REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
pocieszny napisał(a):ogólnie więcej zależy od techniki jazdy ale do większości rzeczy lepsza jest benzyna, diesel ma 1 pzrewage nie przeszkadza mu woda tak jak benzynie
Dlatego Rosjanie nawet do dużych GAZów, KRAZów i innych ciężkich sprzętów wsadzali benzynowce, lub też mały silnik benzynowy (najczęściej dwusuwowy) służący jako rozrusznik dużego Diesla jak np. W2 z T34 i stosowali różne sposoby na odpalenie maszyn, palenie ognisk pod czołgami, spuszczanie na noc oleju z silnika, podgrzewanie i rano wlewanie gorącego, dodawanie benzyny itp. I jakoś radzieckie maszyny odpalały a niemieckie benzynowce miały z tym problemy.withoutnick napisał(a):Z drugiej strony diesel nie nadaje się na przykład na wyprawy w mroźne tereny (Syberia, Grenlandia, Kanada), bo przy niższych temperaturach może mieć problemy z odpaleniem.
I rozwiązywali go tak jak pisałem, palenie ognisk pod czołgami, wlewanie gorącego oleju czy też benzyna do oleju.pocieszny napisał(a):Jogi4x4, masz racje ale Rosjanie mieli problemy z rozruchem nie ze względu na marznące paliwo a ze względu na marznący olej silnikowy
Bartłomiej napisał(a):jeśli bym nie brał pod uwagę ekonomi, to wolałbym dużego benzynika.
A że póki co biorę pod uwagę ekonomię to mam małego diesla.