REKLAMA
Witajcie,
Planuję zakup nowego auta firmowego, którego będę używał również w dużej mierze prywatnie . Rodzina 4-osobowa w tym dwójka maluchów w fotelikach. Auto będę kupował w Niemczech i tam też w 90% użytkował. Auto musi "sprawnie" dać się załadować towarem w workach 25kg i wiadrach 10-20kg. Łączna max masa w bagażniku ok.200kg.
Stawiam na praktyczność i komfort (zawieszenie i minimalny hałas w kabinie w całym zakresie prędkości) ale też na niebanalny design i estetyczne wykończenie.W grę wchodzi tylko benzyna-tak już mam ...choć ten aspekt wynika również ze zbyt małych przebiegów rocznych (max 20.000km)
Wśród modeli, które zaraz dodam główną zagwózdką jest dla mnie manual vs automat(nigdy nie jeździłem automatem ale wydaje mi się ,że możliwość operowania manetkami przy kierownicy może sprawiać frajdę) w poszczególnych modelach oraz moc silnika tak by auto było w miarę dynamiczne ale przy tym jeszcze stosunkowo ekonomiczne. Oczywiście pojemność bagażnika jest tutaj b.istotna ale jeśli tylko tym bym się sugerował to tylko Skody i nowy 5008 się kwalifikuje. Rzekomo Skoda podaje błędne dane pojemności swoich bagażników. Mnie nie interesuja litraże schowków chyba, że doliczaja sobie automatycznie miejsce gdzie znajduje się zestaw naprawczy.
Moi faworyci to:
Ford S-Max Vignale
Skoda Superb (Laurin & Klement)
Peugeot 3008 II gen. , GT-Line ( niestety GT mają tylko w Dieslu)
Peugeot 5008 II gen., GT-Line (premiera dopiero w marcu-kwietniu)
ewentualnie uwzględniam;
Ford Mondeo V Kombi (niestety "zmniejszyli" tylna kanapę i bagażnik)
Skoda Kodiaq (na papierze wszystko pięknie ale co pokaże praktyka nikt jeszcze chyba tak naprawdę nie wie)
Renault Talisman Grand Tourer (strasznie ambiwalentne odczucia)
Mazda 6 Kombi ,koniecznie prod.2017 ( tylko modele diesla mają być rzekomo wyciszone i to auto jakoś dziwnie myszkuje ,może mój model testowy miał problemy z trakcją - gdyby nie to i trochę mały bagażnik to byłby wśród aut u góry)
Peugeot 508 SW
Mazda CX-5 lub CX-7
Powiem tak - wg informacji, które zebrałem Fordy są najbardziej komfortowe i ciche. Skody największe i najbardziej niezawodne oraz intuicyjne choć zarazem poteżnie nudne, a Peugeoty innowacyjne i ekonomiczne. Mazda 6 ma najlepszy manual jaki w życiu testowałem i naprawdę genialne zawieszenie. Talisman jest tutaj chyba przypadkiem krótkiej fascynacji designu
Podkreślam to tylko moje wnioski i będę wdzięczny za wasze sugestie odn wad\zalet ww. modeli, ew. inne propozycje spełniajace moje kryteria (w tej grupie cenowej) z odpowiednia argumentacja.
Z góry dzięki za jakiekolwiek odniesienie sie do mojego posta.
snayper