Citroen C1 1.4HDI Problemy z wtryskiem paliwa

20 Sty 2010, 22:00

Witam wszystkich,

jestem nowy na forum i chcialem na poczatek przedstawic moj problem z Citroenem C1 2008rok, 50 tys. km. (1.4 HDI diesel)

Od paru dni gdy go rano zapalam. Silnik chodzi z 3 sekundy, potem gasnie. Nastepnie staram sie go zapalic, ale nic z tego. Wtedy zaczynam pompowac pedalem gazu i po dlugim prubowaniu zapala i chodzi. Potem chodzi normalnie, tylko nie ma mocy. Na autostradzie nie jedzie wiecej niz 100km i jest strasznie mulowaty.
Kontrolka silnika jest ciagle zapalona.

Po wizycie i diagnozie u Citroena wymienilem pompe wysokocisnieniowa w silniku i filter paliwa. Pozatym zostalo wgrane nowe oprogramowanie. Kontrolka silnika dalej sie swieci.
Nie da sie jej zgasic. Problemy z zapalaniem sa dalej aktualne. Myslalem ze Citroen rozwiaze problem ale nic z tego.

Ostatnio mialem tylko 2 kreski paliwa w baku i mi zgasl na autostradzie. Potem dolalem rezerwe popompowalem pedalem gazu i znowu ruszyl.
Salon Citroena nie ma pojecia co dalej wymieniac.

Czy ktos ma pojecie co to moze byc? Moze znajde wreszcie jakiegos fachowca.;-)

Pompa w baku? Przewody paliwa zapowietrzone?
Porszak
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Rybnik
  • 21 Sty 2010, 00:57

    wyminiales sam filtr paliwa czy robil to mechanik??tam jest wklad czy caly filtr?bo jesli wklad to w obudowie filtra znajduje sie czujnik ktory mogl ci sie zagiac i nie bedzie dobrze dzialal samochod.rozbierz filtr i sprawdz to dokladnie
    radek15
    Początkujący
     
    Posty: 112
    Miejscowość: skierniewice

    21 Sty 2010, 09:31

    filt zmienial mechanik. byl to caly filtr. tzn wklad w obudowie.

    [ Dodano: Czw Sty 21, 2010 09:43 ]
    jezdze teraz na pelnym baku. i jakos lepiej zapala i juz nie gasnie. jak zejde na 2 kreski to znowu problemy sie zaczynaja. czy to moze byc pompa?
    Porszak
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Miejscowość: Rybnik

    21 Sty 2010, 18:10

    jak bedziesz mial mniej paliwa i znowu zacznie gasnac to odkrec korek paliwa i sprawdz wtedy czy bedzie jakas poprawa
    radek15
    Początkujący
     
    Posty: 112
    Miejscowość: skierniewice

    22 Sty 2010, 02:55

    radek, nic nie pomoglo odkrecanie korka paliwa.
    dolalem znowu do pelna wtedy lepiej chodzi i zapala.

    aha, dowiedzialem sie ze ten diesel w baku nie ma pompy. jet tylko ta jedna pompa wysokocisnieniowa w silniku, ta ktora zostala juz wymieniona.
    Porszak
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Miejscowość: Rybnik

    22 Sty 2010, 16:52

    Tak wygląda jakby był problem z wypływem paliwa ze zbiornika,jeśli odkręcenie korka nic nie daje to ja proponowałbym dmuchnąć sprężonym powietrzem w przewód doprowadzający paliwo do pompy,może gdzieś zbiornik jest przytkany?Jeśli pompa działa poprawnie to czy paliwa jest pełen zbiornik czy rezerwa nie ma to znaczenia jeśli paliwo wypływa normalnie,świecąca kontrolka ?To jest robota dla serwisu,jeśli oni z odpowiednim sprzętem nie potrafią zdiagnozować przyczyny świecenia się kontrolki to powinni udać się na przeszkolenie :!:
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8547
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Kalkulator LPG
      Kkalkulator pozwala obliczyć szacunkową różnicę w kosztach eksploatacji samochodu w zależności od zasilania silnika benzyną, a gazem (LPG). Na podstawie danych wprowadzonych do formularza obliczymy przyblizony czas ...

    22 Sty 2010, 19:25

    A ja bym postawił na pływak w zbiorniku. Pompy tam nie ma ale pływak jest i może mieć zabezpieczenie żeby nie dopuścić do całkowitego opróżnienia zbiornika ze względu na to ,że to diesel i ciężko go odpowietrzyć - nie powinno byc problemów w momencie kiedy masz jeszcze 2 kreski do końca zbiornika i dlatego napewno coś nie tak z tym pływakiem. Jesli chodzi o tą kontrolke silnika to ASO powinno dojśc co mu dolega ale ja bym podjechał do dobrego mechanika i u niego podłączył auto pod komp. może to być wina jakiegoś czujnika.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    25 Sty 2010, 13:27

    dziekuje wam, za dobre rady. auto stoi u mechanika. bede oczywiscie pisal co z tego wyniklo. pozdrawiam
    Porszak
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Miejscowość: Rybnik

    09 Maj 2015, 13:51

    Witam jeśli masz jeszcze problem z C3 to odezwij się pomogę osunąć ci usterkę własnie przerabiam takie c3 z identycznymi objawami 600 323 737
    pepsi
    Obserwowany
     
    Posty: 1
    Przebieg/rok: 1tys. km
    Auto: PSA
    Silnik: wszystkie
    Paliwo: Inne

    09 Cze 2015, 14:03

    W takim razie czekamy z niecierpliwością co okazało się być przyczyną usterki oraz ile wyniosłą Cię naprawa,daj koniecznie znać na forum.
    Eperfekt
    Początkujący
     
    Posty: 132
    Przebieg/rok: 13tys. km
    Auto: Seat
    Silnik: Ibiza 1.9
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2003

    03 Lip 2015, 09:41

    za pośrednictwem jego(Pepsi) rad naprawiłem auto przez telefon(600323737) polecam kolege ze Szczecina i Pozdrawiam !!!
    Norbiop
    Obserwowany
     
    Posty: 1
    Prawo jazdy: 14 10 2010
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Seat Leon 1P FR
    Silnik: 2.0 TDI
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007