Centralny zamek, sterowanie centralką, sposób działaia

07 Kwi 2017, 00:18

Cześć mam w swoim Transporterze zamontowaną centralkę, jednak jest tam spory bałagan w kablach i muszę zrobić tam porządek. Chciałbym zrozumieć jak działa układ centralnego zamka z taką dokładaną centralką.

Generalnie w samochodzie są siłowniki MASTER (4 piny) i SLAVE (3piny)

Obecnie jest tam zamontowana ta centralka: http://bowi.com.pl/instrukcje/BX40.pdf a docelowe być może będzie ta: https://www.proxima.pl/wp-content/uploa ... rem-SI.pdf

Zasadniczo chciałbym nauczyć się czytać te schematy i je rozumieć.

Mam pytanie co do schematu tej proximy. Mam 6 kabelków u góry: 3 zamknij i 3 otwórz. Jak mam rozumieć to połączenie tych trójek w samej centralce? To oznacza ,że biały jest zwierany ALBO do pomarańczowego albo do żółtego i mam sobie wybrać jeden z nich?

Druga rzecz dotyczy już samej instalacji w samochodzie. Centralkę podpinam do sterowania masterem - jak będę sterował masterem to i reszta się zamknie. Dobrze myślę, że muszę odnaleźć, które kable są odpowiedzialne za zamknięcie, a które za otwarcie siłownika?Jak to, co odnajdę, czyli np że dany kabel po zwarciu do masy - tak to chyba działa - zamyka/otwiera siłownik, ma się do schematu połączeń na centralce?

No i trzecie pytanie. Na schemacie BX40 jest kilka układów połączeń m.in sterowanie plusem/minusem. Skąd mam wiedzieć, który jest prawidłowy dla mnie?


Z góry dzięki za odpowiedzi. Będę bardzo wdzięczny, bo już długo sam szukałem informacji w Internecie i nie mogłem znaleźć kompleksowych odpowiedzi.

P.S Jeszcze jedno mi przyszło do głowy. Wiele z tych centralek ma domykanie szyb podając masę np na 25 sekund. Nie rozumiem jednej rzeczy. Wydawało mi się, że należy tego użyć podłączając to bezpośrednio pod siłowniki okien. Wtedy przez 25 sekund będą się zamykać. Skoro tak, to po co mi jeszcze moduł komfortu?
thalion
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: vw t4

10 Kwi 2017, 20:27

thalion napisał(a):Mam pytanie co do schematu tej proximy. Mam 6 kabelków u góry: 3 zamknij i 3 otwórz. Jak mam rozumieć to połączenie tych trójek w samej centralce? To oznacza ,że biały jest zwierany ALBO do pomarańczowego albo do żółtego i mam sobie wybrać jeden z nich?
Przeważnie pomarańczowy i pomarańczowo/czarny są nie podłączone. Wrzucam ci schemat który powinien sporo rozjaśnić. Możesz sterować plusem lub masą w zależności od tego jakie masz rozwiązanie zastosowane u siebie w samochodzie.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



thalion napisał(a):Dobrze myślę, że muszę odnaleźć, które kable są odpowiedzialne za zamknięcie, a które za otwarcie siłownika?
Tak, jeden odpowiada za otwieranie a drugi za zamykanie. Podłączasz je tak jak na schemacie "sygnał otwierania" i "sygnał zamykania".

thalion napisał(a):sterowanie plusem/minusem. Skąd mam wiedzieć, który jest prawidłowy dla mnie?
Centralny zamek jest sterowany minusem jak na wejście sterujące nim trzeba podać impuls masy w celu zmiany stanu siłownika.

thalion napisał(a):Wtedy przez 25 sekund będą się zamykać. Skoro tak, to po co mi jeszcze moduł komfortu?
To jest właśnie ten moduł komfortu przeważnie tak oznaczany na nim właśnie jest napięcie przez dłuższy czas.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

15 Kwi 2017, 13:32

Kacper - ale on ma w tym aucie Mastery 4 przewodowe i slav-y 3 przewodowe. Nie tak jak to często bywa Master-y 5 przewodowe i slav-y 2 przewodowe. Siłowniki potrzebują dwóch plusów do sterowania jak dobrze pamiętam.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lamborghini Miura P400 Roadster
    Miura Roadster to kolejny rarytas w świecie sportowych kabrioletów. Włosi nigdy nie wprowadzili do produkcji wariantu cabrio swojej ikony – uznawanej przez niektórych za pierwszy supersamochód w ...