Diesel czy benzyna ?

15 Mar 2012, 23:37

Chce kupić nowe auto i nie wiem co sie bardziej opłaca diesel czy benzyna, macie jakieś doświadczenia: porównanie kosztów serwisu, przegladów (filtry FAB) itp ?
lukeb
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 01 01 2001

15 Mar 2012, 23:55

po pierwsze potrzebujesz do miasta czy na trasy ?? bedziesz jezdzic duzo czy nie ? czy pozniej masz zamiar wsadzac podtlenek lpg czy czysta benzynka?? przy zakupie nowego auta diesel jest drozszy zeby nie powiedziec duzo drozszy, ja bym diesla nie zamienil na zadnego benzyniaka :)
bioly21
Zaawansowany
 
Posty: 551
Miejscowość: malopolska
Prawo jazdy: 17 08 2002
Auto: Alfa159 , Civic VII

16 Mar 2012, 00:33

najczęściej do miasta (do pracy i na zakupy) no i 2 razy w roku na wakacje i czasami wypad na weekend ale max 50 km-100km
lukeb
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 01 01 2001

16 Mar 2012, 08:24

Ja szczerze mówiąc do nowego auta chce władować lpg. Jeżdże dużo i to dla mnie dobre rozwiązanie, a wychodze z założenia, że większość ludzi którzy psioczą na lpg nigdy takiego nie miała a jeśli miała to jakąś fuszerke odwaloną. Nie ma spadku mocy a 100 km robi się za 30 zł polecam ;)
Mattie1
Początkujący
 
Posty: 66
Prawo jazdy: 01 05 2010

16 Mar 2012, 08:33

lukeb napisał(a):najczęściej do miasta (do pracy i na zakupy) no i 2 razy w roku na wakacje i czasami wypad na weekend ale max 50 km-100km


w takim razie ja bym na diesla nie patrzył, do miasta się nie nadaje , benzyna albo b+lpg
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

16 Mar 2012, 18:20

Mattie1 napisał(a):większość ludzi którzy psioczą na lpg nigdy takiego nie miała a jeśli miała to jakąś fuszerke odwaloną. Nie ma spadku mocy a 100 km robi się za 30 zł polecam ;)


Ja psioczę a miałem LPG. Są spadki mocy, brak miejsca w bagażniku potem... tylko cena gazu to jedyny plus.

A co do autora to czysta benzyna tylko bo na krótkich odcinkach nawet się na gaz nie przełączy.
havoc
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 352
Miejscowość: Rzeszów
Auto: Porsche 911 Carrera 4 GTS
Silnik: 3.8 408 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Celica Supra
    Toyota Celica Supra została wyprodukowana w 1983 roku. Wielu uznaje, że jest to jeden z najlepszych modeli sportowego auta, który wyszedł spod szyldu Toyoty. Samochód ten zdobył wiele nagród i wyróżnień ...

16 Mar 2012, 19:19

havoc napisał(a):A co do autora to czysta benzyna tylko bo na krótkich odcinkach nawet się na gaz nie przełączy.


A ja miałem gaz sekwencyjny IV gen (za 2300zł z butlą toroidalną, przełączenie na gaz wg wskazań termostatu) wsadzony w VW Polo z roku '99 i nawet w zimie się przełączało po 2-3km i nie było nic czuć, zadnego spadku mocy ani nawet szrpnięcia, niezależnie od pory roku, więc albo miałeś kiepską instalację, albo jakaś fuszerka odwalona...

A wracając do tematu - jeśli do miasta i rzadko trasa, to raczej benzyna, odpadnie stres związany z FAP/DPFem, poza tym w srogiej zimie diesel w mieście nie zdąży się zagrzać, albo słabo się nagrzeje, nie mówiąc już o tym, że się nie zwróci cenowo przy aktualnych cenach paliw... a benzynka i cicha, i części nieco tańsze i nie trzeba pamiętać o rozgrzaniu turbiny i jej późniejszym wychłodzeniu, mniej zachodu. Taki moje zdanie 8)

EDYTA: Przeglądy jak robisz w ASO to i tak sobie liczą po swoich cenach, więc może nie być różnicy między dieslem i benzynką, ale do diesla wchodzi średnio o 2 litry więcej oleju, więc teoretycznie przegląd droższy. A po gwarancji to i tak kosztuje 100zł niezależnie od rodzaju silnika. No, chyba, że masz gaz, to wtedy 150zł.
smarekxy
Początkujący
 
Posty: 219
Miejscowość: podkarpacie
Prawo jazdy: 29 09 2000
Auto: Chevrolet Cruze 2.0 VCDI 175KM

16 Mar 2012, 19:41

Przy sekwencji spadek mocy to moze 5%, dla paliwa tanszego o 40% warto.

