26 Mar 2019, 14:32
Cześć,
jestem studentem ostatnich lat, planuję zakup samochodu do 10 tyś. Przeczytałem wiele poradników, w tym na waszym forum. Mam świadomość o przebiegach, zagrożeniach, topielcach i innych "złych" praktykach. Czuję się w tym wszystkim jednak zagubiony, dlatego postaram się napisać wszystkie moje założenia i może uda Wam się wskazać mi kilka dobrych sztuk, a może i pomóc osobiście w rejonie.
Mieszkam w Krakowie, samochód posłuży do jazdy w mieście poza godzinami szczytów z punktu A do punku B w granicach 25 km dziennie (3 - 4 razy na tydzień).
Dwa razy w miesiącu samochód pojedzie w trasę o jednorazowym dystansie około 600 km, głównie krajowymi, odcinek 130km autostrady.
Opcja wyjazdu samochodem w dalszą trasę na jakiś weekend też wchodzi w rozrachunek.
Wnętrze, wyposażenie nie są dla mnie istotne. Cenię, koszt utrzymania, bezawaryjność przy serwisie, którego cenę roczną będę z góry mógł przewidzieć. A jeśli dojdzie do usterki, rynek części wtórnych jest bogaty w tanie zamienniki.
Nie mam upatrzonego modelu, jestem otwarty i nie przeszkadza mi wygląd. Raczej wolę hatchbacki, sedany również mi odpowiadają. Obowiązkowo 4/5 drzwiowe.
Ze względu na rożne porady, raczej wolałbym benzynę. Lpg również wchodzi w grę w odpowiednich silnikach.
Chciałbym, aby samochód miał ten element, że na trasie się nie męczy jak chce się nim trochę szybciej pojechać. Chyba wolę dynamiczniejsze auta, choć nie muszą one być "sportowe", bo nie w osiągi celuję.
Spalanie: dopasuję się i zaakceptuję takie jakie będzie, jeśli wybrany motor spełni moje inne założenia. Choć wiadomo im bardziej optymalne, tym lepiej ;P
Zdaję sobie sprawę, że w tym budżecie to tylko wyeksploatowane egzemplarze, a ich posiadanie to tylko wydatek i podtrzymywanie ich życia. Planuje taki posiadać maks 2/3 lata do zmiany mojej sytuacji finansowej. Tak więc zdaje sobie sprawę, że czekają mnie naprawy i warsztat. Chciałbym tylko przewidzieć mniej więcej na ile muszę się przygotować i jak szybko.