Czy podczas stania na czerwonym mogę wrzucić jedynkę?

20 Mar 2008, 22:56

mam pytanie...od nie dawna jestem świeżym kierowcą choć prawo jazdy mam od 5 lat, niestety dopiero teraz wprawiam się jako kierowca...
pytanie- czy podczas stania na czerwonym mogę wrzucić jedynkę, mieć lekko wciśnięty pedał hamulca i popuszczać sprzęgło do zazębiania się go? robie to bardzo delikatnie i jest mi łatwiej ruszać. czy auto narażone jest na awarie np.sprzęgło lub coś innego i co z paliwem. mam corse 1.4 16v ecotec
max
Nowicjusz

20 Mar 2008, 23:02

Co do wrzucania jedynki na czerwonym. Sprzęgło jest bardziej eksploatowane, przez co skraca się jego żywotność...lepiej potrzymać na luzie. Szczegółowiej było juz o tym na forum :)
GDYBY PRZEDNI NAPĘD BYŁ LEPSZY TO CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH :)
Bryann
Stały forumowicz
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jawor
Auto: Nie mam

20 Mar 2008, 23:04

osobiście tak nie robie ale...jak trzymasz pedał hamulca to masz włączone stopy i razisz po oczach tych co z tyłu stoją.;)Jak masz Corse C to już całkiem bo ona ma tylnie światła wysoko :|
michalmanu
Zaawansowany

Miejscowość: Silesia

20 Mar 2008, 23:40

w jakim stopniu jest to zużycie i czy to poważnie szkodzi sprzęgłu...to kwestia dwóch lub jednej minuty. jestem jeszcze nie wprawiony w ruszaniu i czasem mi gaśnie a to doprowadza mnie do furii...a tak ruszam stabilnie.
max
Nowicjusz

21 Mar 2008, 13:22

W dużych miastach gdzie czerwone pali sie długa może sie coś stac np sie spalic ale tak w mniejszych gdzie sie szybko zmieniaja nic nie powinno sie stac :D
Pozdrawiam,
norpaw
norpaw
Stały forumowicz

Zdjęcia: 9
Miejscowość: k/Poznań

21 Mar 2008, 17:44

Już kilka razy spotkałem się z opinią, że światła stopy rażą tych z tyłu. Wprawia mnie to w osłupienie, bo też jeżdżę i wielu kierowców trzyma nogę na hamulcu i mnie tam to nie razi. Po prostu palą się światła i tyle.

Razić to mogą długie światła, albo źle ustawione.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika

• Ciekawe publikacje motoryzacyjne