Peugeot 307 1.6 HDI 2007r. faluje

01 Sie 2019, 18:38

Witam Szanownych forumowiczów,

Nie potrafię sobie poradzić z pewnym problem.
Samochód miał robioną górę silnika (zgodnie z fakturą tj. uszczelki: głowicy, kolektora ssącego, wydechowego i pokrywy zaworów, zestaw uszczelnień wtryskowych, simering wałka? naprawa głowicy, polerowanie wałków, wymiana świec żarowych, osłona rozrządu, uszczelka termostatu. Za wszystko zapłaciłem 2700 zł.... :cry: ) z powodu nieszczelności na 3 cylindrach co skutkowało rzucaniem auta na luzie.

Po odebraniu auta od mechanika zauważyłem, że na zimnym silniku jak odpalam samochód to puszcza delikatnego dymka i czuć dziwny smród (chyba palonego oleju) i delikatnie falują mu obroty (jak dobrze pamiętam z 700 na 800), więc poleciałem po niego żeby sobie to zobaczył. Kazał mi trochę przygazować i objaw zniknął więc odpuściłem. Na drugi dzień rano to samo do momentu aż mu nie wcisnę mocniej gazu lub stoi na słońcu i jest cały nagrzany. Mechanik broni się tym, że nie był robiony dół silnika i pewnie tam coś go boli. Dodam, że przed oddaniem do remontu nie występowały najmniejsze wahnięcia obrotomierzu.

Czy ktoś miał podobną sytuację lub orientuje się co to może być za usterka? Lub jakiekolwiek wskazówki?

Pozdrawiam,
Łukasz :) :)
Crox
Nowicjusz
 
Posty: 6
  • 02 Sie 2019, 11:48

    Może to byc spowodowane nieszczelnością układu dolotowego
    Może to być spowodowane wyeksploatowanymi wtryskami
    Może to być spowodowane niewłaściwą mieszanką powietrzno-paliwową, tzn komputer odczytuje jakieś niewłaściwe parametry i probuje korygować mieszankę, sprobój odłączyć czujnik temperatury i wtedy odpalić.
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16713
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    02 Sie 2019, 15:49

    wtryskiwacze regenerowane w serwisie boscha wiec raczej to bym wykluczył. Odłączę czujnik temperatury i sprawdzę dam znać jakie wyniki
    Crox
    Nowicjusz
     
    Posty: 6

    02 Sie 2019, 16:40

    Nawet sobie nie wyobrażasz ile ludzi dostaje wtryski po regeneracji niesprawne. Zacznij od czujnika.
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16713
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    04 Sie 2019, 07:16

    No więc odpiąłem czujnik temperatury cieczy odpaliłem samochód i pracował normalnie bez wahań na obrotomierzu i bez dymku oraz zapachu (tylko po chwili wyskoczył check high temp - wiadomo). wpiąłem go z powrotem żeby sprawdzić czy wrócą objawy i wróciły.

    Czyli czujnik jest do wymiany czy trzeba w komputerze pozmieniać parametry? Wybacz za takie pytania ale jestem laikiem w świecie motoryzacji i staram się uczyć na bieżąco gdy tylko coś wychodzi z lwem..

    pozdrawiam
    Crox
    Nowicjusz
     
    Posty: 6

    04 Sie 2019, 07:34

    Ja zmieniłbym czujnik ale najlepiej by bylo sprawdzić wcześniej jego parametry w programie
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16713
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Dlaczego trzeba posiadać ubezpieczenie motocykla?
      Ubezpieczenie motocykla jest obowiązkowe podobnie jak w przypadku samochodu. Warto sprawdzić, ile kosztuje ubezpieczenie motocykla na rynku, bo oferty TU różnią się od siebie. W wyborze najkorzystniejszej polisy pomaga ...

    06 Sie 2019, 06:55

    A czy nie jest tak że podczas odpiecia czujnika temperatury ECU wchodzi coś w rodzaju stanu awaryjnego i przyjmuje swoje wartości parametrów? Stąd ta równa praca silnika?

    Chodzi o to że odpiecie czujnika tak naprawdę chyba na nic nie wskazuje. Spróbuję wpisać inny z Berlingo taki sam silnik i zobaczę co sie stanie. Dam znać
    Crox
    Nowicjusz
     
    Posty: 6

    11 Sie 2019, 20:26

    na 23.08 jestem umówiony do mechanika obaczymy co chłop stwierdzi. :) dam znać jaka była diagnoza.
    Crox
    Nowicjusz
     
    Posty: 6

    02 Wrz 2019, 14:32

    Podobno problem z wtryskiwaczami następuje niedopalenie ON. Dziwna sytuacja, ponieważ dawałem wtryskiwacze do regeneracji. Narazie kazał czekać i zobaczymy co z tego wyjdzie.
    Crox
    Nowicjusz
     
    Posty: 6