CORSA B 99 ROK 1.0 12 V CHECK ENGINE

24 Maj 2009, 20:52

WITAM
od pewnego czasu zapala mi sie kontrolka check engine zwlaszcza na wolnych obrotach, przy przyspieszaniu auta sie zachowuje czasem tak jak bym z biegu 3 zamiast na 4 wrzucil to omylkowo na 2, takie szarpniecie a normalnie mu daje wyzszy, czasami wogole traci moc, nie wiem co zrobic, przeplywomierz czyscilem dwa miesiace temu tak samo silnik krokowy biegu jałowego, podpiolem do kompa a komputer nie wykrywa zadnego bledu, co robic>?
pozdrawiam
nadlektor
Nowicjusz
 
Posty: 11
  • 24 Maj 2009, 21:47

    Zaświecenie się kontrolki check oznacza,że ECM wykrył błąd sterowania pracą silnika.Błąd ten musi się zapisać w pamięci ECM.
    Gdzie podpinałeś się pod komputer - robiłeś to sam,czy na warsztacie?Odczyt błędów robiłeś na włączonym czy wyłączonym silniku i czy podczas tego ta kontrolka silnika się świeciła?
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    26 Maj 2009, 14:49

    sam robiłem, byłem teraz w serwisie i wg. mechanika jest to silniczek krokowy czyli regulator biegu jałowego. Teraz mam pytanie czy to możliwe zeby od silniczka krokowego sie samochodu tak zachowywał>? auto szarpie i traci moc
    nadlektor
    Nowicjusz
     
    Posty: 11

    27 Maj 2009, 15:08

    No może to być silniczek krokowy.To może być powodem problemów zbiegiem jałowym.
    A czy serwis odczytał jakiś błąd?No i jak autko było pod komputerem,to mechanik raczej bez problemu powinien wiedzieć co jest przyczyną takiego zachowania pracy silnika.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    27 Maj 2009, 15:21

    A ja bym nie stawial na silniczek krokowy bo on spelnia swoje zadanie tylko na biegu jalowym a ty mowisz ze w czasie jazdy ci szarpie, postawilbym na jakis czujnik sterowania silnikiem
    W Krwi benzyna, zamiast Serca turbina
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin

    27 Maj 2009, 21:38

    auto było sprawdzana na komputerze mechanik stwierdzil wg tego co mu komputer pokazał ze to wina silniczka krokowowego, tylko dziwi mnie to ze przy zmianie biegów szarpie i czesto nie ma mocy przy przyspieszaniu oczywiscie falowanie obrotów tez jest ale juz sam nie wiem w Toruniu nie ma dobrego mechanika tylko ten co teraz u niego byłem jest polecany a tak to ASO ale drogo....
    nadlektor
    Nowicjusz
     
    Posty: 11
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Co oznacza dla kierowcy znak STOP?
      Znak STOP oznacza zakaz wjazdu na skrzyżowanie bez wcześniejszego zatrzymania się. Zwykle jest umieszczony tam, gdzie wyjazd z danej drogi jest szczególnie niebezpieczny. Według badań tylko 50% kierowców całkowicie ...
      Toyota AA 1936 rok
      Napędzana 3,4-litrowym silnikiem z 6 cylindrami Toyota AA była pierwszym samochodem tego producenta. Prototyp wybudowany w domowych warunkach został zaprezentowany podczas pokazów w Tokio. Razem z modelem AA premierę ...

    27 Maj 2009, 21:47

    jesli przepustnica jest sterowana elektronicznie a nie za pomoca linki to silnik krokowy jest w niej czyli nawala przepustnica. i dlatego mechanikowi wyrzuciło ze silnik biegu jałowego. moze tez byc jakis czujnik
    Michal_89
    Nowicjusz
     
    Posty: 28
    Miejscowość: Chrzanów

    27 Maj 2009, 21:49

    nie rozumiem za bardzo co z tym sterowaniem, przepustnice itp czyscilem dwa miesiace temu chodzilo perfekt silniczek krokowy widze na wierzchu jest i spokojnie go moge wymontowac
    nadlektor
    Nowicjusz
     
    Posty: 11

    27 Maj 2009, 21:54

    a na wolnych obrotach tez tak masz ze faluja?? wez wypnij czujnik temperatury po odpaleniu l i zobacz co bedzie pownien miec lekko podwyzszone obroty wtedy wepnij spowrotem i zobacz czy szaleja?? jesli tak to moze byc czujnik temp.
    Michal_89
    Nowicjusz
     
    Posty: 28
    Miejscowość: Chrzanów

    27 Maj 2009, 21:57

    a mozesz mi powiedziec w ktorym miejscu ten czujnik jest? kontrolka mi sie zapala tylko na wolnych obrotach i np, jak stoje na skrzyzowaniu to obroty zaczynaja mi falowac w zasadzie tylko wtedy falują podczas postoju
    nadlektor
    Nowicjusz
     
    Posty: 11

    27 Maj 2009, 21:58

    Jezeli na biegu jalowym obroty faluja to moze byc wina silnika krokowego. Ale te szarpanie jest tylko przy zmianie biegow?
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin

    27 Maj 2009, 22:00

    szarpanie mam tez jak np. jade sobie np 80 km/h trzymając tylko stała predkosc to wtedy tez mi szarpie
    nadlektor
    Nowicjusz
     
    Posty: 11

    28 Maj 2009, 18:08

    A moze cos nie tak z wtryskiwaczem
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin

    04 Cze 2009, 18:02

    Takie szarpanie przy stałej predkosci i zaswiecanie sie kontrolki to moze byc zabrudzony zawór recyrkulacji spalin {egr}
    mariusz32
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Miejscowość: chrzanow

    04 Cze 2009, 19:14

    Sprawdz jeszcze ten czujnik tem. powietrza powinien byc w okilocach kolektora dolotowego.
    W Krwi benzyna, zamiast Serca turbina
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin