nie ma Octavii sedan, jest Octavia liftback, a to prawie tak samo użyteczne nadwozie jak kombi.
Z powyższych aut byłbym raczej za Ceedem, Octavia to starsza konstrukcja.
Alternatywnie Hyundai i30:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

jaki masz budżet na nowe auto?
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Volkswagen cross up!
    Volkswagen poszerza gamę modeli w wersji Cross: latem rodzinę tych lifestylowych aut wzbogaci cross up!, dołączając do obecnych już na rynku Cross Polo, Cross Golfa oraz Cross Tourana. Fanom Volkswagena Cross kojarzy się ...
    Audi Urban Concept Spyder - samochód studyjny
    Samochód studyjny Audi Urban Concept Spyder, gwiazda Międzynarodowej Wystawy Motoryzacyjnej w 2011 r. we Frankfurcie, stanowi konkretną propozycję dla mobilności jutra. W swoich założeniach przeznaczony jest dla nowoczesnego ...

08 Cze 2019, 11:07

Ossy napisał(a):jaki masz budżet na nowe auto?


Ok. 100 tys.
Hyundaia rozważałem, w końcu to bardzo podobne auto. Aczkolwiek nowy cee'd zbiera bardziej pochlebne opinie. Też gwarancja 7 lat/150 tys jest bardziej odpowiednia dla mnie niż 5/ bez limitu. W czym Hyundai może być lepszy od Kii? Czy orientujecie się może w kosztach serwisu tych marek?
mickw
Nowicjusz
 
Posty: 4

08 Cze 2019, 17:54

mickw napisał(a):Zastanawiałem się nad Astra 1.4 ale pojawiają się w necie informacje o pękających tłokach w tych silnikach z niewielkimi przebiegami... Dlatego też odrzuciłem, szczególnie że długiej gwarancji nie dają

Problem sprzed kilku lat. Już nie pękają. A gwarancję możesz dokupić na 5 lat i 200 000 km.
aGradory
 

08 Cze 2019, 19:10

Gradory napisał(a):Problem sprzed kilku lat. Już nie pękają. A gwarancję możesz dokupić na 5 lat i 200 000 km.


Czy coś zostało zmienione w tych silnikach? Nie znalazłem o tym żadnej informacji...
mickw
Nowicjusz
 
Posty: 4

08 Cze 2019, 19:35

Yeti teoretycznie to masz rację, ale w praktyce spójrz jak są zadawane pytania tego typu :ok: bez szczegółów, tylko w sumie "który wybrać". W kwestiach finansowania nic nie doradzimy, bo:
1. nie mamy wglądu do konta oraz wydatków autora :wink:
2. co salon, to inna oferta (tutaj można radzić ew "drogo, ja gdzieś tam dostałem X, Y, Z i to w niższej cenie", ew "tanio"
yeti65 napisał(a):niezawodność
tutaj nie ma o czym pisać, bo to najczęściej nowe modele/auta. Tak czy owak masz gwarancję, a po jej zakończeniu i tak zazwyczaj dzieją się cuda, niezależnie od marki :mrgreen: ew wtedy autor już sprzeda samochód i ma to w pompce paliwa, czy się będzie psuć, czy nie.

Dlatego uniwersalną poradą przy nowych autach jest "kup to, co Ci się podoba i na co Cię stać" :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14202
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

08 Cze 2019, 20:13

mickw napisał(a):Czy coś zostało zmienione w tych silnikach? Nie znalazłem o tym żadnej informacji...

O ile wiem, jest to problem astr z początku produkcji. I takich przypadków było bardzo mało. Ale wiadomo, jeden czy dwa uszkodzone silniki oznaczają panikę w Internecie: silniki masowo padają! Kup 1.6 Turbo, jak jeszcze dostaniesz (nie jest już produkowany). Tam nie pękają tłoki.
aGradory
 

08 Cze 2019, 21:54

yeti65 napisał(a):1,5 tsi znowu ma jakieś problemy, coś z wolnymi obrotami, ale nie śledzę dokonań tego producenta, bo mnie te marki nie interesują.
Kia ma słabo wygłuszony bagażnik, ale to jest do zrobienia we własnym zakresie.


Tak a z TSI nic sie nie zrobi tylko remont silnika :roll:
Poza tym mowa o nowych autach a nie 20 letnich, autora te problemy tak samo interesują jak klimat w Abu-Dhabi bo to co mu się przytrafi za 10 lat albo 300 tys jak auto będzie miało przejechane to jest oddzielna sprawa, może już w ogóle nie będzie właścicielem auta.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

09 Cze 2019, 09:33

Jeśli chodzi o 1.5 TSI to na razie jedynym szerokim problemem jest szarpanie przy ruszaniu z jedynki, wystarczy wpisać w google i widać jak częsty to jest problem:
https://www.google.com/search?q=1.5+tsi ... e&ie=UTF-8

A poza tym to ja mam takie podejście do nowych aut/silników:
BEZWGLĘDNIE zmieniać olej co 10 max. 15 tys. km, nieważne czy to VW, Kia, Hyundai czy Peugeot
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

09 Cze 2019, 09:44

Pionek napisał(a):Tak a z TSI nic sie nie zrobi tylko remont silnika
Poza tym mowa o nowych autach a nie 20 letnich, autora te problemy tak samo interesują jak klimat w Abu-Dhabi bo to co mu się przytrafi za 10 lat albo 300 tys jak auto będzie miało przejechane to jest oddzielna sprawa, może już w ogóle nie będzie właścicielem auta.

A ja bym zaśpiewał "przewaga dzięki technice"... potem podał lierki, potem do literek podał co się zjeb...ie bo to każdy głupi powinien wiedzieć a wywód zakończyłbym tabelkami :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11000
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

09 Cze 2019, 11:49

szybki napisał(a):potem podał lierki, potem do literek podał co się zjeb...ie bo to każdy głupi powinien wiedzieć a wywód zakończyłbym tabelkami

A co to za aluzje ;p
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna