Dojazd do pracy 200 km w jedną stronę - codziennie - jedna osoba

06 Maj 2017, 20:03

Witam Forumowiczów,

Zastanawiam się nad zmianą samochodu, tylko na codzienny dojazd do pracy. Podstawowe założenia tego zakupu:

- samochód nowy
- budżet 130k max 170k
- dojazd codzienny
- na pokładzie 1 osoba
- 95% trasy to autostrada
- prędkość przejazdowa 160 km/h - 180 km/h
- mile widziany stały napęd na 4 koła (tu jest problem bo cena zaczyna windować, jednak rozważę argumenty)
- paliwo tylko ON
- moc taka żeby prędkość przejazdowa nie była graniczna ani osiągnięcie jej nie trwało wieczności (nie musi to być demon prędkości prędkość maksymalna okolice 210 km/h)
- nie musi to być wersja TOP (w wyposażeniu obowiązkowo: klimatronik, grzane fotel - lusterka - przednia szyba, kierownica opcja.
- aktywny tempomat do prędkości przejazdowych
- skłaniam się na coś w segmencie C (hatchback)
- spalanie jak najmniejsze (nie katalog tylko realne przy prędkości), wiadomo 400 km x 20 dni x 11 miesięcy = 88 000 km rocznie tylko do pracy. Zresztą to ma być samochód tylko do pracy.

Rynek jest bogaty w oferty jednak coraz bardziej dobijają mnie pojemności samochodów 1.5 - 1.6 i 100 - 115 km mnie nie bawi. Poza tym obawiam się o żywotność tych silników przy codziennym stylu jazdy na 80% możliwości samochodu.

Przeglądając oferty najlepiej niestety ponieważ nie jestem fanem tej marki wypada VW Golf, następny Ford Focus, miejsce trzecie (rozsądna cena poniżej budżetu za dobrze skonfigurowany model) Fiat Tipo.

Co myślicie? Interesują mnie konkretne argumenty najlepiej użytkowników. Skoda Rapid odpada oglądałem i jeździłem, auto przepłacone.

Może być coś używanego max 1 lub 50 000 km przebiegu, lub coś w wyprzedaży rocznika. Auto musi szokować i robić wrażenia.

Z góry dziękuję za sugestie.

Pozdrawiam.
Ostatnio edytowany przez przemosdz, 06 Maj 2017, 20:28, edytowano w sumie 1 raz
przemosdz
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 11 11 1984
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Grand Scenic
Silnik: 2.0T 200KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008
0

06 Maj 2017, 20:11

Zaraz, bo nie rozumiem. Masz 130k min. a patrzyłeś na Tipo i Rapida?
Ja poniżej segmentu D bym nie schodził.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
1

06 Maj 2017, 20:23

mile widziany stały napęd na 4 koła (tu jest problem bo cena zaczyna windować, jednak rozważę argumenty)


Akurat przy Twoim użytkowaniu dopłacanie do 4wd to kompletny idiotyzm. Wyższa cena zakupu, dodatkowe koszty serwisu i więcej potencjalnych awarii. Nie wspominam nawet, że stały napęd oferuje tylko kilku producentów (głównie "premium" z DE).

Ode mnie:
- AR Giulia
- Volvo s60
- infiniti q50, ale to już górna granica budżetu
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
1

07 Maj 2017, 11:28

Napęd 4x4 rozumiem dla bezpieczeństwa? Cóż... Większość ma dołączany tył, który ingeruje jak już masz poślizg, bardziej to się nadaje na wiejskie / górskie drogi, gdzie jak zasypie to więcej kółek pomaga. W normalnej jeździe w deszczu na zakrętach itp taki napęd nic Ci nie pomoże (zbyt duży lag).

Zamiast 4x4 kup dobre, markowe opony, wyjdzie taniej, bezpieczniej i mniej na stacji benzynowej :)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
1

07 Maj 2017, 13:54

Dziękuję za odpowiedzi :)

dzida napisał(a):Zaraz, bo nie rozumiem. Masz 130k min. a patrzyłeś na Tipo i Rapida?
Ja poniżej segmentu D bym nie schodził.


