Centralny dyfer vs dołączany przód

22 Lip 2012, 08:12

I zaś się zaczyna o centralnym dyfrze :roll: Ludzie! Było to milion razy poruszane ale proponuję zrobić temat "Centralny dyfer kontra dołączany przód" i przykleić go żeby każdy mógł swoje zdanie przedstawić a każdy świerzak mógł sobie poczytać i wyrobić własne. OK?
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika

Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

22 Lip 2012, 08:15

Witajcie. Mam dwa auta 4x4. Jedno ze stałym 4x4 (wiskoza), drugie z dołączanym przodem bez centralnego mechanizmu różnicowego. Na co dzień i dalsze wyprawy zdecydowanie stały napęd na 4 bez względu na sposób jego realizacji. Dołączany przód bez centralnego dyfra sprawdza się w sporcie i do ciężkiej pracy.
piotr R
Aktywny

Miejscowość: WGM

22 Lip 2012, 08:30

Dla mnie im prościej tym lepiej. I cenię sobie możliwość wyboru kiedy chcę to latam na samym tyle a jak potrzebuję to na sztywno zapinam przód i gra gitara. Po co to niepotrzebnie komplikować?
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika

22 Lip 2012, 21:13

centralny to napęd na 4 koła, lepsza trakcja podczas codziennej jazdy (np deszcz), większy margines błędu, dodatkowe miejsce na luz układzie napędowym, większe skomplikowanie konstrukcji, mniejsza trwałość
dopinany to napęd 2+2, gorsza trakcja na co dzień, mniejszy margines błędu (napęd na tył), prostsza konstrukcja, większa trwałość
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

23 Lip 2012, 15:08