Diesel czy benzyna

09 Lis 2013, 19:57

Cześć wszystkim.

Mam taki dylemat i prosił bym was o opinie.
Zastanawiam się nad kupnem auta i nie wiem na co się zdecydować benzyna czy diesel. Robię rocznie średnio około 8 może 9 tysięcy kilometrów zwykle w cyklu mieszanym. Trasa praca dom to w jedną stronę to około 9 kilometrów, i boje się że połowę tej trasy będę robił na zimnym silniku.
a myślę coś o pojemnościach 20 może 2.5 diesla albo 2.0 turbo benzyna

Dziękuje z góry
duzy1981
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 22 05 2007
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Honda Civic
Silnik: 2.2 CDTI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Lis 2013, 20:17

Niewiele będziesz jeździł to na co ci taki smok ( 2.0 < ) :?:
Wybierz gaz albo diesla do 1.8, tyle wystarczy.
krikus
fs...VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 2694
Zdjęcia: 125
Auto: Opel Vectra C 1.8

21 Lis 2013, 08:47

przy takich przebiegach jakie robisz proponowałbym benzynę 1.4 - 1.6 optymalnie z uwagi na ssprawne nagrzanie auta. Silnik diesla jeżeli będzie mało dogrzewany zajedziesz jak kobyłe i nie wyjdziesz z remontów

tylko i wyłacznie mała benzynka
Nighthunter
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 21 12 1983
Auto: Insignia
Silnik: 2.0 CDTI
Rok produkcji: 2010

21 Lis 2013, 19:36

Z takim przebiegem to tylko benzyna najlepiej 1.6 jak glownie do miasta.
fygfy
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 195
Auto: BMW E46
Silnik: 2.0ci 143KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

21 Lis 2013, 20:36

Na taki maly przebieg diesel wyjdzie drozej niz benzyna szczegolnie przy 9km trasach.
Lpg tez sie raczej nie oplaca bo i tak 1/3 spalania to bedzie pb wiec zwroci sie po 3-4 latach a to juz bez sesnu.
Tylko benzyna, ale niekoniecznie mala tylko zalezna od potrzeb. Przy takim przebiegu raczej nie zbankrutujesz nawet jak lyknie sporo
Yankee
Aktywny
 
Posty: 402
Prawo jazdy: 01 12 2005
Przebieg/rok: 19tys. km
Auto: Skoda Octavia
Silnik: 1.8 TSI 180KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

21 Lis 2013, 20:37

fygfy napisał(a): najlepiej 1.6


Tak, i będzie dychę palił :lol:

Kierując się rozsądkiem a nie głupotą to oszczędnie w benzynie coś do 1.2 na niedalekie trasy.
krikus
fs...VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 2694
Zdjęcia: 125
Auto: Opel Vectra C 1.8

21 Lis 2013, 20:45

To moze skutrek niech sobie kupi :P

Zaczal autor od 2,0 w turbo a wy probujecie udowodnic ze polowe mniejszy silnik mu wystarczy. Tylko ciekaw jestem na jakiej podstawie?
Nawet robiac 3 tysiace rocznie trzeba czasem wyprzedzic TIRa. Tzn ja zakladam ze trzeba wiec mam 1,8. Ktos komu nie przeszkadza sie za nim kulac przez 20km zrobi duzo racjonalniej biorac 1,2. Ale to ma niewiele wspolnego z przebiegiem rocznym tylko ze stylem jazdy i charakterem raczej.
Yankee
Aktywny
 
Posty: 402
Prawo jazdy: 01 12 2005
Przebieg/rok: 19tys. km
Auto: Skoda Octavia
Silnik: 1.8 TSI 180KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

21 Lis 2013, 20:55

Przy dużej pojemności to bardziej opłaci się diesel.
krikus
fs...VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 2694
Zdjęcia: 125
Auto: Opel Vectra C 1.8

21 Lis 2013, 21:00

Zdecydowanie lepiej się jezdzi mając mocniejszy silniczek :D
Jezeli autor chce taka pojemność to chyba wie co robi. Auto na PB zagrzeje sie po ok 4km w zime po 5km. Jakie auto i silnik to juz zależy od budżetu.
Spalanie pomijając pojemność/opory zależy od stanu silnika i stylu jazdy. Jak kupi padlinę 1.4 to będzie mu paliła tyle co zadbane 2.0.

