Czy podczas stania na czerwonym mogę wrzucić jedynkę?

10 Gru 2008, 14:35

Hajs napisał(a):SIVON, a Ty znasz budowe i zasadę działania sprzęgła? Nie zużywa sie tylko TARCZA.

Dokładnie! Ale właśnie to tarcza sprzęgła jest elementem najczęściej ulegającym zniszczeniu (zużyciu).

Hajs napisał(a):Takie startowanie sekunde później może i nie jest problemem, ale na wiekszych skrzyżowaniach odczuwalnie zmniejsza przepustowość skrzyżowania! Wystarczy obserwować skrzyżowanie i spokojnie można ruszyć gdy tylko błyśnie zielone, wrzucajac bieg gdy piesi dostaną czerwone. Bez blokowania ruchu.

A o czym ja pisałem? Żeby wrzucił bieg jak zgaśnie czerwone! Po co stresować młodego kierowce?
Freelander 2.0TD
SIVON
Nowicjusz
Awatar użytkownika

Miejscowość: Wrocław

04 Sty 2009, 02:55

max napisał(a):mam pytanie...od nie dawna jestem świeżym kierowcą choć prawo jazdy mam od 5 lat, niestety dopiero teraz wprawiam się jako kierowca...
pytanie- czy podczas stania na czerwonym mogę wrzucić jedynkę, mieć lekko wciśnięty pedał hamulca i popuszczać sprzęgło do zazębiania się go? robie to bardzo delikatnie i jest mi łatwiej ruszać. czy auto narażone jest na awarie np.sprzęgło lub coś innego i co z paliwem. mam corse 1.4 16v ecotec

Tak ja najbardziej przed sygnalizacją świetlną, która pokazuje czerwone światło mamy wyłączony bieg i oczekujemy go na jałowym, a światełko żółte pozwala nam, aby przełączyć lub włączyć się do ruchu i robimy to dynamicznie, a nie ospale w szczególności w dużych miastach.
AutoMapa Prowadzi
Subskrypcje
Nowicjusz
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bydgoszcz

04 Sty 2009, 03:28

jak już masz wrzuconą jedynkę i stoisz na skrzyżowaniu to sprzęgło wbij do samej podłogi. docisk i koło zamachowe ma ok.800obr/min, docisk porządnie odsunięty od tarczy to nawet gdy tarcza sie dotknie do docisku to w praktyce okładziny niewiele sie zużyją i " słoneczko" też ....

sprzęgło do podłogi :!: :!: :!:
v8

04 Sty 2009, 03:33