Drzwi - do wymiany czy szpachlowania?

01 Gru 2010, 22:03

Witam.

2 dni temu miałem kolizje drogą w której to inny kierowca wymusił pierwszeństwo i zajechał mi drogę. Była policja, kierowca mandatu nie przyjął bo jego zdaniem był za wysoki więc będzie sąd grodzki. Samochód narazie naprawiam z własnego AC a później moja ubezpieczalnia ściągnie sobie z gościa. Uszkodzeniu uległa strona kierowcy. Oto zdjęcia:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]




Wiadomo że błotnik muszą mi wymieniać. Boję się że drzwi będą chcieli mi szpachlować na co ja sie nie zgodzę na pewno. Czy Waszym zdaniem te drzwi nadają się do szpachlowania? Zaznaczę jeszcze że są też zgięte na zawiasach bo się strasznie ciężko otwierają i skrzypią. Auto jest rocznikowo z 2006 ale kupione było w 2007 i ma gwarancję na perforację blachy. Co o tym sądzicie? W piętak mam oględziny.

Pozdrawiam.
lukpio3
Początkujący
 
Posty: 61
Miejscowość: Warszawa

02 Gru 2010, 00:27

drzwi,błotnik wymiana.(moje zdanie)zobaczysz co na powie rzeczoznawca.
ryba1977
ryba1977
Aktywny
 
Posty: 320
Miejscowość: poznań

02 Gru 2010, 12:14

Na mój gust też wymiana.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

02 Gru 2010, 12:20

Obyście mieli rację bo jak dadzą mi szpachlowanie to na pewno im tego nie daruje.

Słuchajcie, jest jeszcze jeden problem, mechaniczny. Było uderzenie również w koło. Myślałem że nic się nie stało ale jak mam kierownicę prosto to samochód jedzie mi odrazu w lewo. Żeby jechał prostu muszę kierownicą skręcić o jakieś 40 stopni w prawo. Wahacz oglądałem i wygląda na prosty. Czy macie jakieś pomysły co się jeszcze mogło tam pogiąć?
lukpio3
Początkujący
 
Posty: 61
Miejscowość: Warszawa

02 Gru 2010, 12:21

lukpio3 napisał(a):Czy macie jakieś pomysły co się jeszcze mogło tam pogiąć?

Sprawdz amorek..Moze być zgiety..
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6187
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

02 Gru 2010, 12:39

Co za forum, nawet nie mogę Wam podziękować za pomoc :(. Właśnie nie bardzo to moge zobaczyć. Zamieszczam kilka zdjęć, może sprawne oko któregoś z Was wychwyci coś więcej. Ja oczywiście interesuję się motoryzacją nawet bardzo ale mechanika czy blacharka to zdecydowanie nie moja branża dlatego to pozostawiam ludziom którzy się na tym znają. Nie można znać się na wszystkim.

Oto zdjęcia:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Wszystkim dziękuje za pomoc.

Pozdrawiam.
lukpio3
Początkujący
 
Posty: 61
Miejscowość: Warszawa
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Cztery generacje Renault Clio - historia
    Cztery generacje Renault Clio sprzedały się w łącznej liczbie 13 milionów sztuk. Renault Clio to samochód bijący wszelkie rekordy: najlepiej sprzedający się francuski samochód wszech czasów, pierwszy ...

02 Gru 2010, 13:57

Jak na moje i to co widać na zdjęciach to do wymiany masz na 100% błotnik,(kierunek jeżeli posiada rysy i zadrapania) nadkole ,drzwi lewe,listwa drzwi, lusterko bo chyba naderwane i dojdą na pewno elementy zawieszenia koła. Może to być wahacz, amortyzator lub nawet kompletna piasta ze zwrotnicą. Po pierwszych oględzinach auto można bedzie naprawiać i wówczas po zdemontowaniu mogą wyniknąć uszkodzenia których na razie nie widać. technik który przyjedzie auto oglądać jeżeli nie dojrzy uszkodzeń zawieszenia to wpisze taką możliwość i wtedy po rozebraniu i ustaleniu uszkodzonego elementu wzywasz go na dodatkowe oględziny i pozostałe rzeczy dopisuje.Jak nie będą chcieli uznać zawieszenia bo "tam nic panie nie widać" możesz podjechać na geometrię przed naprawą i wydruk z geometrii będzie już podstawą do szukania uszkodzonych elementów.

Napisz co tam ciekawego rzeczoznawca opisał, i czy przyznali coś z zawieszenia.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

02 Gru 2010, 14:18

Jasne, oczywiście napisze. A możecie jeszcze zerknąć na gniazdo amortyzatora, czy tam wszystko jest ok? Na moje oko wygląda że nie jest ruszone ale może źle patrzę. Zaślepki niestety tam nie było jak kupowałem auto także na to nie zwracajcie uwagi :).