Co innego, jak ktos sobie zalozy staga z reduktorem Alaska 90KM, do 100-120KM silnika... a w Polsce jest to dosc powszechne, to sie nie ma potem co dziwic, chciales tanio to teraz autko nie ma mocy. Reduktor Alaska 90KM powinien byc do max 80KM silnika, do silnikow 100-120KM reduktor 150KM.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

16 Mar 2012, 20:20

Przesadzasz z tą Alaską jakoś daje rady, wiadomo opcja budżetowa jak piszesz ma być tanio to ma być tanio :) Gaz mniej kaloryczny niż Pb więc zawsze bedą spadki mocy, pozatym jak nas rżną na stacjach i dają za dużo butanu to potem się lipa robi.... W każdym aucie na Lpg przy bucie czułem spadek mocy mały, czasem średnie obroty lepsze niż na Pb ale o czym mówimy 2,84zł vs 5,66zł :D
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

16 Mar 2012, 20:56

Jeśli odpowiednio zapłacisz 2500-3000zł (4 cylindry) i pojedziesz do odpowiedniego fachowca, to nie będziesz czuł żadnej różnicy, możesz podczas przyśpieszania przełączać benzyna<->gaz, a kierowca nic nie zauważy.
dervu
Zaawansowany
 
Posty: 520
Miejscowość: Lublin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Peugeot 106 XSi 16v
Silnik: 1.6 16v TU5J4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

17 Mar 2012, 09:44

Zależy jaki kierowca :D .... przyśpieszenie i hamownia napewno pokaże gorsze wyniki, ale wiadomo nikt nie jezdzi z gazem w podłodze(no może są tacy) a oszczędność jest naprawde spora
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

17 Mar 2012, 23:12

ja niestety jestem zdania, że gaz nadaje się tylko do kuchenek.... ale to moja opinia.

Koledzy dobrze radzą, że w tych warunkach użytkowania diesel nie będzie dobrym wyborem. Ale czemu zamiast wolnossaka nie kupić turbodoładowanej benzyny. Przestrzegam wszystkich przed małymi silnikami które z racji pojemności są uważane za oszczędne.
Nic bardziej mylnego!!! za mały silnik o za małej mocy to nie tylko mega wielkie spalanie (nie mające nic wspólnego z katalogowymi wartościami) i kompletna mułowatość i brak przyjemności jazdy.

Z resztą sam przeczytaj, fajny artykuł na temat wyboru silnika do nowego auta:
http://www.kupujemyauto.com.pl/index.ph ... owym-aucie
Pzdr from ŁDZ,
Basiu
ArcherPAF
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 61
Miejscowość:
Prawo jazdy: 18 11 2006
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: P 107 RC
Silnik: 1.0 +
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

18 Mar 2012, 10:04

ArcherPAF napisał(a):za mały silnik o za małej mocy to nie tylko mega wielkie spalanie (nie mające nic wspólnego z katalogowymi wartościami) i kompletna mułowatość i brak przyjemności jazdy.


Też się z tym zgadzam, nie zawsze silnik 1,5B będzie palił mniej niż np 1,8B w takim samym samochodzie, bo wtedy się bardziej "ciśnie" gaz, żeby się auto rozpędzało, a to zwiększa spalanie... Że o tej przyjemności nie wspomnę :lol:
Moim zdaniem jak tylko do miasta, to tylko Pb (ew Pb+LPG).
smarekxy
Początkujący
 
Posty: 219
Miejscowość: podkarpacie
Prawo jazdy: 29 09 2000
Auto: Chevrolet Cruze 2.0 VCDI 175KM

18 Mar 2012, 11:21

Zgadzam się.... pozatym wg mnie jak gaz to 1.6 to takie minimum i najlepiej z wtryskiem wielopunktowym bo gaz na mikserze to przeżytek :D jak widze czinko seico albo jakieś auto poj 1.0-1.2 to się zastanawiam po co
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

19 Mar 2012, 15:23

Dzieki za odpowiedzi i linki (www.kupujemyauto.com.pl -znam) wybieram więc wersje benzynową
lukeb
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 01 01 2001