Co mieć przy sobie do odkręcania kół?

13 Lut 2023, 19:51

Cześć, takie pytanko, prawdopodobnie mam jakiś gwóźdź w oponie, raz na tydzień musze podpompować na stacji i jest okej na kilka te ok 7 dni, próbowałem pod domem zdemontować koło na podnośniku ale śruby są tak zapieczone że dwie tylko poszły reszta ani drgnie, dobrze że to sprawdziłem pod domem bo mogę się zaopatrzyć na coś jeśli się stanie na drodze, ot moje pytanie, co wozicie ze sobą w razie takich sytuacji? Jakieś palniki lub patenty może lepszy nowy klucz jakiejś konkretnej firmy?
blackhawk888
Nowicjusz
 
Posty: 16

13 Lut 2023, 20:00

Masz za mocno dociągnięte śruby i dlatego nie możesz odkręcić. Dobrze jest mieć klucz z regulowaną długością ramienia. Musi puścić chyba że ktoś dociągnął kluczem pneumatycznym. Możesz podjechać do wulkanizatora niech ci je poluzuje pneumatem i później dociągnij kluczem (najlepiej dynamometrycznym) tak jak powinno być. Później problem z odkręceniem nie powinien występować.

Sprawdź jeszcze czy maszynka w wentylu nie przepuszcza kiedyś miałem podobnie ale w trochę dłuższym czasie się to uchodzenie powietrza rozkładało i wymiana jej pomogła.

Odpowiadając bezpośrednio na pytanie: powinien wystarczyć klucz który był w zestawie w samochodzie.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10197
Zdjęcia: 35

13 Lut 2023, 21:56

Na takie sytuacje najlepszy jest zestaw naprawczy do opon + kompresor, no chyba że masz koło zapasowe to warto zaopatrzyć się w klucz teleskopowy z nasadką odpowiadającą dla Twojego auta i felg
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16738
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

14 Sie 2023, 18:14

Problem ten zaczyna sie nie przy odkrecaniu a juz przy kontroli dokrecania srub.

Warto wiedziec, ze sruby dociaga sie wartoscia 120 kN.

:wink:

.
AndySL
Początkujący
 
Posty: 152
Zdjęcia: 3
Paliwo: Inne
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi e-tron GT concept - stylistyka i nadwozie
    Niskie, szerokie i z dużym rozstawem osi – oto proporcje klasycznego Gran Turismo. Wpisuje się w nie również Audi e-tron GT concept. Ma 4,96 m. długości, 1,96 m. szerokości i 1,38 m. wysokości. Lekka karoseria ...
    Czy SUV-y zdetronizują kombi?
    Rynek samochodowy w Polsce od kilku lat przechodzi prawdziwą transformację. Istotny staje się nie tylko rodzaj silnika poszukiwanego auta, zmieniają się także preferencje dotyczące jego typu. Jak wynika z raportu serwisu ...