REKLAMA
Cześć mam w swoim Transporterze zamontowaną centralkę, jednak jest tam spory bałagan w kablach i muszę zrobić tam porządek. Chciałbym zrozumieć jak działa układ centralnego zamka z taką dokładaną centralką.
Generalnie w samochodzie są siłowniki MASTER (4 piny) i SLAVE (3piny)
Obecnie jest tam zamontowana ta centralka: http://bowi.com.pl/instrukcje/BX40.pdf a docelowe być może będzie ta: https://www.proxima.pl/wp-content/uploa ... rem-SI.pdf
Zasadniczo chciałbym nauczyć się czytać te schematy i je rozumieć.
Mam pytanie co do schematu tej proximy. Mam 6 kabelków u góry: 3 zamknij i 3 otwórz. Jak mam rozumieć to połączenie tych trójek w samej centralce? To oznacza ,że biały jest zwierany ALBO do pomarańczowego albo do żółtego i mam sobie wybrać jeden z nich?
Druga rzecz dotyczy już samej instalacji w samochodzie. Centralkę podpinam do sterowania masterem - jak będę sterował masterem to i reszta się zamknie. Dobrze myślę, że muszę odnaleźć, które kable są odpowiedzialne za zamknięcie, a które za otwarcie siłownika?Jak to, co odnajdę, czyli np że dany kabel po zwarciu do masy - tak to chyba działa - zamyka/otwiera siłownik, ma się do schematu połączeń na centralce?
No i trzecie pytanie. Na schemacie BX40 jest kilka układów połączeń m.in sterowanie plusem/minusem. Skąd mam wiedzieć, który jest prawidłowy dla mnie?
Z góry dzięki za odpowiedzi. Będę bardzo wdzięczny, bo już długo sam szukałem informacji w Internecie i nie mogłem znaleźć kompleksowych odpowiedzi.
P.S Jeszcze jedno mi przyszło do głowy. Wiele z tych centralek ma domykanie szyb podając masę np na 25 sekund. Nie rozumiem jednej rzeczy. Wydawało mi się, że należy tego użyć podłączając to bezpośrednio pod siłowniki okien. Wtedy przez 25 sekund będą się zamykać. Skoro tak, to po co mi jeszcze moduł komfortu?