Daewoo Lanos 1.5 16V Zbyt wysokie obroty na biegu jałowym

26 Mar 2009, 17:40

Witam wszystkich !!! Mam problem z obrotami tzn. na biegu jałowym podczas gdy samochód się toczy np z górki obroty utrzymują się w granicach 1200 - 1400 zależy jak się mu podoba ;) natomias na postoju obroty są normalne ok 800 - 850. Sprawdzałem go na komputerze wyskoczył błąd silniczka krokowego, który od razu wymieniłem niestety to nie pomogło. Po wymianie komputer nie wykazuje żadnych błędów, a problem jak był tak jest. Dodam że problem ten występuje zarówno na benzynie jak i na LPG. Proszę o jakieś konkretne wskazówki. Z góry DZIĘKUJĘ wszystkim !!!
Lanos 1.5 16V 99r.
Sierpa_
Nowicjusz
 
Posty: 2
  • 26 Mar 2009, 18:59

    A może sprawdz linke gazu czy dobrze odbija. Ja mam podobnie ale jak wcisne pedał hamulca to obroty spadają do ok 900 tak mają 1100. U mnie to prawdopodobnie wina serwa (chyba tak to się pisze).
    BANAN23
    Początkujący
     
    Posty: 243
    Miejscowość: Jabłonna Lacka

    27 Mar 2009, 15:39

    Jeżeli podczas jazdy obroty są nieco powyżej 1000,a po zatrzymaniu się,spadają do prawidłowych,to jest wszystko ok.Samochody z wtryskiem wielopunktowym już tak mają.Niby jest to może nieekonomiczne lub irytujące,ale należy pamiętać,że takimi samochodami nie jeździ się np.. z górki na luzie - już kiedyś o tym pisaliśmy - jadąc na luzie samochód spala paliwo.Natomiast jadąc na biegu z puszczonym pedałem gazu,spalanie paliwa jest równe 0.Czyli silnik nie spala ani grama paliwa.
    A takie obroty silnika wynikają z tego,że w sterowaniu silnika jest czujnik prędkośći pojazdu,który jest podłączony do sterownika silnika i w niektórych samochodach służy równoczesnie do napędu licznika - nie ma linku prędkościomierza.Czujnik prędkości podaje do sterownika,że samochód jedzie z prędkością np. 60 km/h i komputer wg niego dobiera dawkę paliwa wg obciążenia silnika.A że silnik nie ma praktycznie żadnego obciążenia jadą na luzie,to te obroty są też niewielkie.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    27 Mar 2009, 18:00

    Czyli że jest wszystko ok i nie ma się czym przejmować? Tylko mam pytanie: jeździłem lanosem kumpla ten sam silnik 1.5 16V z 2000r i elegancko na luzie tocząc się schodzi do ok 850 obr/min. Dlaczego ????? I jeszcze jedno jeżeli komputer dobiera obroty do szybkości samochodu to dlaczego "tocząc" się z prędkością 20km/h czy 120 km/h obroty wahają się w granicach 1200 - 1400 obr/min ?????
    Lanos 1.5 16V 99r.
    Sierpa_
    Nowicjusz
     
    Posty: 2

    27 Lis 2009, 12:26

    Ja również mam lanosa 1.6 16v.. na birgu jalowym nie spadaja mi obroty bez znaczenia czy samochod stoi czy jedzie zawsze utrzymuja sie na wysokosci 2,3tys dzieje sie to od niedawna w tym samym czasie palila mi sie pompa paliwowa... prowsze o jakies sugestie co do rozwiazania problemu z gory thx

    [ Dodano: Sob Lis 28, 2009 10:48 ]
    Co do zbyt duzych obrotow na biegu jalowyn dowiedzialem sie ze jest to wina uszkodzonego silniczka krokowego odpowiedzialnego za spadanie obrotow wiec jesli to prawda wystarczy go wymienic... ja to zrobie a po wymianie napewno powiadomie czy jaest lepiej :wink:

    [ Dodano: Sob Lis 28, 2009 13:04 ]
    Kolejne pytanie co do silniczka krokoweg na allegro mozna go dostac za 35zł a w sklepie powiedzieli mi 137 orginal a 126 zamiennik jak myslicie lepiej wziasc ze sklepu czy warto zaryzykowac i kupic na allegro??
    Marco
    Marco16
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Miejscowość: Zakliczyn

    13 Gru 2009, 14:30

    WITAM
    Kolego Marco16 próbowałeś wyczyścić silniczek krokowy ???
    Ja miałem podobny problem po resecie kompa wyczyszczeniu krokowca już dawno on znikł :grin:
    blady195
    Nowicjusz
     
    Posty: 1
    Miejscowość: Piotrków Trybunalski
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Silnik 8GR-FXS
      Silnik 8GR-FXS jest kolejną jednostką, którą w napędzaniu kół wspomagają silniki elektryczne. Sam motor wytwarza 299 KM, ale łączna moc układów, w których jest stosowany wynosi już 359 KM. Z takiego ...
      Nowe Volvo V40 - pięć gwiazdek w Euro NCAP
      Nowe Volvo V40 otrzymało najwyższy wynik pięciu gwiazdek w teście zderzeniowym Euro NCAP. Wynik ogólny jest najlepszym odnotowanym kiedykolwiek przez instytut – 98% ochrony dorosłych pasażerów i 100% ochrony ...

    10 Mar 2010, 20:24

    zmijan
    Witam
    mam takiego lanosa 1,6 SX 16V i też mam problem z obrotami. Mechanior twierdzi że to wina instalacji gazowej, "gazownik" że mechaniczna,a mnie szlag trafia gdy stoję np "na światłach' a tu silnik "wyje" przy 2000-2500 obrotach!
    Wymieniłem już sondę Lambda, silnik krokowy, świece, przewody WN,czujnik ciśnienia,potencjometr przepustnicy i...nic!
    Może ma ktoś jakąś praktyczną wskazówkę co jeszcze może być przyczyną takiego zachowania.
    zmijan
    Nowicjusz
     
    Posty: 1
    Miejscowość: Zawiercie