Frekz napisał(a):To skoro posiadasz, to bedziesz dobra osoba, ktora moge zapytac .
Drogie w utrzymaniu co to dokladnie znaczy? Wg mojego planu byloby w dobrym stanie? Tzn nie zalezy mi na paleniu gumy a tym bardziej jazda bokiem. Ogolnie mam zamiar dawac 500-600 co pol roku na wymiane wyeksploatowanych czesci itd. Bo jednak biorac sobie kredyt (okolo 20 tys) na auto chcialbym, by mi pochodzilo z 10 lat xD
Drogie w porównaniu do zwykłego kompakta jak np. Astra G.
Ubezpieczenie masz co najmniej kilka stówek droższe,
Spalanie jakieś 30% więcej można liczyć, to i tak nawet jak mało jeździsz przez rok na różnicy nazbiera się spokojnie tysiąc -dwa.
Sama wymiana oleju trochę kosztuje bo do bm-ki wypadałoby lać jakiś dobry syntetyk, a do 2,2 wchodzi go trochę ponad 5L, do większych R6 jeszcze więcej.
To nawet na wymianie oleju możesz mieć 200 zł różnicy.
Jak masz niecałe 200km pod maską z których chcesz korzystać to wypadałoby mieć dobre opony, na standardowych szesnastkach różnica w komplecie nowych opon to kilka stówek, a jak chcesz mieć w bm-ce ładne duże alumy to już musisz płacić co najmniej tysiąc więcej niż za opony do astry. Można oczywiście kupić opony po taniości ale to właśnie z tego powodu jest pełno wiadomości: "w pewnym momencie kierujący BMW młody mężczyzna na łuku drogi stracił panowanie nad pojazdem" i legend o niebezpiecznym tylnym napędzie
![Uśmiechnięty :)]()
No i przede wszystkim ceny części - E46 nie są niezniszczalne, pod względem awaryjności są gdzieś tam pośrodku raportów, a te wszystkie klocki, tarcze, amortyzatory, wahacze są co najmniej 50% droższe niż do kompaktów, do tego jeszcze e46 ma dużo więcej elektroniki, która też może się buntować...no i wypada bmw do dobrych mechaników wysyłać a tacy też kosztują
![Uśmiechnięty :)]()
500-600 na części pół roku dobrze wygląda w teorii, w praktyce może być zupełnie inaczej.
Jak Ci się wysypie kilka rzeczy naraz: coś drobnego jakiś czujnik albo nieszczelność wężyka z układu chłodzenia, coś grubszego np. wahacz, amortyzator albo luzy na maglownicy i akurat przy okazji coś stałego jak np wymiana oleju to już za taką wizytę u mechanika płacisz 1200-2000 zł
A co do zakupu e46 w dobrym stanie powiem tak: jak zamierzasz jeździć tym autem 10 lat to wybierz sobie taki, który Ci się podoba wizualnie, bezwypadkowy (ewentualnie po lekkim obtarciu
![Wink ;)]()
) i silnik i wyposażenie, które Ci pasuje. Większość części i tak prędzej czy później będziesz wymieniał, a czasem lepiej jest na start zrobić auto kompleksowo na podzespołach, które Ci pasują i mieć na dłuższy czas spokój niż kupić auto bez wkładu własnego i później co 2m-ce jeździć do mechanika bo akurat kończy się jakiś chiński zamiennik.