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]




Kolejna sprawa to maska. Okazuje sie że jest podgięta. Zobaczcie jaka jest szpara między maską a reflektorem. Patrzyłem, odbojnik który jest na masce nie styka się z błotnikiem a ten który jest na błotniku nie styka się z maską zatem maska jest podgięta delikatnie. Oto zdjęcie:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]




Czy takie uszkodzenie będą mi prostować czy maska tez do wymiany?
lukpio3
Początkujący
 
Posty: 61
Miejscowość: Warszawa

03 Gru 2010, 21:16

Ja to napiszę tak - ubezpieczyciel ma obowiązek doprowadzić samochód po stłuczce do takiego stanu, w jakim był przed stłuczką. Jeżeli drzwi nie były wcześniej szpachlowane, to masz prawo żądać nowych. To samo dotyczy każdej innej części. Co do tego ściągania - musi się wypowiedzieć mechanik, który oceni co się tam stało.
Dodam też, że masz prawo żądać naprawy na częściach oryginalnych.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

07 Gru 2010, 15:28

W piątek o 9 były oględziny i niestety do dnia dzisiejszego czekam na kosztorys ;/. Po raz pierwszy w życiu spotykam się z takim długim oczekiwaniem na wycenę. Rok temu naprawiałem samochód z OC sprawcy w PZU i byłem na oględzinach na 10 rano a o 14 zaprowadzałem już samochód do warsztatu z kosztorysem.

Jedyne co moge doradzić wszystkim to zastanówcie się 100 razy zanim wybierzecie Allianz. Najgorszy ubezpieczyciel z jakim miałem kiedykolwiek do czynienia. Nigdy więcej nie wykupie u niech żadnej polisy!

[ Dodano: 8 Grudzień 2010, 12:58 ]
Wkurzyłem się, zadzwoniłem do serwisu BLS Wyszomirski gdzie stoi samochód i oczekuje na naprawę. Wczoraj mieli się kontaktować z Allianz. Efekt jest taki że dziś mam już kosztorys :) . Tylko trochę dziwne bo tak, lampa przód i tył do wymiany, zderzak naprawa, drzwi, błotnik, lusterko, listwa do wymiany i tylko 3561zł. Czy to możliwe żeby tak tanio było?
lukpio3
Początkujący
 
Posty: 61
Miejscowość: Warszawa

10 Gru 2010, 11:09

Drzwi z oryginału około 1800-2000 błotnik chinczyk od 100zł a oryginał ponad 500, listwa drzwi 130, lampy z automatu wliczone depo albo inny zamiennik, .Jak się uprzesz to można z tego zrobić szkodę całkowitą bo komplet zawieszenia na lewą stronę tj ;wahacz, amortyzator zwrotnica, drążek z końcówka grubo ponad 3000. Sprawdź jakie masz lampy bo jak masz depo to Valeo nie dostaniesz i sprawdź co ile w kalkulacji szkody kosztuje, porównaj ceny, i dostawców, bo rozumiem że auto chcesz naprawić po znajomości aby zostało jak najwięcej grosza?
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

10 Gru 2010, 12:03

Nie nie, auto chce naprawić jak najlepiej, tak żeby było wszystko jak w oryginale. Drzwi owszem, dali mi nowe a reszte to zamienniki. Jednak serwis gdzie stoi samochód (BLS Wyszomirski) już zrobił swój kosztorys na oryginalnych częściach i wysłał im do zatwierdzenia i jak wczoraj z nimi rozmawiałem tzn z Panem z serwisu to był taki pewny siebie że mu to zatwierdzą. Podejrzewam że mają jakieś układy. Zresztą nie ważne, jeśli mają możliwości to niech walczą. Mnie to cieszy bo będę miał wszystko w oryginale. A kasa i tak idzie w całości dla serwisu bo rozliczam się bezgotówkowo.
lukpio3
Początkujący
 
Posty: 61
Miejscowość: Warszawa

10 Gru 2010, 13:32

Jak będzie naprawiane auto to zobacz czy na pewno masz wymienione części na oryginały bo wiele zakładów wstawia zamienniki, Ty odbierasz gotowe auto i nic nie obchodzi Cię jak się gość rozliczy z ubezpieczycielem. Aby wszystko przebiegło bezproblemowo i szybkiego powrotu do użytkowania auta.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

10 Gru 2010, 13:45

W jaki sposób będę mógł to sprawdzić czy są oryginalne? Błotnik mi policzyli za 92zł a drzwi za 813zł.
lukpio3
Początkujący
 
Posty: 61
Miejscowość: Warszawa

10 Gru 2010, 14:28

Nr VIN auta i podjedz do serwisu Opla. podadzą ceny i będziesz wiedział ile co kosztuje.
Poza tym drzwi chyba nie występują w zamienniku, błotnik powinien mieć logo GM lub tłoczony numer części , oryginalne lampy mają nazwę np Valeo lub Bosch ew. Hella poszukaj więc oznaczeń. Lampy jak masz zamiennik to niestety przysługuje taki sam, jak oryginał to masz prawo do oryginalnego.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki