Chevrolet BLAZER 4.3l 2000r.

03 Lut 2010, 12:56

Witam wszystkich mam pytanko czy może ktoś się orientuje jaka może być przyczyna, już objaśniam o co chodzi.
Podczas wrzucania z postoju na pozycje D w aucie czuć mocne szarpnięcie podobnie jest przy wrzuceniu R, jeśli przełączę napęd na tylne koła szarpniewcie jest mniej odczuwalne.
Czy może to być spowodowane zużyciem przegubów?
I jeszcze jedno pytnie czy ktoś dokładnie wie które z biegów do czego służą tzn. 2H tył napęd to wiem, ale co oznacza 4H , 4L, i AUTO 4 WD.
Czy jest tu jakaś blokada kół? Pytam ponieważ do tej pory jeździłem po drogach asfaltowych raczej mało w terenie a jesli już to używałem AUTO 4 WD, ale ostatnio zakopałem się w śniegu i nie wiedziałem który napęd będzie najlepszy żeby z niego wyjść.
Pozdrawiam i liczę na pomoc.
pulame
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Dolny Śląsk
  • 03 Lut 2010, 13:37

    Jeśli chodzi o te oznaczenia, to ja niestety nie mogę pomóc, ale są tutaj na Forum znawcy tych napędów.Czy wcześniej przed buksowaniem występowały te szarpnięcia?!Musisz wiedzieć,że buksowanie przy włączonym nieodpowiednim trybie pracy skrzyni biegów powoduje trwałe jej uszkodzenie,gdyż skrzynia przełącza biegi w górę a auto stoi w miejscu i nagle przy powiedzmy włączonym 3 biegu (podczas buksowania) nagle następuje moment zatrzymania kół,to jest zabójcze dla skrzyni.Ogólnie ASB nie lubią buksowania ale jeśli już musisz to uczynić (np.wyjazd z zaspy) włączasz ten tryb pracy podczas ,którego skrzynia nie wychodzi poza obręb pierwszego biegu,u mnie jest ten tryb wtedy gdy lewarek przesunę maksymalnie w tył ,wtedy skrzynia pracuje tylko na jedynce bez względu na wysokość obrotów ślizgającego się koła.Oczywiście przy wyjeżdżaniu z zaspy należy włączyć napęd na 4 koła(chyba 4H,wtedy nie działa mechanizm różnicowy).
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8572
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    03 Lut 2010, 17:55

    Szarpanie było już wcześniej zastanawiam się czy nie jest to spowodowane starym olejem w silniku i zapchanym filtrem oleju w skrzyni.
    pulame
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Miejscowość: Dolny Śląsk

    03 Lut 2010, 18:36

    Może być ,ludzie którzy zajmują się naprawami skrzyń biegów pierwsze, to zalecają wymianę oleju z filtrem,to bardzo ważna i kluczowa sprawa,jeśli to nie pomoże wtedy zabierają się za podpinanie pod kompa.Pamiętaj o tym by nie godzić się na dynamiczną wymianę oleju, należy tylko wylać to co znajduje się w konwerterze i misie olejowej :!: Co prawda przy takiej wymianie pozostanie te 30% starego oleju ale nie ma możliwości wystąpienia chwilowego braku smarowania pod ciśnieniem .Nie zapominaj również ,że szarpanie może pochodzić od jednostki napędowej :!: Niekoniecznie tylko od skrzyni biegów.Olej wymieniaj bezwzględnie co 60 kkm max i stosuj TYLKO olej taki jaki zaleca producent czyli , DEXRON II,III ,IV lub DEXRON V,Amerykanie stosują oznaczenia Allison(nie pamiętam już rodzaju stopniowania jakości i specyfikacji tego oznaczenia).Trwałość ASB zależy w głównej mierze od dbania, o wymiany oleju wraz z filtrem :!:
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8572
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    03 Lut 2010, 19:11

