REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
PhantomASA1 napisał(a):samochodowych.Wymieniaj filtr powietrza cyklicznie,trzymaj wysoki poziom paliwa w zbiorniku,wymieniaj filtr paliwa i pamiętaj,tylko oleje PAO ESTER są odporne na wysokie temp.tak szybko nie ulegają degradacji
MotoAlbercik napisał(a):. A ty na siłę szukasz dziury w całym....
Tam jak i w innych benzynach jest termostat sterowany elektrycznie . Wprawdzie nominalna temperatura otwarcia termostatu jest wysoka. Jednakże program ECU w przypadku stwierdzenia dużego obciążenia silnika wymusi jego otwarcie w niższej temperaturze.PhantomASA1 napisał(a):co prawda temat dotyczył silników 1.4T,ale sami zauważyli ,że tak wysokie temp.to niezbyt dobry pomysł
1.4 T nie jest pępkiem świata . Niżej opisane przez Ciebie problemy z termostatem tyczą też innych silników hopla jak i również innych marek . Np. wieśwagenowy tam któreś rozwiązanie dziurawi pokrywkę . Ale jest światełko w tunelu . Np. dla opla są dostępne zamienniki z obudową metalową .PhantomASA1 napisał(a):Bonifacy,jak sądzisz,w tych silnikach 1.4T
Nie zrozumieliśmy się albo na siłę forsujesz teorię obniżenia temperatury silnika . Jeszcze razPhantomASA1 napisał(a):To prawda,są zamienniki,które obniżają temp.silników,ale chyba nie są tanie,bo byle kto tego nie produkuje,BEHR na pewno zajął się tym tematem.
a tutaj się zgadza . Plastik jest be... Są zamienniki zrobione w metalu i zaczepy nie pękają . Tańsze jak oryginały w plastiku . To nie tylko w 1.4 T . Co do temperatury . Ktoś kto bagatelizuje błąd zapisany w sterowniku silnika odnośnie grzałki termostatu to aż prosi się o wysoką temperaturę . Dorwę jakiegoś hopla to zapodam tutaj wykres czy tzw. logi jak to tam w rzeczywistości jest z tą temperaturą .PhantomASA1 napisał(a):Bonifacy,jak sądzisz,w tych silnikach 1.4T,tzn.w termostatach zastosowano tak mocną sprężynę,ze az wypycha plastikowe zaczepy,które w końcu pękają przegrzewane
ineedl napisał(a):Więc książkowo jak ma być w Vectrze, no ale jednak gdy autem jedzie się dłużej i bardziej intensywnie wskazówka jest niedaleka czerwonego pola i wtedy zaczyna spadać zatrzymując się na 100st.
MotoAlbercik napisał(a):Pytanie co to znaczy dla ciebie jazda bardziej intensywna. Bo im większe obciążenie dla silnika, tym większa temp. płynu. Trzeba też pamiętać, że układ chłodzenia ma jakąś zdolność chłodzenia, której nie da się zmienić.