REKLAMA
Czołem
Potrzebuję pomocy z Civiciem 6 Hb 97r.
Otóż kupiłem Civica. Było spoko do pewnego czasu, aż zbieżność nie poszła i kierownica się nie przekrzywiła, a kilka dni potem pękła opona. Wymieniłem ją i potem mechaniki i zbieżność. Po zbieżności co najmniej mocno ściągało w lewo, ale mechanik powiedział, że może wystarczy zmienić koła z prawego na lewe, bo geometria wyszła dobrze i zbierzność widać też. No to zmiana i faktycznie, przestalo ściągać mocno w lewo a zaczęło lekko w prawo (nie mocno, zauważalnie ale dało się jeździć bez problemu). Podzieliłem się tym spostrzeżeniem z mechanikiem (a kolo solidny), a on stwierdził, że to musi być wina ściętych opon, bo luzów nie ma, a co było zużyte czy cuś to on powymieniał (i sobie za to słono zażyczył notabene). Tak mijał czas i faktycznie jeździłem, troszkę ściągało ale bez przesady. Pomyślałem sobie, że nie ma sensu nic z tym robić, bo zaraz zima to zmienie na zimówki a potem kupie letnie nowki i będzie gicior. No ale, zmieniłem na zimówki i dalej ściągał, ale tym razem znowu w przeciwnym kierunku (w lewo). No wkurzało mnie to niezmiernie, bo parę dni potem zauważyłem że chyba rozregulowała się kierownica, bowiem jadąc do przodu była lekko przechylona. Postanowiłem zrobić zbieżność, i tak sobie pojechałem w Katowicach do gościa, który się tym zajmuje i ręce mi opadają. Kiedy jadę prosto, kierownica jest przekrzywiona o prawie 45 stopni i mam ochotę się rozpłakać.
Moje pytanie brzmi: czy z autem jest coś nie tak? Czy gdyby geometria była zjechana, bo ktoś uderzył w nią kiedyś, to to by wyszło na geometrii i zbieżności? Czemu po zmianie opon zaczęło ściągać w przeciwnym kierunku i dlaczego tak bardzo przekrzywiło mi kierownice. Mam tą karteczkę od gościa od zbieżności z danymi jak poustawiał wszystko, jeśli to się przyda to napiszę.
Na pytania wszystkie też odpowiem.