    nie przeguby nie mają tu nic do tego, raczej masz uczucie szarpnięcia przez poderwanie silnika po dopięciu przedniej osi, (aczkolwiek problemy z olejem i zurzyciem skrzyni mogą dawać taki objaw, jakiego oleju używasz??)
    2H-napęd na jedną oś
    4AUTO- to napęd na 4 z centralnym dyfrem (do jazdy po asfalcie
    4H- napęd na obydwie osie z blokadą mechanizmu osiowego (tylko na luźnej nawierzchni)
    4L- napęd na obydwie osie zredukowany (do jazdy w cięższym terenie gdzie brakuje mocy, tylko na luźnej nawierzchni)
    przy zakopaniu w śniegu, upuszczasz troszke powietrza z kół, wrzucasz 4H albo 4L(wolniejsze mocniejsze) puszczasz hamulec na D i nie dodajesz gazu albo bardzo mało, jeśli masz możliwość zblokowania biegów to można zrobić rzecz najlepszą czyli 4Li i 2 na skrzyni ruszamy bez gazu ,Blokade dyferencjału, jeśli masz, to LSD (limited split differential) powinno byc oznaczenie na tylnym moście jeśli nie masz to sprawdzić łatwo, podnosisz tył auta skrzynia na N reduktor na N, kręcąc kołami w powietrzu patrzysz jak kręcą się w tą samą stronę to masz LSD jak w przeciwne to masz normalny wolny dyfer.


    tego typu pytania zadawaj w dziale 4x4 dostaniesz wyczerpującą odpowiedź :mrgreen:

    @PhantomASA1 w terenówkach oleje zmienia sie o wiele częściej ;) 20kkm to max na przebieg takiego oleum, 30kkm jak latasz tylko po asfalcie, do tego koniecznie filtr, i zalewanie olejem przeznaczonym do Twojej skrzyni (amerykanie w tym względzie są dziwni ale działa :mrgreen: ) lać DEXTRON III na przykład Shell Donaxtx A20
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6650
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: z błota ;)

    03 Lut 2010, 20:18

    Pocieszny, w życiu bywałem wiele razy zblazowany, ale tego raczej monstrum Blazera nie kojarzę, co to jest za outsider asfaltowy i jak wygląda ,pojemność silnika nakreśla mi raczej chyba kategorię wagową Suburbana ! :grin:
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8572
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    03 Lut 2010, 20:29

    suburban to inny blazerek :mrgreen:
    w zależności od serji (a było tego kilka) to taka duża hamerykańska terrenófka, w polski las się nie nadaje :mrgreen: ale jako dupowóz zajebiaszcza :wink:
    http://z.about.com/d/4wheeldrive/1/0/q/ ... er_1RR.jpg
    http://chevrolet-parts.uneedapart.com/i ... -parts.jpg
    http://www.chaosfab.com/projects/blazer/blazer07.jpg
    a po polsce Zblazerowanych (zwłąszcza K5) troche jeździ
    2 sztywne mosty, 2 rodzaje reduktorów (z centralnym i bez) zawiecha w zależności od generacji sprężyny/resory
    silniki też różnie ale większość bensynowe V6 lub V8 czasem się Dieselek V8 trafi (takie 6,2 wolnossące poezja dźwięku)
    ogólnie auto służące w USArmy
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6650
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: z błota ;)

    03 Lut 2010, 21:02

    Zdziwił mnie ten krzyż z przodu,od razu widać,że te auta jeżdżą po Polsce :mrgreen: Dodge Demon ma większy Krzyż z przodu! :grin: Ale widzę ,ze Blazer jest bardziej Diabelską maszyną,dzięki Pocieszny,teraz już wiem jak wygląda Blazer! :wink:
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8572
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    03 Lut 2010, 21:10

    Ok dziękuję wszystkim jutro kupię olej i zamówię filtr oleju po wymianie dam znać czy pomogło jeszcze tylko jedno pytanie ile wchodzi oleju do skrzyni.
    Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję.
    pulame
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Miejscowość: Dolny Śląsk

    03 Lut 2010, 21:20

    z olejem jedź do serwisu,już nie pamiętam czy tam jest miarka czy nie, od razu sprawdzą uszczelki pod deklem skrzyni, a filterek wymieniaj zawsze przy zmianie oleju ;)
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6650
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: z błota ;)

    08 Lut 2010, 14:53

    Witam ponownie już wymieniłem olej w skrzyni niestety po wrzuceniu biegu z pozycji P lub N nadal jest odczuwalne silne szarpnięcie kiedy auto jest ciepłe szarpnięcie jest trochę słabsze , wlałem olej MOBIL do atomatycznych skrzyni biegów.
    Być może odłączenie akumulatora na noc coś pomoże.
    Pozdrawiam
    pulame
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Miejscowość: Dolny Śląsk

    08 Lut 2010, 15:06

    To może być charakterystyka skrzyni,u mnie jest tak samo,gdy olej się nagrzeje szarpnięcie jest mniejsze,to jest automat,teraz zimą to odczuwam gdyż koła tylne wpadają w poślizg,automat ciągnie ,latem nie odczuwam tak tej charakterystyki.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8572
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)