Citroen Jumper 2.5 TD nie chce odpalić... POMOCY !!!

23 Lut 2011, 10:43

Witam,

Posiadam Jumper'a 2.5 TD 1994 r.

Nie odpala, świece grzeją ponieważ je wyciągałem i sprawdzałem wczoraj.
Wczoraj jeszcze odpalał, dzisiaj już nie chciał, co najgorsze to nie świeci się kontrolka grzania świec więc je podgrzałem na krótko (kabel z akumulatora bezpośrednio na listwę ze świecami) to też nic nie pomogło.
Postanowiliśmy "pociągnąć" samochód co też nic nie dało.
Odpalałem go z 3 i 4. Na żadnym z biegów nie odpalił, tzn. silnik się zaczął kręcić od prędkości jaka była ale samochód zaczął zwalniać i silnik razem z nim.
To samo gdy trzymałem gaz, a naciskałem sprzęgło wtedy silnik stawał.
w ciągu 4 prób ani razu nie poleciały spaliny z wydechu.

Wygląda tak jak by paliwa nie dostawał.

Aha, w ogóle zaczęło się od tego, że przy odpalaniu rano strasznie kopcił.
A gdy się rozgrzał silnik to odpalał ok i tak przez cały dzień, do kolejnego ranka. Tak jak pisałem myślałem, że to świece ale jednak nie.

Może to przekaźnik grzania świec ??.

Będę wdzięczny za pomoc ponieważ to firmowy samochód i niezbędny do funkcjonowania firmy !.

Pozdrawiam
Krzysiek
klimateo
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Radom

23 Lut 2011, 12:05

Warto zainteresowac się filtrem paliwa - czy czasami z ON się parafina nie wytrąciła jak jest zimno i nie zablokowała filtra.
Jeżeli świece grzeją, to przekaxnik jest raczej ok. Po jakimś czasie świece powinny same się wyłaczyć. Jak tak jest, to przekaxnik jest ok.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

23 Lut 2011, 13:51

Po dzisiejszej nocy i nocnym ładowaniu aku. przestała świecić kontrolka grzania świec tak jakby w ogóle nie grzały.
Dzwoniłem do mechanika mówił, że to przekaźnik/sterownik grzania świec lub instalacja doprowadzająca prąd do świec.
klimateo
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Radom

23 Lut 2011, 14:04

Nad akumulatorem masz przekaźnik od świec i bezpiecznik. Są tam też bezpieczniki od wentylatorów. Podstawa to sprawdz czy jest napięcie na elektrozaworze na pompie w czasie kręcenia rozrusznikiem.
Sprawdź czy masz na głowicy podgrzewacz paliwa do ktorego dochodzi przewód z baku i od filtra paliwa przewody te należy zmostkować pomijając ten podgrzewacz.
Często uszkadza się wiązka elektryczna na przednim pasie.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego trzeba posiadać ubezpieczenie motocykla?
    Ubezpieczenie motocykla jest obowiązkowe podobnie jak w przypadku samochodu. Warto sprawdzić, ile kosztuje ubezpieczenie motocykla na rynku, bo oferty TU różnią się od siebie. W wyborze najkorzystniejszej polisy pomaga ...
    Najbardziej ekonomiczne SUV-y
    Specjaliści z amerykańskiej organizacji Consumer Reports po raz kolejny wzięli pod lupę paliwożerność SUV-ów i wybrali najbardziej oszczędne auta z tego segmentu. Wszystkie przetestowane przez Amerykanów egzemplarze ...