Chłodzenie

31 Mar 2014, 19:10

witam jestem posiadaczem rovera 400 rok97 1.6 112kw ben-gaz mam problem z zbyt wczesnym wlanczaniem sie wentylatora chlodnicy po przejechaniu paru km (oko.5)włancza się wentylator poziom płynu chlodzącego jest w normie tak jak i temperatura czujnik wentylatora był wymieniony i skutek taki sam.Proszę o pomoc i fachową porade :( :
WIECZYSŁAW
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 08 07 1989
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: rover400
Silnik: 1,6 112km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

31 Mar 2014, 20:46

WIECZYSŁAW napisał(a): mam problem z zbyt wczesnym wlanczaniem sie wentylatora chlodnicy

WIECZYSŁAW napisał(a):poziom płynu chlodzącego jest w normie tak jak i temperatura

Jak poziom i temp. w normie to o co chodzi?
Jakby płyn się gotował czy silnik był niedogrzany to byłby problem.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

01 Kwi 2014, 08:41

A nie ma tam czasem dwóch czujników temp? Jeden od wskaźnika a drugi od sterownika, który włącza wentylator? Bo jedynym elementem który włącza wentylator jest właśnie czujnik temperatury - on podaje do sterownika temp. i sterownik włacza przez przekaźnik ów wentylator. Chyba, że coś w sterowniku silnika siedzi - np. ktoś grzebał i zmienił dane.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

01 Kwi 2014, 13:35

Tu masz racje są na trojniku 2 czujniki tylko który teraz zawodzi i jak najlepiej to sprawdzic ,bo to chyba jest nie normalne ,żeby wętylator tak szybko się włanczał czy to zima czy lato atak przy okazji dzięki za podpowiedz.z.p.wieczyslaw
WIECZYSŁAW
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 08 07 1989
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: rover400
Silnik: 1,6 112km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

01 Kwi 2014, 13:40

Masz racje ale czy to normalne czy to zima czy lato wentylator się włanczał sie po paru kilometrach.Miałem inne auta i tego nie było ?
WIECZYSŁAW
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 08 07 1989
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: rover400
Silnik: 1,6 112km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

02 Kwi 2014, 08:47

Czujniki mają rózne kolory obudowy - zieloną i brązową. Ten z zieloną powinien być od wskaźnika, a brązową od sterownika. Ale mogło mi się pomieszać.
Jak sprawdzić który jest od czego? Poprostu wyjąć wtyczkę z jednego z nich i sprawdzić co się dzieje - jak wyjmiesz wtyczkę z czujnika od wskaźnika, to wskaźnik opadnie. Jak wyjmiesz wtyczkę z czujnika od sterownika silnika to sterownik wykryje błąd i włączy wentylator oraz lekko podniosą się obroty.
Oprócz tego ten od sterownika powinien mieć dwa przewody, a ten od wskaźnika jeden. A przynajmniej coś mi się tak kojarzy.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

02 Kwi 2014, 13:41

Dzięki kolego za podpowiedz sprawdzę czy mam tak jak piszesz te kolory czójników jeszcze raz dzięki .
WIECZYSŁAW
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 08 07 1989
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: rover400
Silnik: 1,6 112km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997