Daewoo TICO - dlaczego pasek alternatora szybko się urwał?

04 Wrz 2010, 11:17

Niedawno kupiłem Tico. U poprzedniego właściciela trochę stał i zastał się alternator (co jakiś czas jeździł do sklepu bez paska alternatora) więc zreperował alternator nałożył nowy pasek Contitech. A po przejechaniu zaledwie 150km (120+30) ten nowy pasek urwał mi się.. Jest nieźle zmasakrowany aż na półce komory silnika leżą wióry z niego. Wie może ktoś co może być przyczyną tak szybkiego zużycia się paska? Zły pasek/brudne"koła zamachowe"/...? Dodam że te dwa dni nieżle padało. Bo nie chcę zeby znowu po 100-200km mi poszedł..
To zdjęcia starego paska:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Kamil84
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Powiat lubartowski

06 Wrz 2010, 17:12

Sprawdziłbym koło pasowe, oraz to przy alternatorze.Jeśli któreś jest zużyte, będzie niszczyć pasek w ten sposób.Popatrz czy koła są symetrycznie naprzeciwko siebie.Contitech to czołowy niemiecki producent,dlatego należy wykluczyć niską jakość paska.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8610
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

06 Wrz 2010, 18:06

Kamil84 napisał(a):Niedawno kupiłem Tico. U poprzedniego właściciela trochę stał i zastał się alternator (co jakiś czas jeździł do sklepu bez paska alternatora) więc zreperował alternator nałożył nowy pasek Contitech.


Jesteś pewny że alternator jest dobrze naprawiony ? Być może w dalszym ciągu się zaciera.
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4962
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

06 Wrz 2010, 20:03

Jesteś pewny że alternator jest dobrze naprawiony ? Być może w dalszym ciągu się zaciera.

no jak zmieniałem pasek to bez problemów można było obracać kołem

[ Dodano: 6 Wrzesień 2010, 21:05 ]
PhantomASA1 napisał(a):Sprawdziłbym koło pasowe, oraz to przy alternatorze.Jeśli któreś jest zużyte, będzie niszczyć pasek w ten sposób.

a co dokładnie znaczy zużyte?
Kamil84
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Powiat lubartowski

06 Wrz 2010, 20:12

Kamil84 napisał(a):no jak zmieniałem pasek to bez problemów można było obracać kołem

Trzeba było sprawdzić przed załozeniem paska jak obraca się alternator...
Kamil84 napisał(a):a co dokładnie znaczy zużyte?

Moze być uszkodzona bieznia samego koła..
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

07 Wrz 2010, 09:05

Chodzi mi o bieżnię koła,jeśli jest już wytarta i zacznie niszczyć brzegi paska,to nawet nowiutki pasek padnie szybko.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8610
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Mazda CX-5, nowa generacja modelu
    W środę czyli w przeddzień salonu w Los Angeles, Mazda zaprezentowała zupełnie nową generację modelu CX-5. Ten kompaktowy SUV w 2012 roku dał początek nowej, wielokrotnie nagradzanej gamie modelowej marki, wykorzystującej ...