Duża prędkość i małe spalanie.

03 Wrz 2010, 17:31

Jesli chodzi o maly samochod zwinny i szybki to polecam starego clio :) z silnikiem 1.1 lub 1.2 :D ew. jesli chcialbys miec bardziej dynamiczny silnik to wersja williams jest jak najbardziej dostepna ;) 1.8 chyba 137 czy 147KM:)
bazylian35
Nowicjusz
 
Posty: 18
Miejscowość: wiesz?

03 Wrz 2010, 17:34

jest też F1 z 2litrowym coś koło 200KM :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

03 Wrz 2010, 22:45

pocieszny napisał(a):najmniej pali auto na lawecie :mrgreen:
przy dużej prędkości każde auto będzie dużo palić taki jego urok ;)

Jestes tego pewny? Mam Impreze wolnossącą 2007 2.0RS 160koni, zmienne fazy rozrzdu, ostatnio jadąc do włoch autostradami, prędkosc 180-200 auto spaliło 8l na 100km. W miescie pali 12.
STI 440hp / 660NM
RS4 B7 Avant 420hp
Legacy 3.0 Spec B 245hp
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków

03 Wrz 2010, 23:02

Wiem ile pali Impreza wolnossąca (przynajmiej taka z 2002r) więc daruj sobie te bajki. W 8l/100 przy 100km/h w trasie to jeszcze bym uwierzył.
AreBie
Aktywny
 
Posty: 488
Miejscowość: NML

04 Wrz 2010, 09:23

A Ty staraj się zachowac przynajmniej pozory tego, że reprezentujesz jakis poziom.

Impreza z 2002 roku to całkiem inny silnik, to jeszcze silnik z lat 90tych. Po pierwsze nie ma zmiennych faz rozrządu ( czyli przy wysokich obrotach pali więcej ) a po drugiej ma 40koni mniej i auto się przez to duzo bardziej męczy.

Przy 100km/h to moja impreza pali jakies 9l/100km, od 160km/h zaczyna palić ponizej 9, oczywiscie mowie o prędkosci jednostajnej co jest w polsce dosc cięzkie do osiągnięcia nawet na autostradzie.
STI 440hp / 660NM
RS4 B7 Avant 420hp
Legacy 3.0 Spec B 245hp
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków

04 Wrz 2010, 09:42

To widzę, że jakieś nowe prawa fizyki albo wręcz perpetum mobile stworzyli inżynierowie Subaru. :lol:
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowe z salonu, ale po blacharce!
    Chociaż oficjalnie nikt o tym nie mówi, są w Polsce salony, w których 8 na 10 świeżo dostarczonych z fabryki pojazdów z miejsca trafia do lakierni. Uszkodzenia w czasie transportu to chleb powszedni. ...

04 Wrz 2010, 10:11

Taki silnik, V-Teci działają na podobnej zasadzie, o wiele bardziej lubią wysokie obroty, sproboj V-Teciem pojezdzic po emerycku, zobaczysz jakie spalanie Ci wyskoczy:)
STI 440hp / 660NM
RS4 B7 Avant 420hp
Legacy 3.0 Spec B 245hp
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków

04 Wrz 2010, 10:30

No właśnie wtedy niby palą mało, a jak się korzysta z vteca to dużo. Praw fizyki nie przeskoczysz, im szybciej jedziesz, tym mniej pali, dobre sobie.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

04 Wrz 2010, 10:34

Kto tak powiedział, że im szybciej tym mniej? Nikt tego nie powiedział, natomiast jasno wynika z tego, że przy zamulaniu silnika na 2k subaru pali więcej, po to masz duzy zakreś obrotów i V-Teca zeby z tego kozystac, ja w normlnej jezdzie po miescie jak od czasu do czasu jezdze wolnnymssakiem jezdze w zakresie obrotów do 6.5k ( od 7 czerwone pole ) i auto wtedy pali mniej niz jak bym jezdził tylko do 2.5tyś obrotów.

