nie przeguby nie mają tu nic do tego, raczej masz uczucie szarpnięcia przez poderwanie silnika po dopięciu przedniej osi, (aczkolwiek problemy z olejem i zurzyciem skrzyni mogą dawać taki objaw, jakiego oleju używasz??)
2H-napęd na jedną oś
4AUTO- to napęd na 4 z centralnym dyfrem (do jazdy po asfalcie
4H- napęd na obydwie osie z blokadą mechanizmu osiowego (tylko na luźnej nawierzchni)
4L- napęd na obydwie osie zredukowany (do jazdy w cięższym terenie gdzie brakuje mocy, tylko na luźnej nawierzchni)
przy zakopaniu w śniegu, upuszczasz troszke powietrza z kół, wrzucasz 4H albo 4L(wolniejsze mocniejsze) puszczasz hamulec na D i nie dodajesz gazu albo bardzo mało, jeśli masz możliwość zblokowania biegów to można zrobić rzecz najlepszą czyli 4Li i 2 na skrzyni ruszamy bez gazu ,Blokade dyferencjału, jeśli masz, to LSD (limited split differential) powinno byc oznaczenie na tylnym moście jeśli nie masz to sprawdzić łatwo, podnosisz tył auta skrzynia na N reduktor na N, kręcąc kołami w powietrzu patrzysz jak kręcą się w tą samą stronę to masz LSD jak w przeciwne to masz normalny wolny dyfer.
tego typu pytania zadawaj w dziale
4x4 dostaniesz wyczerpującą odpowiedź
@PhantomASA1 w terenówkach oleje zmienia sie o wiele częściej
![Wink ;)]()
20kkm to max na przebieg takiego oleum, 30kkm jak latasz tylko po asfalcie, do tego koniecznie filtr, i zalewanie olejem przeznaczonym do Twojej skrzyni (amerykanie w tym względzie są dziwni ale działa
![Mr. Green :mrgreen:]()
) lać DEXTRON III na przykład Shell Donaxtx A20