REKLAMA
Cześć, szukam rad związanych z dławieniem się silnika oraz szarpaniem w samochodzie: Peugeot 3008, 1.6 HDi, 110KM, przebieg 200 000 km.
Problem pojawia do 2000 obr/min oraz wzrasta wraz ze wzrostem obciążenia silnika. Zjawisko pojawia się najczęściej przy prędkości obrotowej 1400 obr/min oraz 1900 obr/min ale nie jest to zasadą. Problem występuje najczęściej na 4 biegu. Zakładam, że przyczyna związana jest z układem dolotowym i EGR. Do tej pory wymieniony został zawór EGR na nowy firmy Delphi oraz przepływomierz oryginalny, Sensata. Na wymianę przepływomierza zdecydowałem się ponieważ po odpięciu kostki - samochód jeździ normalnie. Niestety, na nowym przepływomierzu problem nadal występuje.
Poniżej zdjęcie z charakterystyką wykreśloną z przepływomierza. Zielona ramka to obszar, w którym występuje problem.
Czy ma ktoś rady na co warto jeszcze zwrócić uwagę?
Z góry dziękuję za pomoc