W imprezie wolnossącej jest tak, że 160-180 to jest około 8L, a juz przy 220 spalanie znowu wzrasta do około 11-12l, w miescie 10-12.
STI 440hp / 660NM
RS4 B7 Avant 420hp
Legacy 3.0 Spec B 245hp
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków

04 Wrz 2010, 10:42

No proszę, lepsze wyniki jak w dieselu masz na tej trasie. Sorry stary, ale auta osobowe genralnie najmniej palą w przedziale 90 - 110km/h.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

04 Wrz 2010, 10:51

Zapewne nigdy nie jezdziles takim samochodem, i zapewne nigdy nie będziesz jezdził więc nie bardzo masz możliwosc na podstawie przykładu ogolnego się wypowiadać, więc poprostu odpuść:) Wydaje Ci się, że mam jakis cel w tym zeby podawac nie prawdziwe informacje? Po co? Mi nie zalezy na klepaniu bez sensownych postów tak jak niektórym w tym temacie, którzy muszą dziennie wyklepać 50 postów:)[/i]


Co do porownania z dieslem to nie trafiles, że lepsze. Wiadomo, że słaby diesel przy duzej prędkosci duzo spali bo poprostu się męczy, mialem bemke 335D i przy prędkosciach 160-180 spokojnie się zadowalała 8l ropy, pamiętaj jednak, że to az 3 litrowy silnik!
STI 440hp / 660NM
RS4 B7 Avant 420hp
Legacy 3.0 Spec B 245hp
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków

04 Wrz 2010, 10:57

Nie wiem, ogólnie to zgodnie z prawami fizyki, opory statyczne powietrza rosną z kwadratem, a takie realne, czyli zawirowań też, razem daje to czwartą potęgę. Więc energia na pokonanie większego oporu również rośnie podobnie, u Ciebie jest na odwrót. Jeżeli pali Tobie przy 160 - 180 8 litrów to ile pali przy 90? 4? 5? Dziwne conajmniej. A co do vteca to jakoś zawsze słyszałem opinie, że wraz z vteciem załącza się wir w baku. Co do silnika to masz rację, na pewno się go kręci wyżej niż zwykłe motory, bo te kosiarki na niskich obrotach nie istnieją.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

04 Wrz 2010, 11:03

O jakich Ty oporach powietrznych mówisz? Tutaj opory mają tak nie wielki wpływ, że to naprade bez większego znaczenia zwłaszcza przy tak niskim samochodzie jak Impreze i z takimi dodatkami aerodynamicznymi. Proboje Ci to własnie wytłumaczyć, że przy 90-100 ta impreza mi spala jakies 10l, przy 160 8l, przy 220 12l, w miescie 11-13 zaleznie od stylu jazdy. To auto ma naped na 4 buty, stały, duzo pali jak przy rozpędzaniu ( bo to własnie napęd na 4 buty itp ) jak już nabierze szybkosci to wcale nie pali tak duzo, dobry doscisk przez tylną lotke, niskie auto, opływowe.
STI 440hp / 660NM
RS4 B7 Avant 420hp
Legacy 3.0 Spec B 245hp
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków

04 Wrz 2010, 11:12

Liczy się cx, jakoś nie widziałem tego auta w zestawieniu na najbardziej opływowe auta... no sorry stary, ale dla mnie to jakaś paranoja. Mogę się nie znać na imprezach (bezalkoholowych), ale prawa fizyki znam.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

04 Wrz 2010, 11:14

MajkPZM napisał(a): Tutaj opory mają tak nie wielki wpływ, że to naprade bez większego znaczenia zwłaszcza przy tak niskim samochodzie jak Impreze i z takimi dodatkami aerodynamicznymi.
chyba jednak kolega w podstawówce na fizyce nie uważał :mrgreen: zwłaszcza te "dodatki aerodynamiczne" nie mają na celu zmniejszenia oporów, wręcz odwrotnie :wink:
nie kłucę się z twoim spalaniem może i takie masz nie wiem, aczkolwiek nie spotkałem imprezy palącej poniżej 12-14l na 100km :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)