REKLAMA
Witam Forumowiczów,
Zastanawiam się nad zmianą samochodu, tylko na codzienny dojazd do pracy. Podstawowe założenia tego zakupu:
- samochód nowy
- budżet 130k max 170k
- dojazd codzienny
- na pokładzie 1 osoba
- 95% trasy to autostrada
- prędkość przejazdowa 160 km/h - 180 km/h
- mile widziany stały napęd na 4 koła (tu jest problem bo cena zaczyna windować, jednak rozważę argumenty)
- paliwo tylko ON
- moc taka żeby prędkość przejazdowa nie była graniczna ani osiągnięcie jej nie trwało wieczności (nie musi to być demon prędkości prędkość maksymalna okolice 210 km/h)
- nie musi to być wersja TOP (w wyposażeniu obowiązkowo: klimatronik, grzane fotel - lusterka - przednia szyba, kierownica opcja.
- aktywny tempomat do prędkości przejazdowych
- skłaniam się na coś w segmencie C (hatchback)
- spalanie jak najmniejsze (nie katalog tylko realne przy prędkości), wiadomo 400 km x 20 dni x 11 miesięcy = 88 000 km rocznie tylko do pracy. Zresztą to ma być samochód tylko do pracy.
Rynek jest bogaty w oferty jednak coraz bardziej dobijają mnie pojemności samochodów 1.5 - 1.6 i 100 - 115 km mnie nie bawi. Poza tym obawiam się o żywotność tych silników przy codziennym stylu jazdy na 80% możliwości samochodu.
Przeglądając oferty najlepiej niestety ponieważ nie jestem fanem tej marki wypada VW Golf, następny Ford Focus, miejsce trzecie (rozsądna cena poniżej budżetu za dobrze skonfigurowany model) Fiat Tipo.
Co myślicie? Interesują mnie konkretne argumenty najlepiej użytkowników. Skoda Rapid odpada oglądałem i jeździłem, auto przepłacone.
Może być coś używanego max 1 lub 50 000 km przebiegu, lub coś w wyprzedaży rocznika. Auto musi szokować i robić wrażenia.
Z góry dziękuję za sugestie.
Pozdrawiam.