Wiem, że silnik SDI to muł, ale jak akuo będzie użytkowane głównie w mieście i sporadycznie na trasach to wydaję mi się, że nadrabiać będzie bezaawaryjnością (nie ma tam turbiny). Egezemplarz wydaje się być zadbany. Na plus flagi na tablicach. Przebieg jak na auto z 2004 może być autentyczny.
Myślicie, że warto zobaczyć? Na co zwrócić uwagę przy oględzinach takiej Fabii?
krzysiek4000 napisał(a):z mułowatym dieslem pod maską.
No Twoje 1.2 6v 54KM też nie powala
1.9 SDI słynie nie tylko z niskiego spalania, na trasie potrafi zejść nawet do 4.0 l (osobiście przetesowane), ale i tak z prostego i nieskoplikowanego osprzętu samego silnika. Co prawda wymiana rozrządu w SDI jest dość kosztowna. Jeśli chodzi o Fabie to kombi wydaje się być optymalne, nie za duże i nie za małe.
Silnik jest mega trwały i faktycznie bardzo oszczędny - jeśli godzisz się z naprawdę fatalnymi jego osiągami (Polo Krzysia to przy tym aucie rakieta, uwierz mi) i potężnym klekotem spod maski, a Fabia kombi Ci się podoba to jak najbardziej warto ją kupić.
Pełna zgoda łysym polo 1,2 to przy fali sdi rakieta choć może na papierze tego nie widać ale w praktyce wszystko wychodzi na jaw i polo przy normalnej jeździe w trasie spała około 5,5-6 litrów co mk byś włożył LPG da około 8 może 9 litrów więc prawie tyle samo co sdi spali ropy a osiągi o niebo lepsze.
Obowiązek opon zimowych – czy istnieje i kiedy należy założyć zimówki? Niektórzy kierowcy mogą przed nadejściem zimy zastanawiać się, czy zmiana opon jest obowiązkowa. Wiąże się to z dylematami, jak chociażby to, czy za jazdę na oponach letnich zimą można dostać mandat, czy może lepiej ...
System wypożyczania samochodów na minuty w Warszawie Bezobsługowy system wypożyczania samochodów na minuty, który już od 3 lipca dostępny jest w Warszawie. Może z niego skorzystać każda osoba, która posiada prawo jazdy przynajmniej rok oraz kartę bankomatową. ...
Sąsiad kilka domów dalej ma polo SDI i zawsze wiem kiedy wyjeżdża albo przyjeżdża. Ciszej chodzi Kamaz następnego z sąsiadów parę domów od wyżej opisanego sąsiada Taką kulturę pracy ma ten silnik ale przynajmniej mało pali i jest idiotoodporny ale nigdy bym nie kupił
dzida napisał(a):Taką kulturę pracy ma ten silnik ale przynajmniej mało pali i jest idiotoodporny ale nigdy bym nie kupił
Coś takiego jak "kultura pracy" w przypadku tego silnika nie istnieje, w dodatku Fabie to najgorzej wyciszone VAG-i, więc śliczny klekot zagłuszy nam wszystko w czasie jazdy. No i 17s do setki...Trochę na wiele kompromisów trzeba iść decydując się na takie auto, ale - tak jak pisałem wcześniej - jeżeli dla kogoś liczą się wyłącznie koszty utrzymania to warto się nad nim zastanowić, bo trudno o mniej skomplikowanego diesla.
Panowie, mam w swoim mieście taki dokładnie egzemplarz Focusa mk1. Opis wydaję się dawać wiarę, szczególnie kwestia przebiegu. Zastanawia mnie tylko, jakie może być spalania tego 1.6 w cykli miejskim / mieszanym.
Co sądzicie?
[link do oferty na Olx wygasł]
Ostatnio edytowany przez Jav, 20 Sty 2015, 23:43, edytowano w sumie 1 raz
Coś było z prawym błotnikiem, troche przytani ale to 1.6 więc trochę zmula, jednak daje rade. Spalanie ~8l (normalna jazda, bez mulenia, bez szarżowania)
Jestem praktyczne zdecydowany na zakup modelu - będzie to Megane I z 2000-2002 r. Będę teraz czatował na odpowiedni egzemplarz z fajnym wyposażeniem. Pojawiło mi się pytanie odnośnie silnika, który będzie "ekomomiczniejszy" głównie do miasta ale i w wypady poza teren zabudowany:
1.4 95 km czy 1.6 km 108 km ??
tych drugich jest więcej. Domyślam się, że spalanie będzie ciut wyższe, a frajda z dymamiki odczuwalna. Dobrze rozumuje?
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.