Tak kolego patrzyłem Tipo i Rapid, ponieważ pomimo budżetu mogę też wydać mniej a pozostałą kwotę zainwestować w samochód rodzinny, który też muszę zmienić (został już wybrany). Samochód ten ma być czysto użytkowy zostanie tak naprawdę zajechany w 5 lat. W chwili obecnej samochody tej klasy oferują naprawdę przyzwoity komfort podróży, tym bardziej tak jak pisałem jadę 95% trasy autostradą (równa droga, stała prędkość... chyba, że jakiś TIRowiec planuje wyprzedać na długości 5 km. Dlatego też potrzebuję rozsądnego przyspieszenia do prędkości przejazdowej.

Ode mnie:
- AR Giulia - :ok: Dzięki zapomniałem o AR i w przyszły weekend śmigam na jazdy próbne 2.2. 210 KM i 8AT wygląda obiecująco, zobaczymy jak będzie też jeździć 180KM może nie trzeba będzie przepłacać za większą moc.
- Volvo s60 - oglądałem, jeździłem i jest to naprawdę dobrze zastanawiam się nad nim jeszcze.
- infiniti q50, ale to już górna granica budżetu[/quote] - odpada, ze względu na wnętrze do którego nie potrafię się przyzwyczaić.

Jeszcze raz za Alfę wiedziałem, ze wypuścili nowy model tylko oglądałem go sporo wcześniej jak miał tylko dwie wersję (słaba podstawa i ta najmocniejsza za ponad 400k)

galakty napisał(a):Napęd 4x4 rozumiem dla bezpieczeństwa? Cóż... Większość ma dołączany tył, który ingeruje jak już masz poślizg, bardziej to się nadaje na wiejskie / górskie drogi, gdzie jak zasypie to więcej kółek pomaga. W normalnej jeździe w deszczu na zakrętach itp taki napęd nic Ci nie pomoże (zbyt duży lag).

Zamiast 4x4 kup dobre, markowe opony, wyjdzie taniej, bezpieczniej i mniej na stacji benzynowej :)


Uwierz kolego, że na oponach nie oszczędzam i wielokrotnie dzięki nim wydało mi się wyhamować lub wyciągnąć samochód z poślizgu. Ile razy dzięki dobrym oponom w poślizg nie wpadłem nie wiem.
Generalnie z uwagi na prędkości, którymi się przemieszczam i dystans opony po sezonie zostają u wulkanizatora (niby jeszcze trochę ponad minimum, jednak kolejnego nie wytrzymają a ja mam pewność, że przyczepność będzie w deszczu). 4x4 mi się marzy na zimę (ostatnio jej nie ma, jednak kilka razy sypnęło), wiem też że wyklucza zmniejszenie spala. Nie jest to warunek konieczny i tak jak zaznaczył kolega wcześniej głównie pozostaje DE (quattro, 4matic itp.), chociaż gdym miał szwagra w orlenie to pewnie kupiłbym EVO lub IMPREZE :twisted:

Zakładając temat bardziej chcę poznać opinie użytkowników z dziennej jazdy poszczególnymi modelami lub zwrócić moją uwagę na marki, które pominąłem. Tak jak np. Alfa Romeo - co prawda model segment wyżej jednak temat do przemyślenia. Dam znać jak jeździ w przyszłą niedzielę.

Pozdrawiam, gdyby ktoś chciał się jeszcze wypowiedzieć to bardzo proszę.
przemosdz
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 11 11 1984
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Grand Scenic
Silnik: 2.0T 200KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008
0

07 Maj 2017, 13:58

Tipo i Rapid są słabo wygłuszone, więc na autostradę będą niekomfortowe. Lepiej iść w jakiegoś Golfa VII, Opla Astrę K, Hyundaia i30 III jak ma być budżetowo i w miarę komfortowo.
Jednak i tak typy typu Alfa czy Volvo będą lepsze.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
0

19 Cze 2018, 12:12

I na co w koncu autor sie zdecydowal?
Mario080
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 17 01 1998
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: VW Passat
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
0