Diesel latem i zimą

01 Paź 2010, 21:16

Prawdopodobnie dla większości forumowiczów pytania tu zadane wydadzą się (delikatnie rzecz biorąc) tendencyjne. Jestem początkującym użytkownikiem wynalazku zwanego autem i wszytko to dla mnie czarna magia, a co za tym idzie mam mnóstwo pytań....

1. jaki ON tankować? Obecnie jeżdżę na Diesel Gold Statoila, ale słyszałam że lepszy jest BP Ultimate Diesel... Czy rzeczywiście różnica jest znacząca? Na ile tankowane paliwo ułatwi mi odpalanie Golfa zimą szczególni że nie jest garażowany?

2. Z drugiej strony podobno paliwa uszlachetniane to nie jest dobry wybór... Niby dlaczego? Na mój babski rudy rozum jak coś jest uszlachetnione to powinno być czystsze, a co za tym idzie lepsze...

3. Zima zbliża się wielkimi krokami.Kiedy powinnam wymienić filtry? Już czy (jak radzą niektórzy koniec listopada/początek grudnia. No i ile mniej więcej taka wymiana kosztuje?

4. Przy jakiej temperaturze diesel może odmówić posługi i nie odpalić?

Będę wdzięczna za odpowiedzi w stylu "jak chłop krowie na rowie" w obawie że jak zaczniecie sypać fachowym słownictwem to się zgubię ;)

Pozdrawiam
Ruda

02 Paź 2010, 11:45

Co do paliw - to, że w paliwie są dodatki, nie oznacza, że jest ono czyściejsze - każde paliwo musi być jednakowo czyste. Inaczej nie zostałoby dopuszczone do sprzedaży.
Natomiast to, jaki ON kupujesz, tak naprawdę nie ma żadnego znaczenia - wszystkie ON dostępne na stacjach ( mam tu na myśłi stacje patronackie Orlen, BP, Schell, Statoil ) są.... takie same. Jeżeli już się różnią, to minimalnie swoimi dodatkami uszlachetniającymi. Ale te dodatki, wcale nie są aż tak wielkie jskby się wydawało. Np. paliwo które tankujesz - norma/jest