Drżenie kierownicy ciąg dalszy

31 Mar 2021, 19:47

Hej. Pacjent to peugeot 307cc 2.0 benzyna 136km. Opony letnie, felgi proste i wszystko dobrze wyważone. Były luzy na półosi i przegubie to zostało to wymienione. Jednak problem z drżeniem kierownicy nadal występuje. Najbardziej czuć od 110kmh i podczas hamowania. Auto delikatnie ucieka na prawo.
Na filmie widać jak drży

Na szarpakach cisza, wszystko dobrze. Luzów na układzie kierowniczym nie ma. Co w takim razie może być przyczyną? Dodam tylko że z tyłu na tylnej osi nie ma pierścieni centeujących, ale je kupię za tydzień

Tutaj filmik na YouTube z drżeniem

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Xylizkb
Początkujący
 
Posty: 69
Zdjęcia: 2

31 Mar 2021, 19:54

Xylizkb napisał(a): Dodam tylko że z tyłu na tylnej osi nie ma pierścieni centeujących, ale je kupię za tydzień


A na przedniej osi są pierścienie?
Wyważenie drogowe opon było?
Magiel/mocowania magla sprawdzone?
Drążki kierownicze?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10957
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

31 Mar 2021, 19:55

Drążki i magiel z tego co wiem były sprawdzane. Było sprawdzane wszystko i wyszła tylko ta półoś i przegub wewnętrzny. Na przedniej pierścienie są, zestaw był wyważony
Xylizkb
Początkujący
 
Posty: 69
Zdjęcia: 2

31 Mar 2021, 20:12

Xylizkb napisał(a):Na przedniej pierścienie są, zestaw był wyważony


To zdejmij pierścienie to powinno być zrobione na pierwszy strzał.
Felgi pasują do piasty czy też jakieś są zmiany?

A samo mocowanie magla zostało sprawdzone?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10957
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

31 Mar 2021, 20:15

Co do mocowania to ciężko mi powiedzieć. Jeśli chodzi o felgi to na wcześniejszych felgach bez pierścieni (oryginałach) było to samo
Xylizkb
Początkujący
 
Posty: 69
Zdjęcia: 2

31 Mar 2021, 21:04

Jak się ma sprawa z tarczami hamulcowymi?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16683
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Sala koncertowa na czterech kołach
    Czasy klasycznego radia AM/FM i stosów kaset magnetofonowych zdolnych zaspokoić większość muzycznych potrzeb kierowcy dawno już minęły. W najnowszym Lexusie LS można znaleźć nie tylko styl nawiązujący do japońskiej ...

31 Mar 2021, 21:05

Hamulce były sprawdzane i są spoko. Nie powinny stwarzać problemów
Xylizkb
Początkujący
 
Posty: 69
Zdjęcia: 2

31 Mar 2021, 21:52

Zacznij od tego, zaznacz umiejscowienie, daj do przetoczenia i zamontuj tak samo.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16683
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

31 Mar 2021, 23:03

Xylizkb napisał(a):Hamulce były sprawdzane i są spoko. Nie powinny stwarzać problemów

A piasty?
No i ciekawe co z maglem (ogólnie)?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10957
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

02 Kwi 2021, 16:38

Xylizkb napisał(a):Najbardziej czuć od 110kmh i podczas hamowania. Auto delikatnie ucieka na prawo.

A że się zapytam - geometria była robiona? Pochylenie koła, kąt pochylenia zwrotnicy? Zbieżność zrobiona? Kolejny powód ściągania w jedną stronę to luzy w zawieszeniu ( nie wszystko da się sprawdzić na SKP na szarpakach, potrzebna jest breszka ).
Jeżeli geometria była robiona i była regulowana, ponieważ była zła, to winna może też być opona, która ułożyła się do złego kąta pochylenia koła.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000