Dosyć głośna praca silnika 1.6 Diesel w Honda CRV IV

01 Maj 2018, 17:32

Witam serdecznie

Jestem posiadaczem Hondy crv IV z 2013'od jakiegos czasu mam wrazenie ze slysze jakby metaliczny odglos w silniku 1.6 (120km) co to moze byc? czy wiaze sie to np z potrzebą regulacji luzów zaworowym w tym aucie Dodam ze auto ma 108tys przebiegu i jest z 2013
Czy w autach tego typu reguluje sie te luzy.w silniku diesla ?

Mam równiez wrazenie ze problem ten pojawil sie po ostrej zimie i po tym jak zonie zlapalo paliwo w filtrze paliwa przy -35stopniach pojawil sie rowniez bład serwisowy informujacy o niskim cisnieniu na wtryskach. Czy zatem problem ten moze byc zwiazany z podtarciem wtrysków w trakcie jak brakowalo paliwa? Czy raczej z luzem który nalezaloby wyregulować?
Na chwile obecna wymienilem filtr i jest ok tylko ten metaliczny odgłos pozostał

Pytalem w serwisie Bosha i stwierdzili aby dolewac troche mixolu do palwa bo ponoc paliwa sa teraz mega suche. Inni zalecili podglosic muzyke i sie tym nie przejmować a Wy?

Drodzy uzytkownicy tego modelu i znawcy tematu co robic z w/w faktem?
Sebastian81
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 01 09 1998
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Honda CRV IV
Silnik: 1.6 120KM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

02 Maj 2018, 08:06

Sebastian81 napisał(a):zlapalo paliwo w filtrze paliwa przy -35stopniach pojawil sie rowniez bład serwisowy informujacy o niskim cisnieniu na wtryskach
Zamarzło?
Czy w tej chwili nie ma żadnych błędów?
Ja bym na twoim miejscu jeszcze przysłuchał się skąd dochodzi dokładnie ten odgłos. Możesz kupić specjalny stetoskop (10-15zł) i posłuchać na pompie paliwa i przy wtryskach. W ten sposób będzie móg okreslić skąd ten odgłos się wydobywa.
Sebastian81 napisał(a):od jakiegos czasu mam wrazenie ze slysze jakby metaliczny odglos w silniku
Kiedy ten odgłos jest słyszalny? Na biegu jałowym na wolnych obrotach? Podczas przyspieszania, jazdy jednostajnej, hamowania silnikiem, jak silnik rozgrzany czy jak zimny :)?

Sebastian81 napisał(a):Czy w autach tego typu reguluje sie te luzy.w silniku diesla ?
Nie wiem jak tu z zaworami ale nawet jak nie ma hydraulicznych popychaczy to generalnie przy takim przebiegu nie powinno być z nimi problemu.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

02 Maj 2018, 11:54

Mam wrazenie ze najbardziej slychac to miedzy 1.5 a 3tys w trakcie przyspieszania
Sebastian81
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 01 09 1998
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Honda CRV IV
Silnik: 1.6 120KM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

02 Maj 2018, 11:57

Co sie tyczy bledow do na chwile obecna nie ma nic.... a co luzow zaworowych to wg.ksiazki wynika ze zaleca sie regulacje przy 120tys....rozumie ze przy dieslach tez sie reguluje prawda?.
Sebastian81
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 01 09 1998
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Honda CRV IV
Silnik: 1.6 120KM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

02 Maj 2018, 12:04

Sebastian81 napisał(a):rozumie ze przy dieslach tez sie reguluje prawda?
Tak, jeżeli nie mają hydraulicznych popychaczy i sa regulowane za pomocą płytek, szklanek to oczywiście regulacje powinno się wykonać co jakiś czas. Myślę że regulacja nie będzie potrzebna po takim przebiegu w tym silniku ale warto sprawdzić jak wyglądają przerwy.

Sebastian81 napisał(a):Mam wrazenie ze najbardziej slychac to miedzy 1.5 a 3tys w trakcie przyspieszania
Pod obciążeniem silnika, a paliwo jest dobrej jakości? Może warto dodać do paliwa dodatek do czyszczenia układu wtryskowego w dieslu.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

02 Maj 2018, 20:40

Słyszałem w serwisie boscha od znawcy aby w tego typie silnikow nie uzywac specyfikow czyszczacych uklad bo to raczej do aut z przebiegiem ponad 250 tys a juz najgorsze jest uzywanie paliw typu verva lub inne tego typu to koszmar dla delikatnych ukladow w nowych typach silnikow....bardziej zaleca dolewanie miksolu wg stosunku litr na 250litrow paliwa bo to wg badan jest bardziej korzystne w nowych silnikach. Dodam ze zona wlasnie po tym jak zlapalo paliwo przy -35stopniach zalala auto vervą :/ i nie dlugo po tym uslyszalem te dzwieki
Sebastian81
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 01 09 1998
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Honda CRV IV
Silnik: 1.6 120KM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Burza na drodze
    W Polsce sezon burzowy trwa zazwyczaj od kwietnia do września, ale apogeum występuje między czerwcem, a sierpniem. Takie warunki pogodowe podczas podróży samochodem stanowią zagrożenie ze względu na bardzo ograniczoną ...
    Volkswagen up! - samochód do miasta
    Około 12 proc. rynku należy w tym roku do Volkswagena up!. Od stycznia do kwietnia 2019 zarejestrowano 682 egzemplarze. To najmniejszy samochód osobowy niemieckiego koncernu. Powstaje od 2011 roku w Bratysławie, wraz ...

26 Gru 2019, 12:26

Witam.
Od jakiegoś czasu w mojej 1.6 CRV występują podobne objawy. Bylem u dwóch mechaników i żaden nie znalazł przyczyny. Jaka była u Ciebie przyczyna tych objawów.
Grzegorz7724
Obserwowany
 
Posty: 1