Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD 2005 r. - nie chce odpalić P0520, P0340

13 Mar 2016, 19:25

Witam i proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.

Na początku wyskoczył mi kod błędu P1130 i auto weszło w tryb awaryjny. Okazało się po sprawdzeniu przez mechanika że nieszczelna jest listwa (szyna) CR oraz wcześniej odkręcił filtr paliwa żeby sprawdzić czy wszystko z nim w porządku. W czasie kiedy zamówiłem listwę jeździłem kilka dni po 5 km dziennie w trybie awaryjnym. Kiedy zakładał nową ale używaną listwę odkręcił ponownie filtr paliwa i wkręcił. Podłączył do komputera i skasował błąd P1130. Po tej naprawie z trudnością odpaliło auto i gasło po chwili. Zapalania próbowano kilkadziesiąt razy aż rozładował się akumulator. Następnego dnia okazało się że mechanikowi podczas ostatniego wykręcania filtra paliwa przekręciła się także podstawa czyli podgrzewacz filtra paliwa na którym z boku jest wtyczka. Ta wtyczka weszła na chama w gumowy wąż a kable urwało. Mechanik coś naprawił tę wtyczkę, ale okazało się że było zwarcie bo poszedł bezpiecznik nr 17 - 20 A. Wymieniłem ten bezpiecznik, auto nadal nie odpalało nawet od innego akumulatora, więc ponownie podłączyłem komputer na którym tym razem wyszły dwa kody błędów P0520 (obwód czujnika ciśnienia oleju silnikowego) i P0340 (obwód czujnika wałka rozrządu - rząd 1, czujnik 1). Usunąłem te kody błędów. Następnego dnia wsadziłem swój naładowany akumulator i dalej nie można odpalić. Okazało się także że gdzieś prawdopodobnie z tego podgrzewacza filtra paliwa pociekło przy próbie odpalenia kilka kropel paliwa.
Proszę o podpowiedzi co może być przyczyną i jak temu zaradzić.
Z góry dziękuję.
kosiarz111
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 19 02 2014
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Chrysler Grand Voyager
Silnik: 2.8 CRD 150 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

13 Mar 2016, 20:04

Jakie ciśnienie jest na listwie w czasie kręcenia rozrusznikiem ?
Od czego jest ten bezpiecznik ?
Czy zwarcie było do masy czy do innego przewodu ?
Czy w starej starej listwie były opiłki metalowe ?
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

13 Mar 2016, 20:13

Nikt nie mierzył ciśnienia na listwie ani nie sprawdzał co było w tej listwie. Bezpiecznik wg opisu na internecie: nr 17 - 20 A Diesel - podgrzewacz paliwa a w innym pisze: Przekaźnik podgrzewacza paliwa >> podgrz. ON, podgrz. komory zaworowej. Zwarcie było do innego przewodu.
kosiarz111
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 19 02 2014
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Chrysler Grand Voyager
Silnik: 2.8 CRD 150 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

13 Mar 2016, 21:06

Trzeba ustalić od czego jest ten przewód do którego było zwarcie.
Czy układ paliwowy był odpowietrzony po założeniu listwy ?
Ciśnienie paliwa pokazuje diagnoskop i dopiero po osiągnięciu ok. 160 atm. elektronika otwiera wtryski.
Czy zapala się kontrolka świec żarowych po włączeniu zapłonu ?
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

14 Mar 2016, 06:38

Układ paliwowy był odpowietrzany. Kontrolki świec żarowych brak.
A zwarcie prawdopodzenie jednak nastąpiło we wtyczce podgrzewacze filtra paliwa. Mechanik naprawił wtyczkę i podłączył. Podejrzewał że bezpiecznik się przepalił. Tylko nie wiedział który to może być. Znalazłem sam że za to odpowiada bezpiecznik nr 17, okazał się przpalony więc go wymieniłem.
kosiarz111
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 19 02 2014
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Chrysler Grand Voyager
Silnik: 2.8 CRD 150 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

14 Mar 2016, 12:41

Z bezpiecznika 17 prąd płynie przez przekaźnik na podgrzewanie filtra paliwa i do podgrzewacza odmy, kolor przewodu oznaczony na schemacie DB/OR, masy są BK czarne. Sterowanie przekaźnika plusem z ECM [C1/22] kolor PK/GY.
Do jakiego przewodu, kolor i do czego pn prowadzi, było zwarcie ?
Jak do czarnego to nie powinno mieć to wpływu na elektronikę silnika.
Jeżeli kontrolka silnika się nie zapala a wcześniej się zapalała to możliwe uszkodzenie ECM.
Rozrusznik jest załączany przez przekaźnik też sterowany przez ECM jeżeli sterownik zezwala na rozruch to nie powinno być źle.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

