Czy zapłon jest odcinany przy hamowaniu silnikiem?

19 Sie 2019, 15:42

Po zdjęciu nogi z gazu jest odcinany dopływ paliwa. Słyszałem, że zapłon pozostaje aktywny, to znaczy jest iskra na świecach. Czy to prawda i dlaczego zapłon nie jest odcinany?
aGradory
 
  • 19 Sie 2019, 16:09

    Iskra na świecach pozostaje aktywna ponieważ chodzi tu o niedopalone paliwo które mogło by się pojawić w przypadku wyłączenia również generowania takiej iskry, a tak silnik nie zużywa paliwa i jest bezpieczny oraz gotowy na szybki start po dodaniu gazu.

    Hamując silnikiem przy manualnej skrzyni chwilowe spalanie wynosi wtedy 0 na komputerze ale zauważyłem, że w automacie przy sprzęgle hydrokinetycznym nigdy takie spalanie nie spada do zera i z moich obserwacji to przeważnie 1-2 litry / 100km.

    Tu na forum jest też więcej na temat samego hamowania silnikiem hamowanie-silnikiem-nizsze-spalanie-i-bezpieczenstwo-vt81956.htm
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    24 Sie 2019, 16:23

    Cichy77 napisał(a):automacie przy sprzęgle hydrokinetycznym nigdy takie spalanie nie spada do zera

    U mnie jest zero.
    aGradory
     

    25 Sie 2019, 00:52

    Jasne jasne, jak setki aut przerobiłem tam tego nie widzialem, wrzuć film, może cos nowego sie dowiemy
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16682
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    26 Sie 2019, 21:59

    Kao, nie wierzysz, więc proszę.

    [Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

    aGradory
     

    26 Sie 2019, 22:51

    Oj troszku oszukujesz..... a zrób tak ze 100 na godzinę, zobaczymy po jakim czasie osiągniesz te 0 bo narazie widzę w okolicach 30km/h i 1400 obrotów :ok:
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16682
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
      Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
      Jak działa układ chłodzenia w samochodzie?
      Układ chłodzenia w samochodzie ma za zadanie utrzymać silnik przy optymalnej temperaturze pracy tak aby zapobiec jego przegrzaniu. Z czego składa się układ chłodzenia w samochodzie? - pompa wody, - termostat - czujnik temperatury ...

    27 Sie 2019, 21:56

    Oj, Kao.

    [Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



    Sprawdzałem przy 60, 70, 80 km/h. To samo. Sprawdzałem w trybie ręcznym skrzyni biegów na 2. oraz 3. i też jest zero nawet jak się puści gaz przy 5500 obrotów.
    aGradory
     

    02 Wrz 2019, 15:53

    @Gradory a jaką ty masz tam skrzynię? Możesz podać jej oznaczenie? Jakoś nie wydaje mi się żeby to była skrzynia ze sprzęgłem hydrokinetycznym :sly:

    Moim zdaniem masz tam skrzynię GM Hydra-Matic 6t35, lub 6T45, a to już inna konstrukcja sprzęgła. tu jest postawione na oszczędzanie, zobacz jakie niskie obroty masz na szóstym biegu przy 140km/h chyba około 2,5 tyś. Masz też możliwość manualnego przełączania biegów itd.
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    02 Wrz 2019, 20:49

    Cichy77 napisał(a):@Gradory a jaką ty masz tam skrzynię? Możesz podać jej oznaczenie?

    6T45 MHG. Wersja MHG to chyba do współpracy z systemem Start/Stop.

    Cichy77 napisał(a):Moim zdaniem masz tam skrzynię GM Hydra-Matic 6t35, lub 6T45, a to już inna konstrukcja sprzęgła.

    Jakie tam jest sprzęgło jak nie hydrokinetyczne?

    Cichy77 napisał(a):tu jest postawione na oszczędzanie, zobacz jakie niskie obroty masz na szóstym biegu przy 140km/h chyba około 2,5 tyś. Masz też możliwość manualnego przełączania biegów itd.

    Tak, obroty są 2500 przy 140. W trybie sportowym trzyma generalnie wyższe obroty. Ale jakie to może mieć znaczenie dla sprawy zerowego zużycia paliwa przy zdjętej nodze z gazu?
    aGradory