Co trzecie/piąte odpalenie brak mocy. VW Fox.

07 Sty 2016, 12:20

Witam, otóż dwa miesiące temu kupiłem autko, VW Fox 1,2 55KM. Tuż po przyjeździe do domu zaczął się problem. Samochód nie miał mocy, szarpał, żarł paliwo jak smok, paliła się kontrolka "CHECK ENGINE". Mechanik zdiagnozował problem z katalizatorem. Wymieniliśmy go i nic. Podjechałem znów do mechanika, tym razem do wymiany czujnik położenia wałku korbowego. Po wymianie, dwa dni było ok, a potem znów to samo, i znów ten sam czujnik. Wymieniony został po raz drugi i znów nic a raczej więcej. Padł czujnik wału rozrządu. Wymieniłem i jego. Teraz kontrolka się nie zapala a przejechałem 2,5tys km, lecz co jakiś czas gdy odpalam dłużej kręci po czym odpali, ale nie ma mocy. Co to może być rozrząd, pompa? Dodam tylko że jak zgaszę i odpalę znów wszystko wraca do normy. Jeżdżę od mechanika do mechanika, u jednego na dzień dzisiejszy pokazuje błąd "brak synchronizacju między czujnikami wałka i wału rozrządu" (czy jakoś tak) a u innego awarię czujnika wałku korbowego....
Urbanus1
Nowicjusz
 
Posty: 30
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Vw Fox/ Seat Ibiza

07 Sty 2016, 12:40

Urbanus1 napisał(a):Jeżdżę od mechanika do mechanika, u jednego na dzień dzisiejszy pokazuje błąd "brak synchronizacji między czujnikami wałka i wału rozrządu" (czy jakoś tak) a u innego awarię czujnika wałku korbowego....
Tego się trzymaj powinieneś jeszcze mieć info jeżeli jest zła synchronizacja jakie są odstępstwa w stopniach (+/- ile?).

Jaka może być przyczyna? A no np. źle zamocowany czujnik wału/wałka (np. za duża szczelina powietrzna), mogą być jakieś uszkodzenia przewodów od w/w czujników do ECU jak i defekt samego komputera ECU (Electronic Control Unit), może też być źle założony rozrząd.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

07 Sty 2016, 16:09

Trzeba zdemontować małe koło rozrządu na wale korbowym i sprawdzić czy nie jest uszkodzone jego osadzenie. Kolo dokręcamy nową śrubą. Jak tu będzie OK to to samo robimy z kołem rozrządu. Ustawiamy rozrząd zgodnie z procedurą producenta samochodu.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

09 Sty 2016, 17:24

Czyli to może być jednak rozrząd?? Problem jest jeszcze w tym że żaden z mechaników nie chce się podjąć naprawy, bo oni nie wiedzą co jest przyczyną tak na prawdę. Tylko dużo mówią mało robią, a ja chcę żeby autko jeździło. Jeżdżę nim 1000 km tygodniowo, więc zależy mi na tym aby chodziło...
Urbanus1
Nowicjusz
 
Posty: 30
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Vw Fox/ Seat Ibiza

09 Sty 2016, 17:29

Podejrzewam że gdyby padł komputer zaświeciłaby się kontrolka, a tu nic, tylko problemy z tym odpalaniem... a to męczące jest na dłuższą metę...
Urbanus1
Nowicjusz
 
Posty: 30
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Vw Fox/ Seat Ibiza

16 Sty 2016, 23:56

W pierwszej kolejności sprawdził bym rozrząd, gdyż ten brak mocy wygląda tak jakby przeskoczył o jeden ząbek.
szymexs2020
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Badanie sprawności amortyzatorów
    Oj podnieśli mi ciśnienie . Nie wiem czy niektóre stacje SKP mają nieskalibrowane maszyny do badania sprawności amortyzatorów czy jest jakiś knif ? Bo tak . Miesiąc przed przeglądem okresowym pojechałem na stację ...