Przy duzej pojemności najbardziej opłaca sie LPG. Diesel jak się lata duuuużo w trasy i raczej do 2.5 poj max.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

21 Lis 2013, 22:20

idąc tym tokiem myślenia należałoby kupić insignię OPC w silniku 2.8 320 PS :P i dojeżdżać 9 km ... heh brzmi ciekawie ;P

krikus

myślisz, że silnik diesla pracujący na zimno pali 4 litry ? -- wątpliwa kwestia - a nagrzewa się dłużej z czego benzyna szybciej wkręci się na spalanie ECO

Golf V silnik 1.6 myślę, że daje rade (oczywiście jak na 1.6) gama Opla z silnika 1.6 to dno - problem oczywiście w przełożeniach skrzyń biegów (bo opel dobrych skrzyni nie ma)

autor tematu musi się jeszcze wypowiedzieć czy idzie w ECO czy po prostu jeździ mało ale śmiało i intensywnie*

im większy silnik tym lepsza zabawa
idąc optymalnie silnik 1.6 - nagrzeje się moment / brak problemów technicznych / tanie części i naprawy, satysfakcja z jazdy jakaś tam jest, opłaty stosunkowo niskie, spalanie silnik 1.4 1.6 czy 1.8 praktycznie te same.
Nighthunter
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 21 12 1983
Auto: Insignia
Silnik: 2.0 CDTI
Rok produkcji: 2010

21 Lis 2013, 23:44

Kupuj benzyne 2.0-2.5 + lpg i będziesz zadowolony. Takie 1.4 czy 1.6 łyknie paliwa tyle co 2.0 z tym, że jedzie nieporównywalnie gorzej. Jak kupisz starszego diesla bez tych wszystkich pierdół ,,umilających" życie to nawet na krótkich miejskich odcinkach silnika nie zarżniesz ;)

Miałem silniki benzynowe od 0,8 do 4.4, patrząc z perspektywy czasu najbardziej optymalnym rozwiązaniem było 2.5 z LPG. Odpowiedni zapas mocy przydający się nawet w mieście a do tego tania eksploatacja.
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

22 Lis 2013, 14:06

teraz, gdy ceny paliw się zrównały to benzyna, zdecydowanie benzynka :)
gracz24ha
Początkujący
 
Posty: 223
Auto: Peugeot

22 Lis 2013, 19:56

gracz24ha napisał(a):teraz, gdy ceny paliw się zrównały to benzyna, zdecydowanie benzynka


Diesel zawsze mniej pali od benzyniaka, więc benzyniak tylko z gazem sie opłaci porównywalnie.
Dieslem można jeździć na lewiźnie po 4zł/l - tak jak ja to robię.
krikus
fs...VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 2694
Zdjęcia: 125
Auto: Opel Vectra C 1.8

22 Lis 2013, 20:06

U mnie na najbliższej stacji Pb jest tansza o 5 groszy od ON.

Można jezdzic na lewej ropie mając starszy silnik. Wlej byle co do nowych z wtryskami na CR pojedz parę razy na rezerwie to zobaczysz ile taka oszczędność kosztuje...
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

22 Lis 2013, 20:45

krikus napisał(a):fygfy napisał(a):
najlepiej 1.6


Tak, i będzie dychę palił

Kierując się rozsądkiem a nie głupotą to oszczędnie w benzynie coś do 1.2 na niedalekie trasy.



a 1.2 bedzie 2l palil :D
tak maly silnik spali moze z litr mniej albo nawet nie. Samochod spala najwiecej przy ruszaniu a co za tym idzie mniejszy silnik jest bardziej obciazony co rowna sie wieksze spalanie.I w efekcie wyjdzie na to samo tylko ze nie bedzie sie musial zastanawiac czy zdazy traktor wyprzedzic tym 1.2
fygfy
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 195
Auto: BMW E46
Silnik: 2.0ci 143KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004