15 Mar 2016, 02:10

Witam.
Wczoraj mechanik zdecydował się na wymianę uszczelki w podgrzewaczu filtra paliwa, który to poprzednio rozkręcał by naprawić wtyczkę dochodzącą do niego. Zalecił mi także kupienie nowego filtra paliwa. Tak więc wymienił uszczelkę i filtr. Silnik odpalił i chodził ok. 30 minut. Jak zgasił i chciał ponownie odpalić już się nie udało. Odpalił dopiero za czwartym razem i to po dodaniu gazu. Później próbował kilka razy i tak samo dopiero odpala za trzecim lub czwartym razem po większym dodaniu gazu. A jak spróbował i psikał jakimś preparatem tam gdzie jest filtr powietrza odpalał odrazu. Sprawdzaliśmy wzrokowo podgrzewacz i filtr paliwa nic nie cieknie, wszystko szczelne. Ale nadal świeci się kontrolka silnika i auto jest w trybie awaryjnym.
Powiedział że dzisiaj będzie podpinał do wtrysków menzurki i sprawdzał przepływ.
kosiarz111
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 19 02 2014
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Chrysler Grand Voyager
Silnik: 2.8 CRD 150 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

15 Mar 2016, 07:27

W czasie kręcenia rozrusznikiem mechanizm wtrysku paliwa nie uzyskuje minimalnego ciśnienia wymaganego do elektrycznego otwarcia wtryskiwaczy.
Tryb awaryjny może mieć inną przyczynę.
Grzebanie w systemach wtrysku wysokiego ciśnienia przeze osoby nie mające wiedzy, DOŚWIADCZENIA i kultury ZAWSZE kończy się SERIĄ bardzo drogich remontów.
Sprawdź czy w paliwie nie ma opiłków ?
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

15 Mar 2016, 08:45

Czy ten "mechanik" aby na pewno wie co czyni ? Z tego, co czytam to działa on po omacku, a ty za wszystko bulisz jak za zboże. Jedź do specjalisty, który wie co robi, a nie maca temat zwalając koszta na klienta...
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

16 Mar 2016, 08:32

Witam.
Ten mechanik posprawdzał wczoraj wtryski i stwierdził że żaden nie przelewa, wszystko jest szczelne. Jego podejrzenia padły więc na pompę wstępną paliwa.
Załatwiłem sobie znajomego elektryka i zaczął sprawdzać przekaźniki, bezpieczniki i mierzył miernikiem. Według niego to także coś z pompą wstępną paliwa. Poprosił mnie tylko ze względu na to że nie zna się na tych autach żebym dowiedział się gdzie znajduje się jakaś kostka oraz sama pompa (czy w zbiorniku czy poza zbiornikiem). Jeżeli zna Pan odpowiedzi na moje pytania to proszę o odpowiedź.
kosiarz111
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 19 02 2014
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Chrysler Grand Voyager
Silnik: 2.8 CRD 150 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

16 Mar 2016, 09:52

Wtryski jak są sterowane elektrycznie, silnik pracuje, to zawsze przepuszczają paliwo na powrót i to jest normalne jeżeli mieści się w normie. Dopuszczalne są nawet duże róznice pomiędzy wtryskami.
Czy układ ma pompkę elektryczną to łatwo sprawdzić, jeżeli jest w zbiorniku to do zbiornika dochodzą dwa grube kable i cienkie od poziomu paliwa, nie da się wdmuchać powietrza do zbiornika przez króciec którym wychodzi paliwo, w skrzynce z bezpiecznikami będzie bezpiecznik oznaczony FUEL PUMP. Jeżeli ściągniemy przewód paliwowy z filtra paliwa to powinno lecieć paliwo pod ciśnieniem. Pompkę zewnętrzną to już łatwo znaleźć idąc po przewodzie paliwowym. Są też pompki które przepompowują paliwo z jednego zbiornika do drugiego ale to tam gdzie sa dziwne zbiorniki.
Na listwie jest czujnik ciśnienia paliwa i on jak i wielkość ciśnienia są najważniejsze przy rozruchu. Trzeba mieć możliwość zmierzyć to ciśnienie lub znać wielkość napięcia z czujnika przy którym zostanie przekroczone minimalne ciśnienie. jeżeli pompa wysokiego ciśnienia ma przykręconą z boku na 4 śrubki zębatą pompkę zasilającą to można ją odkręcić i sprawdzić w jakim jest stanie.
Ciśnienie na listwie jest uzyskiwane mechanicznie i jeżeli podamy czyste paliwo bezpośrednio do pompy wysokiego ciśnienia to w czasie kręcenia rozrusznikiem uzyskamy ca 200 atm na listwie.
Jeżeli w układzie będą opiłki to jedynie bardzo kosztowna naprawa da efekt, wymienianie części będzie tylko podrażać kolejne remonty.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

16 Mar 2016, 10:07

Radzę tez zainteresować się stanem zaworu EGR, bo objawy powyżej opisane mogą odpowiadać właśnie usterce tego zaworu (nie można uruchomić silnika lub odbywa się to z wielkim kłopotem, gdy EGR zatrzyma się w pozycji otwartej). Nie sądze, żeby była to wina układu paliwowego - on nie pada z dnia na dzień bez zapowiedzi, zawsze są jakieś objawy początkowe.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot