Co wybrać gdy się robi 15000km rocznie i nie jeździ sie w Po

13 Maj 2013, 14:09

Co wybrać gdy się robi 15000 km rocznie i się nie wypuszcza w Polske autem ?
Jakie auto dla 4 osobowej rodziny gdzie dwie osoby są wzrostu są około 1,75 i dwie około 1,65 m a auto ma służyć na dojazdy do pracy,weekendowe wypady na zakupy do dużego miasta 30 km dalej i kilka razy do roku na wyjazdy w gości 150-200 km ?

Czy współczesny hatchback klasy C powinien w zupełności wystarczyć ? Czy może jednak sedan/liftback/kombi klasy C ?
Mamy obecnie kombi klasy D ,ledwo się mieści w garażu i przez większość dni praktycznie powietrzne tylko wozi. Czy różnica w spalaniu między autem klasy C o poj. silnika od 1,6 do 2,0 ,a autem klasy D o tej samej poj. silnika będzie mniejsza niż 0,5 litra/100 km? Czy jest jakaś znaczna różnica w wyciszeniu wnętrza miedzy autem klasy C ,a autem klasy D ?
A może minivan klasy C w wersji przedłużonej łączył by w sobie zalety auta kompaktowego z komfortem auta klasy D ? Ale czy jeśli auto jest uzytkowane ww sposób to czy jest sens kupowania czegoś większego niż hatchback klasy C ?

Patrząc auta do 3 lat z ceną do 54 tys. zł i nad przebiegiem do 107 ty.s km
można stać się właścicielem citroena C5 na wypasie ,z półskórami i hydroaktywnym zawieszeniem.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]


Ale z drugiej strony Renault Fluence - sedan klasy C , na wypasie ze skórą kosztuje 42,9 tys. zł
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł].
Hatchbacki klasy C (kombi nie znajduje) :Meganki ,Astry ,Lancie Delta z silnikami 1,4 turbo tańsze od Fluenca nie są bo kosztują 48-50 tys. zł .
Ceny GrandScenica na mobile.de zaczynaja sie od równowartości ponad 47 tys.zł

[link do mobile.de wygasł]

Wśród aut klasy D wysokiej wersji wyposażeniowej tylko tego ww Citroena znajduje tak żeby sam z siebie kosztował ,a nie dla tego ,że ogłoszenie z drugiego Gniezna.
Ta lagune [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] pomijam bo łacznie z załoznie gazu koszt nie zamknie sie w kwocie 54 tys. zł.
Mondeo za 47,5 tys.zł ma skromniejsze wyposażenie od Fluenca
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Dwie Laguna z warszawszwiskiego komisu
Jedna za 37,9 tys.zł
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] ,druga za 40,9 tys. zł [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] sa wyposażone podobnie jak to Mondeo.
mihau
Początkujący
 
Posty: 227
Miejscowość: Stobno k./Szczecina
Auto: BMW X6
Silnik: 3.0 d
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

13 Maj 2013, 14:26

Ja powiem krótko, osobiście szukał bmw bmw 530d.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

13 Maj 2013, 17:03

Pojemność powyżej 2 litry nie wchodzi w grę .
EDIT: To BMW serio radziłeś czy to był sarkazm ? W wieku do 3 lat to nawet w Paczkowie się nie znajdzie takiego auta we wspomnianej na początku pierwszego postu kwocie.
mihau
Początkujący
 
Posty: 227
Miejscowość: Stobno k./Szczecina
Auto: BMW X6
Silnik: 3.0 d
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

13 Maj 2013, 19:53

mihau napisał(a):Pojemność powyżej 2 litry nie wchodzi w grę .
EDIT: To BMW serio radziłeś czy to był sarkazm ? W wieku do 3 lat to nawet w Paczkowie się nie znajdzie takiego auta we wspomnianej na początku pierwszego postu kwocie.


Pewnie że serio, a czemu odpada pojemność ponad 2l??? 3 litrowy diesel w piątce zjada przeciętnie 8,5 litra. Ale jeśli wiek jest ważniejszy od jakości to niestety ale za żaden inny samochód nie wezmę odpowiedzialności żeby potem nie było na mnie że się psuje. Dlatego że inne marki znam dużo słabiej, a o BMW wiem bardzo dużo i z całą pewnością mogę obalać bez sensowne mity. Niestety ale chyba więcej Ci pomóc nie mogę. Pozostaje mi tylko życzyć udanego zakupu :). A jeśli zmieniłbyś zdanie - że może być starsze ale lepsze to wrócę do tematu ;).

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

14 Maj 2013, 06:55

Po pierwsze :koszty utrzymania
Co do spalania tego bmw to łee jaka lipa ,to już benzynowe V8 przerobione na gaz generuje mniejsze koszty paliwa.
mihau
Początkujący
 
Posty: 227
Miejscowość: Stobno k./Szczecina
Auto: BMW X6
Silnik: 3.0 d
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

14 Maj 2013, 12:31

mihau napisał(a):Po pierwsze :koszty utrzymania
Co do spalania tego bmw to łee jaka lipa ,to już benzynowe V8 przerobione na gaz generuje mniejsze koszty paliwa.


No jeżeli uważasz to za duże spalanie (realne). To nic niestety nie pomogę, a zagazowane V8 nie jest tańsze :D.

Koszty utrzymania tych wszystkich cud/miód/nówek/renówek będą wyższe ze względu na awaryjność ,a naprawy w ASO wcale nie wynoszą dużo taniej od BMW (bo renault głównie na tym właśnie zarabia, wyrobili sobie gadżeciarską, innowacyjną opinię, łapią klientelę i liczą pieniążki z serwisu). Awaryjność BMW i renault? Tu porównania nie ma... Ale rozumiem że takich rzeczy pod uwagę nie bierzemy? Sprawdź sobie długodystansowe rankingi awaryjności...

Ja bym na 15000 KM rocznie (kupując samochód w tej cenie) nie rozliczał się z różnicą jednego czy dwóch litrów w spalaniu ale kupił bym 15X lepszy samochód. Renault szybko przebije utrzymanie BMW jeśli będzie trzeba jechać do serwisu. A w renault to duuuużo bardziej możliwe niż w BMW. Utrzymanie renówki wyjdzie drożej. Ale zrobisz co chcesz. Twój wybór, ja więcej nie podpowiem.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nietypowe auto do driftu
    Dodatkową różnorodność do świata sportów motorowych wprowadzają auta do driftu. Konstrukcyjnie bliżej im do samochodów wyścigowych niż rajdówek. W końcu zawody driftingowe organizowane są na gładkiej ...

14 Maj 2013, 16:16

Vermin napisał(a):
mihau napisał(a):Po pierwsze :koszty utrzymania
Co do spalania tego bmw to łee jaka lipa ,to już benzynowe V8 przerobione na gaz generuje mniejsze koszty paliwa.


No jeżeli uważasz to za duże spalanie (realne). To nic niestety nie pomogę, a zagazowane V8 nie jest tańsze :D.
Konkrety : Audi A8 z silnikiem 4.2 spala 14 litórw gazu na 100 km. 14 litórw LPG to równowartość 5,87 litra ON.Czyli nawet z benzyną do rozruchu wyjdzie taniej niż 3 litorwy diesel.I nawet na gazie będzie miał lepsze osiągi niż BMW 530 d.
Koszty utrzymania tych wszystkich cud/miód/nówek/renówek będą wyższe ze względu na awaryjność
BMW też się psują,
a naprawy w ASO wcale nie wynoszą dużo taniej od BMW
I tak nie będę jeździł do serwisu.Bardziej interosowało by mnie porównanie cen części zamiennych.
(bo renault głównie na tym właśnie zarabia, wyrobili sobie gadżeciarską, innowacyjną opinię, łapią klientelę i liczą pieniążki z serwisu)
W kazdej marce serwisy windują cen.
Awaryjność BMW i renault?Tu porównania nie ma...
Że niby BMW niezawodne,a francuzy psują się na potęgę ? BMW-Będziesz miał wydatki, nigdy nie kojarzyło się z niezawodnością co innego mercedes beczka.Ani te niemce niezawodne ani te francuzy awaryjne.
Po za tym na interii kiedyś pisali ,ze Laguna III w przeciwieństwie do Laguny II nie jest królowa lawet

Takie BMW bardziej zaawanasowane technicznie ,a jak coś jest bardziej skomplikowane to jest większa szansa ,że się popsuje.

Sprawdź sobie długodystansowe rankingi awaryjności...
Sponsorowane rankigi niezawodności ?W rankingu DEKRA jednego roku na drugim miejscu był Golf V ,a w następnym Ford Focus mk II.

Utrzymanie renówki wyjdzie drożej.
Ceny części zamiennych nawet do Renaulta są tańsze niż do BMW .[/quote]
Ostatnio edytowany przez mihau, 14 Maj 2013, 16:39, edytowano w sumie 1 raz
mihau
Początkujący
 
Posty: 227
Miejscowość: Stobno k./Szczecina
Auto: BMW X6
Silnik: 3.0 d
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

14 Maj 2013, 22:28

mihau napisał(a):Konkrety : Audi A8 z silnikiem 4.2 spala 14 litórw gazu na 100 km. 14 litórw LPG to równowartość 5,87 litra ON.Czyli nawet z benzyną do rozruchu wyjdzie taniej niż 3 litorwy diesel.I nawet na gazie będzie miał lepsze osiągi niż BMW 530 d.


Audi A8 4.2 pali 14 litrów gazu w mieście??? To dobre masz info bo ja bym powiedział że z 20 lekką ręką.

mihau napisał(a):BMW też się psują,


Pewnie że BMW też się psują ale porównanie awaryjności BMW do Renault jest po prostu śmieszne.

mihau napisał(a):W kazdej marce serwisy windują cen.


Przeczytałeś to w internecie???

mihau napisał(a):Że niby BMW niezawodne,a francuzy psują się na potęgę ? BMW-Będziesz miał wydatki, nigdy nie kojarzyło się z niezawodnością co innego mercedes beczka.Ani te niemce niezawodne ani te francuzy awaryjne.
Po za tym na interii kiedyś pisali ,ze Laguna III w przeciwieństwie do Laguny II nie jest królowa lawet

Takie BMW bardziej zaawanasowane technicznie ,a jak coś jest bardziej skomplikowane to jest większa szansa ,że się popsuje.


Nie powiedziałem że "francuzy psują się na potęge" - tylko że porównanie awaryjności BMW jest po prostu śmieszne. Rozumiem że miałeś wieloletnie porównanie starej beczki (mercedesa) i bmw z tamtych lat, że tak mówisz? Bo ja miałem, e30 do dziś jeździ aż miło, a ja patrze jak moim znajomym sypią się cud/miód/nówki/renówki laguny itp... A to turbo, a to zawieszenie co chwile do roboty, a to intercooler do wymiany, a to termostat, a to w końcu silnik wyzionął ducha. Chyba że jesteś tak niesamowicie przeżarty przez mity. Mercedesy często trzymają się gorzej od bm'ek mimo że bm'ki dostają 15X bardziej po d..., a połowę beczek zjadła już rdza... Rozumiem że te wszystkie potwierdzone informacje masz na podstawie szukania nowych samochodów dla taty...

mihau napisał(a):Sponsorowane rankigi niezawodności ?W rankingu DEKRA jednego roku na drugim miejscu był Golf V ,a w następnym Ford Focus mk II.


Wyślij mi te rankingi jestem bardzo ciekawy, mogę wysłać Ci te które znajdę ja. Ciekawe czy BMW będzie w czółówce, hmmmm... Wiesz czym się różni taki ranking niezawodności, od rankingu niezawodności długodystansowego? Tu chodzi o przebieg...

mihau napisał(a):Ceny części zamiennych nawet do Renaulta są tańsze niż do BMW


To akurat żadna tajemnica ale też zależy jakie... Rozumiem że to też wiesz z długoletnich porównań samochodów BMW i renault... Zdziwił byś się, że w niektórych częściach ceny zamienników do renault potrafią być droższe niż do bmw. Ale większość tak. To prawda.

Ale widzę że jesteś gruby przeżarty przez wszelkiego rodzaju mity samochodowe. Ale ok możesz tym zaszkodzić tylko sobie, to nie moja sprawa. Pewnie gaz też jest "be", prawda? To bierzcie renault i tyle. Wszystko co wiesz to tyle co znasz z przysłów BMW -będziesz miał wydatki? Bo aż ciekawy jestem :). Generalnie mówią to 99% Ci którzy nigdy nawet w BMW nie siedzieli, a słuchają ludzi na około, tacy trochę jak Ty. Ale chcesz renault to bierz renault, szkodzisz tym tylko i wyłącznie sobie. Tylko nie wiem po co pytałeś na forum skoro jesteś taki mądry, wiesz wszystko o wszystkim i znasz wszystkie samochodowe przysłowia na pamięć??? Bo to się trochę mija z celem...

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

15 Maj 2013, 10:48

Zobacz na motoryzacja interia.pl artykul : Niemieckie silniki się psują ? Zskakujący ranking!
Ranking zrobiony przez firmę ubezpieczeniową oferuącą ubezpieczenia od awarii.
W top 10 najbardziej awaryjnych znalażlo się ależące do BMW mini,a w top 10 najmniej awaryjnych BMW w ogóle się nie znalazło,Za to znalzł się Fiat i Ford.,
Zostawiając renault jest jeszcze z dieslami: Citroen C5,Opel Insignia Insigna ,Toyota Avensis,VW Passat i Ford Mondeo w benzynie.Śmiem wątpić w to ,że 7 letnie BmW 5 będzie mniej usterkowe niż 3 letnie ,któreś ztych aut. VW to już na pewno bije niską ceną części BMW na łeb.

Czy trwalość części BMW jest na tyle wyższa żeby pomimo wyższej ceny części utrzymanie nie było droższe niz utrzymanie Passata, chociaż słyszałem ,że B6 to nie do końca udana konstrukcja ,no to niż Insignia albo Avensis ?Kokretne przyklady ?

A propos opowieści z krypty na temat renault , to w dziale jakie auto kupić ,w temacie : Wśród aut do 3 lat jakie diesle należy omijać ,temat na stronie 5, PhantomASa1 napisał coś ciekawego na temat dielsa 2.0 wBMW, drugi post od dolu.
mihau
Początkujący
 
Posty: 227
Miejscowość: Stobno k./Szczecina
Auto: BMW X6
Silnik: 3.0 d
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

15 Maj 2013, 12:51

mihau napisał(a):A propos opowieści z krypty na temat renault , to w dziale jakie auto kupić ,w temacie : Wśród aut do 3 lat jakie diesle należy omijać ,temat na stronie 5, PhantomASa1 napisał coś ciekawego na temat dielsa 2.0 wBMW, drugi post od dolu.


Zaraz to chętnie sprawdzę. Aczkolwiek jeśli chodzi o passata - ten samochód nie jest szczególnie bezawaryjny, po prostu jego naprawy są w 90% szybkie i tanie.

Toyota Avensis - Może w pierwszym w roku z legendarnej bezawaryjności toyoty prawie nic nie zostało, podobnie zacznyna być z mercedesem. Insignia możliwe. A ford mondeo??? Nie wiem szczerze jak wypada nowy, wiem że mam starego Forda i nie narzekam :).

A powiedz mi szczerze jakie były Twoje doświadczenia z BMW... No właśnie. Nie wiem jak z beczką - Mercem. Ale wydaję mi się że jeśli chcesz porównywać te samochody musiałbyś Nimi dłużej pojeździć. A te testy bezawaryjności to te same o których mówię ja. Tylko że te Twoje dotyczą pierwszego roku użytkowania, a moje kilku następnych 5 - 10 itp. Zaraz zobaczę Co PhantomASa1 napisał o tym silniku, aczkolwiek ja pisałem o 3.0d który kilka razy pod rząd dostał nagrodę silnika roku. A ja mam pewność do BMW. Nikt mi nie powie, że jest inaczej bo akurat tą markę znam bardzo dobrze... I z całą pewnością mogę obalać sporo głupich mitów. Poczytaj sobie te testy o których pisałem. I moim zdaniem 6 letnie BMW - tak będzie dużo bardziej bezawaryjne niż 3 letnie renault. Jestem tego pewny chyba, że polecisz na mega farcie...

Nie mam za bardzo czasu żeby szukać wszystkich tych raportów awaryjności ale mój znajomy szukał dwa miesiące temu suva i miałem sporo dokumentacji na temat bmw X3 (aktualnie ma X5 i chwali ten samochód pod niebiosa z silnikiem 3.0d - nie robił przy nim praktycznie nic poza rzeczami eksploatacyjnymi, jego córka jeździ bmw 1) chciał kupić 3 samochód - padło na w końcu na X3 i jest bardzo zadowolony. Aż poszukam bo te raporty mam gdzieś na mailu. I co wtedy? Chcesz mi powiedzieć, że X3 które jest w tym momencie uważane za najbardziej bezawaryjny SUV z tamtych lat na świecie jest "wyjątkowe" bo jako jedyny samochód który udał się BMW? A reszta jest niby zawsze na końcu??? Na plzzzz... Wyśle Ci, nie wiem czy dziś ale wyśle na bank.
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

15 Maj 2013, 13:26

:o :o i z klasy C szybko przeszliście do D,E. Wg mnie z awaryjnością aut w dzisiejszych czasach jest tak, że nie ma aut bezawaryjnych. W każdym można znależć słabe strony jak i mocne ( podzespoły firm zewnętrznych). I choc BMW są ładne, owe 3.0 diesle dobre, to sam chyba brałbym Mondeo4. Ale to wszystko odczucia subiektywne, kto co chce :ok: .
:piwo: za rozsądny i trafiony wybór.
napoleon
Początkujący
 
Posty: 172
Zdjęcia: 3
Auto: Ford Mondeo
Silnik: benz.lpg

15 Maj 2013, 14:07

napoleon napisał(a)::o :o i z klasy C szybko przeszliście do D,E. Wg mnie z awaryjnością aut w dzisiejszych czasach jest tak, że nie ma aut bezawaryjnych. W każdym można znależć słabe strony jak i mocne ( podzespoły firm zewnętrznych). I choc BMW są ładne, owe 3.0 diesle dobre, to sam chyba brałbym Mondeo4. Ale to wszystko odczucia subiektywne, kto co chce :ok: .
:piwo: za rozsądny i trafiony wybór.


Klasa C i D była brana pod uwagę od początku. E doszło ode mnie jako propozycja ;). Zawsze było tak - że nie ma aut bezawaryjnych, to nie dotyczy tylko dzisiejszych czasów. Po prostu jedne w bezawaryjności wypadają lepiej, a drugie gorzej.


Wrzucam tylko kilka. Te po prostu najszybciej znalazłem. Ja mi wyślesz raporty gdzie BMW jest na końcu, a Renault na początku to dorzucę dużo, dużo, dużo więcej.

Cars with mileage up to 50 thousand. km:

First Honda CR-V (91.3%)
Second Toyota RAV4 (90.3%)
3rd Nissan Qashqai (89.6%)
4th Porsche Cayenne (89.6%)
5th BMW X3 (89.5%)

Cars with mileage of 50 to 100 thousand. km:

First Porsche Cayenne (83.8%)
Second Toyota RAV4 (83.4%)
3rd BMW X3 (80.9%)
4th Audi Q7 (79.9%)
5th Mercedes M-Class (78.3%)

Cars with mileage of 100 to 150 thousand. km:

First BMW X3 (69.5%)
Second Volkswagen Touareg (67%)
3rd Mercedes M-class (64.9%)
4th Volvo XC90 (58.7%)
3rd Mercedes M-class (64.9%)
5th Toyota RAV4 (58.5%)

"Auta klasy SUV mają wiele zalet: pseudoterenowy wygląd, niezłe właściwości jezdne oraz rozsądną cenę, za którą trudno byłoby nabyć prawdziwą terenówkę. Na tym jednak nie koniec ich mocnych stron.

Jak wynika ze statystyk rzeczoznawców samochodowych z DEKRY, SUV-y są najmniej usterkowymi samochodami, wykazują awaryjność na poziomie 22,2%. To o kilka punktów mniej niż w wypadku aut klasy średniej (24,2%), samochodów sportowych (25,3%), vanów (26,2%), limuzyn (26,6%) czy kompaktów (27,1%). Niemieccy rzeczoznawcy DEKRY przygotowali zestawienie najmniej awaryjnych SUV-ów w trzech kategoriach.

Samochody z przebiegiem do 50 tys. km:

1. Honda CR-V (91,3%)
2. Toyota RAV4 (90,3%)
3. Nissan Qashqai (89,6%)
4. Porsche Cayenne (89,6%)
5. BMW X3 (89,5%)

Samochody z przebiegiem od 50 do 100 tys. km:

1. Porsche Cayenne (83,8%)
2. Toyota RAV4 (83,4%)
3. BMW X3 (80,9%)
4. Audi Q7 (79,9%)
5. Mercedes Klasy M (78,3%)

Samochody z przebiegiem od 100 do 150 tys. km:

1. BMW X3 (69,5%)
2. Volkswagen Touareg (67%)
3. Mercedes klasy M (64,9%)
4. Volvo XC90 (58,7%)
3. Mercedes klasy M (64,9%)
5. Toyota RAV4 (58,5%)
"

Here are the winning car ten ranking the quality / reliability of 2011:

1. BMW X3

2. Audi Q5

3. Volkswagen Tiguan

4. Ford Kuga

5. Nissan Qashqai

6. Renault Koleos

7. Peugeot 3008

8. Volvo XC60

9. Citroen C-Crosser

10. Toyota RAV4

ranking-najmniej-awaryjnych-samochodow-adac-2010-vt50396.htm

Przy czym przypominam, że MINI to też BMW ;).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

15 Maj 2013, 14:22

mihau napisał(a):Konkrety : Audi A8 z silnikiem 4.2 spala 14 litórw gazu na 100 km. 14 litórw LPG to równowartość 5,87 litra ON.


Masz widze poczucie humoru:D:D:D No chyba, że chciałeś napisać 24 l lpg a nie 14...
Spalanie w miescie oscyluje wlasnie w granicach 25l
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

15 Maj 2013, 15:25

sam posiadam BMW z 87 roku i jedyna z czym mam problem to rdza ponieważ stoi pod chmurka cały czas, elementy które wymieniałem to wszystko częsci eksploatacyjne takie jak klocki, filtry, tłumik, ale jeśli kolega twierdzi że nie chce aut starszych bo sa droższe czy tam z innego powodu to brał bym Renault Fluence całkiem przyjemny samochodzik.
mamuska
Początkujący
 
Posty: 81
Miejscowość: Lublin
Prawo jazdy: 14 03 2008
Auto: BMW=>TOYOTA=>PASSAT
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

15 Maj 2013, 17:43

mihau napisał(a):A propos opowieści z krypty na temat renault , to w dziale jakie auto kupić ,w temacie : Wśród aut do 3 lat jakie diesle należy omijać ,temat na stronie 5, PhantomASa1 napisał coś ciekawego na temat dielsa 2.0 wBMW, drugi post od dolu.


A pro po... Ten silnik akurat jest beznadziejną konstrukcją. Ale nie można wrzucać go do jednego worka z 3.0d z E60... A tym bardziej na podstawie tego oceniać cały samochód BMW. Tym bardziej te starsze BMW'ki. A w E60 ta jednostka w ogóle nie występuje. Z tego co mi się wydaję ona występowała tylko i wyłącznie w BMW X1, o którym w się nie wypowiadam bo nie wiem o nim praktycznie nic. Nawet nie miałem styczności. W przeciwieństwie do niektórych (bez urazy kolego mihau ale taka prawda) ja nie wypowiadam się kontrowersyjnie - na temat którego kompletnie nie znam. Poza tym te awaryjne silniki to występowały tylko w X1 i to były 2.0d. Nie wiem co mają do 3.0d z E60 który kilka razy pod rząd dostał nagrodę silnika roku. Zapytaj kolegę - PhantomASa1 na temat tej 3 litrowej jednostki diesla z E60, jestem bardzo ciekawy jego opinii...

Było by fajnie gdybyś w końcu wytoczył jakieś mądre i prawdziwe argumenty, zamiast pisać tu usłyszane od kolegów z podwórka mity o BMW.

Z resztą wszyscy którzy jak na razie się do wątku podłączyli (widać po powyższych) mają jak najlepsze zdanie BMW - zwłaszcza starych. I generalnie już jedna osoba poza mną wyśmiała Twoją niczym nie popartą opinię o np. spalaniu AUDI A8 4.2 w gazie... Widać że masz konkretny zahar :D żeby udowodnić mi że BMW są naprawdę beznadziejne ale ja za długo już siedzę w tych samochodach żebyś mógł mnie do czegoś takiego przekonać. A ten Twój upór mnie już bawi :mrgreen:. Jeżeli masz jakieś konkretne argumenty to je wytocz bo ja na prawdę chętnie posłucham. Ale jeśli masz oceniać tą markę na podstawie głupich mitów to sorry. Ja swoje wiem, nie wiem jak długo jeździłeś BMW że tak mówisz (bo musiałeś żeby dawać takie opinię, chyba nie wziąłeś ich z jednego postu na forum) ale czekam na jakieś rozsądne i PRAWDZIWE argumenty...
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993