16 Mar 2016, 09:52
Wtryski jak są sterowane elektrycznie, silnik pracuje, to zawsze przepuszczają paliwo na powrót i to jest normalne jeżeli mieści się w normie. Dopuszczalne są nawet duże róznice pomiędzy wtryskami.
Czy układ ma pompkę elektryczną to łatwo sprawdzić, jeżeli jest w zbiorniku to do zbiornika dochodzą dwa grube kable i cienkie od poziomu paliwa, nie da się wdmuchać powietrza do zbiornika przez króciec którym wychodzi paliwo, w skrzynce z bezpiecznikami będzie bezpiecznik oznaczony FUEL PUMP. Jeżeli ściągniemy przewód paliwowy z filtra paliwa to powinno lecieć paliwo pod ciśnieniem. Pompkę zewnętrzną to już łatwo znaleźć idąc po przewodzie paliwowym. Są też pompki które przepompowują paliwo z jednego zbiornika do drugiego ale to tam gdzie sa dziwne zbiorniki.
Na listwie jest czujnik ciśnienia paliwa i on jak i wielkość ciśnienia są najważniejsze przy rozruchu. Trzeba mieć możliwość zmierzyć to ciśnienie lub znać wielkość napięcia z czujnika przy którym zostanie przekroczone minimalne ciśnienie. jeżeli pompa wysokiego ciśnienia ma przykręconą z boku na 4 śrubki zębatą pompkę zasilającą to można ją odkręcić i sprawdzić w jakim jest stanie.
Ciśnienie na listwie jest uzyskiwane mechanicznie i jeżeli podamy czyste paliwo bezpośrednio do pompy wysokiego ciśnienia to w czasie kręcenia rozrusznikiem uzyskamy ca 200 atm na listwie.
Jeżeli w układzie będą opiłki to jedynie bardzo kosztowna naprawa da efekt, wymienianie części będzie tylko podrażać kolejne remonty.