Diagnoza przepalonej/pękniętej uszczelka pod głowicą

30 Mar 2017, 20:45

Witam,

Zakupiłem sobie Audiczkę a3 1.6. Obejrzałem wszystko i całkiem mi przypasowała. Jedyny mankament to brązowy osad (majonez) pod korkiem oleju. Przeleciałem pełno forów zanim się zgodziłem, bo w wielu przypadkach pisano, że nie musi to oznaczać niczego poważnego. Niski przebieg (nie, nie kręcony) uwiarygodniłby krótkie dystanse - 2 właścicieli - oraz ww. osad. Stwierdziłem, że UPG może być przyczyną tej mazi. Sprzedawca jednak zaprzeczył. Ale jest to sprzedawca... Także wymusiłem na nim miesięczną gwarancję na uszczelkę i wszystkie skutki z jej zniszczeniem związane.

I teraz moje pytanie... Jak w ciągu tego miesiąca jeździć? Do pracy mam zaledwie 15km - troszkę miasta i większość prostej, poza zabudowanym.
Jedynym objawem jest ww. nalot pod korkiem oleju. Ciecz chłodząca mogła zostać wymieniona. Zamierzam kupić test - to po pierwsze.
Dodatkowo mówi się o szybkim ubytku płynu chłodzącego - ale to szybko to ile? Jak jeździć by wywołać taki stan i szybko to zobaczyć? Dodatkowo mówi się o przybytku oleju - to również będę kontrolował.

Z góry dziękuje za wszystkie informacje.
Pozdrawiam,
Przemo
encoresin
Nowicjusz
 
Posty: 43
Zdjęcia: 1
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1.6 8V
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna

30 Mar 2017, 20:57

Musisz przede wszystkim jeździć tak żeby silnik się dogrzewal przydałaby się jakaś dłuższą trasa no i kontroluj olej i płyn chłodniczy. A jak zakupisz ten tester to już wtedy będziesz wiedział na 100 procent
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16515
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

30 Mar 2017, 21:54

Silnik osiąga swoje +-90 stopni już niedługo po wyjechaniu z mojego miasta. Więc chyba jest ok. Na dłuższe wędrówki, chwilowo nie mam czasu niestety...
Po jakim czasie i jaki ubytek powinienem osiągnąć? Tak na oko...? - pewnie bardzo zależne jest to od wielkości 'uszkodzenia', ale może jednak...?

I dziękuje serdecznie za odpowiedź.
encoresin
Nowicjusz
 
Posty: 43
Zdjęcia: 1
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1.6 8V
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna

30 Mar 2017, 22:28

encoresin napisał(a):Zakupiłem sobie Audiczkę a3 1.6
No i fajnie. Jaki rok , jaki motor ? kod silnika ? Jak to A3 (8L1) z motorem AEH , AKL lub APF to masełko pod korkiem jest zawsze. Taki urok tych silników.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4826
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

31 Mar 2017, 20:44

Brazowa maz pod korkiem wlewu oleju swiadczy raczej o przedostawaniu sie plynu chlodniczego do oleju,dlatego twoje obawy sa sluszne.Natomiast jak to jest rzeczywiscie z tym maselkiem pod korkiem przy sprawnym silniki I ukladzie chlodzenia?Zasada ,wymieniac olej zawsze tuz przed zima.Od czerwca do teraz pokonuje w kazdy dzien 5km w jedna strone i 5 z powrotem wolnossacym dieslem,9 miesiecy w kazdy dzien,niedziele tez,no i co? Zadnego maselka nie ma,olej wymienilem tuz przed zima.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

31 Mar 2017, 21:44

PhantomASA1 napisał(a):Brazowa maz pod korkiem wlewu oleju

Tak na marginesie. Tej zimy zobaczyłem bajoro mazi nie na korku a .....

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

w kolektorze ssącym po zdemontowaniu przepustnicy. Punto EVO 1,4. Nie miało to nic wspólnego z UPG :mrgreen:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4826
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

31 Mar 2017, 22:03

Czy to jest kolor brazowy?
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

05 Kwi 2017, 15:26

Ja tam mam nadzieję, że to nie UPG.
Mam jeszcze dodatkowe pytanka... Zakupiłem test - jeszcze nie doszedł, ale chciałbym się doedukować na zapas:

Silnik zimny czy ciepły? - na aukcji ta druga opcja, gdzieś na jakimś forum ktoś pisał, że lepiej na zimnym...
Gazować troszkę czy nie?
I najważniejsze - ile czekać? Na filmikach widziałem, że niektórym robi się praktycznie od razu inny kolor płynu. A inni czekają. Ale to czekanie to pewnie nie do skutku? Więc 2min? 5min?
encoresin
Nowicjusz
 
Posty: 43
Zdjęcia: 1
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1.6 8V
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna

05 Kwi 2017, 19:29

Postępuj według instrukcji obsługi
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16515
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4