Też miałem takie podejście, że tylko benzyna, bo diesel to spore ryzyko, ale udało mi się trafić egzemplarz z wymienionym sprzęgłem, dwumasą i DPF-em, i się skusiłem.
Z drugiej strony sprzęgło i dwumasa to nie naprawa, w benzynie też się sprzęgło kończy.
DPF - element wymienny.
Niestety bardziej kosztowne, ale też moment obrotowy diesla w porównaniu do benzyny to 2 światy. Jechaliśmy C5 do PL, 4 osoby na pokładzie, masa auta + nas wszystkich to było ok. 2 tony ... a
średnie spalanie w trasie silnika 140-konnego to 6l/100km przy prędkości zarzucanej na tempomat 150km/h ... no i był spory komfort jazdy, bo bez problemu auto przyspieszało.
Oczywiście benzyna może być pewniejsza (mniej ryzykowna), ale spalanie między dieslem 2.0 HDi w C5 a 2.0 benzyną to ok. 3l/100km spalania mniej na korzyść diesla (C5 2.0 HDi pali mi średnio 6,0l/100km ... Mazda 6 2.0 147 (skrzynia 6-tka) paliła mi 9l/100km, Laguna III 2.0 140 koni (skrzynia 6-tka) paliła mi średnio ponad 9).
Przy przebiegu 20000km mamy różnicę w spalaniu ok. 1200l ON w 2.0 HDi vs. 1800l PB95 w 2.0 benzyna, to jest 600l paliwa.
Patrzę teraz na
ceny paliw a w Polsce i
... w Danii ON jest tańszy od PB95 średnio o 50 groszy na litrze, a od tygodnia panuje jakiś dziwny trend i ON jest tańszy nawet o 1zł od PB95 ... a w PL odwrotnie, ON droższy.
Cruze to bardziej "Daewoo" a nie Opel.