27 Mar 2009, 15:39
Jeżeli podczas jazdy obroty są nieco powyżej 1000,a po zatrzymaniu się,spadają do prawidłowych,to jest wszystko ok.Samochody z wtryskiem wielopunktowym już tak mają.Niby jest to może nieekonomiczne lub irytujące,ale należy pamiętać,że takimi samochodami nie jeździ się np.. z górki na luzie - już kiedyś o tym pisaliśmy - jadąc na luzie samochód spala paliwo.Natomiast jadąc na biegu z puszczonym pedałem gazu,spalanie paliwa jest równe 0.Czyli silnik nie spala ani grama paliwa.
A takie obroty silnika wynikają z tego,że w sterowaniu silnika jest czujnik prędkośći pojazdu,który jest podłączony do sterownika silnika i w niektórych samochodach służy równoczesnie do napędu licznika - nie ma linku prędkościomierza.Czujnik prędkości podaje do sterownika,że samochód jedzie z prędkością np. 60 km/h i komputer wg niego dobiera dawkę paliwa wg obciążenia silnika.A że silnik nie ma praktycznie żadnego obciążenia jadą na luzie,to te obroty są też niewielkie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...