DYCHA na auto - ekonomia, czyli rozsądek! Proszę o radę...

11 Gru 2014, 13:44

Witam wszystkich forumowiczów bardzo serdecznie :) tych aktywnych i tych czytających :)

Nie chciełem zaczynać kolejnego tego samego wątku, ale po przeanalizowaniu 70 podstron w tej kategorii mam mętlik w głowie. Proszę o profesjonalną pomoc i radę :ok:

Szukam auta do max 10 tys. 60% miasta i 40% trasa. Rocznie robię max 15 tys. (ostatni rok zamknął się w 13 tys. nawet, ale sporo jeździłem służbowym). Raczej zdecydowany jestem na benzynę. Liczy się dla mnie ekonomia w spalaniu ale też nieskomplikowane i niskobudżetowe naprawy. Nie mam jakiś wygórowanych wymagań (obecnie od 2 lat śmigam Saxo 1.2), chciałbym, żeby nowe auto miało te min. 70KM, klimatyzację, 4-drzwi + inne podstawowe wyposażenie. Budżet jak w temacie: max 10k, ale fajnie jakby po targowaniu zamknąć się w 9k.

Po przeanalizowaniu Waszej aktywności na forum składanim się do następujących marek:

- Opel Astra G - 1.6 8V 75 KM lub 80KM, myślę też o 1.4 16V 90KM - pojawia się opcja LPG

- Skoda Fabia kombi w benzynce 1.4 - jeździłem 1.9 SDI po mieście i dawał radę, ale trasa słabo

- Toyota Corolla E11 1.4 benzyna - strasznie trudno znaleźć dobry egzemplarz, mało tych aut

- Peugeot 406 1.6 / 1.8 benzyna - j.w., chociaż trochę więcej niż Toyoty

- Mazda 323F z 2.0 diesel lub benzyna 1.6 16 V - tutaj stan karoserii i rdza mnie przeraża

- VW Golf IV 1.9 TDI / Skoda Octawia I TDI - bez znaczenia jakiej mocy silnik (to tak dosłownie na koniec, gdybym się zdecydował na diesla)

Na koniec dodam, że mieszkam w Poznaniu, więc szukałbym czegoś max w promieniu 50 km.

Z góry będę bardzo wdzięczny za wszelkie wskazówki i sugestie. Opel jest fajnym autem, ale czegoś mi w nim brakuje... Znając siebie wygra zdrowy rozsądek więc padnie na niego :) Może to dziwne, ale bardziej podoba mi się np. Octawia czy Peugeot 406, Golf IV też jest spoko, ale znalezienie czegoś sensowego w tym budżecie może graniczyć z cudem :).Wykluczyłem też Focusa mk1, chociaż początkowo mi się podobał. Na taką decyzję wpłynęły problemy z rdzą, delikatne tylne zawieszenie (torowiska tramwajowe) i spotykane wycieki silników...

Z góry dziękuję za pomoc! Może coś doradzicie "z innej beczki"! Pozdrowienia, Jacek.
Jav
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 103
Miejscowość: Poznań
Prawo jazdy: 01 09 2007
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Citroen Saxo / VW Transp. T5
Silnik: 1.2 / 1.9 TDI 2005r
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

11 Gru 2014, 14:29

Praktycznie każdy z samochodów jakie rozważasz to wybór bardzo sensowny patrząc na samochód czysto praktycznie.
Od siebie dorzucę jeszcze roverka 45:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Silnik niczym nie ustępuje 1.9 TDI VAG, jest bardzo prosty bez udziwnień typu dwumasa itp. itd.
Roverki są za to o wiele nowsze, lepiej wyposażone i w dużo lepszym stanie niż przeciętny VW.
Do tego oryginalniejsze i moim zdaniem trwalsze.
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

11 Gru 2014, 14:38

Hm ale myślisz, że przy moich przebiegach warto pakować się w diesla?
Jav
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 103
Miejscowość: Poznań
Prawo jazdy: 01 09 2007
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Citroen Saxo / VW Transp. T5
Silnik: 1.2 / 1.9 TDI 2005r
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

11 Gru 2014, 14:44

Z moich długich bezowocnych poszukiwań wozu w podanej przez Ciebie cenie powiem Ci, że:

1. Puziol 406 - jak trafisz zadbaną benzynke w tej kwocie to masz u mnie flaszkę. Ogłoszeń jak na lekarstwo. Na miejscu okazuje się, że nie jest tak różowo jak to właściciel opisywał. Specjalnie zadomowiłem się na forum klubowym 406 i jakoś nikt nie chce odsprzedać 406-tki. Jedynie wersje Coupe są w obrocie ale akurat dla mnie nadwozie totalnie niepraktyczne.

2. Corolla E11 - ciężko utrafić coś z klimatyzacją niestety i ogłoszeń też niezbyt wiele.

3. Octavia TDI - sam teraz zerkam w stronę takowego bolidu (konkretnie tego 90 konnego). Z tego co się już zdążyłem zorientować tu na forum, w klubie Octavii oraz od mojego mechanika, silniczek nie do zdarcia. Koszta może generować ewentualna wymiana dwumasy (na forum Octavii otrzymałem info, że montowali od 98 roku) tudzież regeneracja turbiny (która podobno i tak jest bardzo wytrzymała i na szczęście w modelu 90 konnym ze stałą geometrią łopatek).

4. Mazdy sobie właśnie odpuściłem ze względu na blachę. Poprzednie autko mi zgniło i nie chcę ponownie tego przechodzić.

Jak się nie boisz francuskich to może Laguna I po FL (też nie mogę utrafić nic fajnego) do zagazowania tudzież jakiś Scenic - ale tu koniecznie po FL (od 1999 roku) bo inaczej ruda Ci go zeżre jak mnie zeżarła ;)
Lukos
Początkujący
 
Posty: 110
Auto: Nie mam

11 Gru 2014, 14:50

Jav napisał(a):Hm ale myślisz, że przy moich przebiegach warto pakować się w diesla?

Myślę, że w prostego diesla jak najbardziej. Wiem z doświadczenia swojego jak i wielu znajomych, że stary poczciwy diesel rovera sprawdza się doskonale nawet w mieście przy jednocześnie śmiesznym spalaniu nawet na krótkich odcinkach gdy jest niedogrzany.
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

11 Gru 2014, 15:04

kirin88 napisał(a):Myślę, że w prostego diesla jak najbardziej.


Rover chodzi mi po głowie :) Byłbym nawet skłonny poszukać starszego rocznika (modelu), ale za to lepszy stan techniczny. Na jakie diesle w Roverze patrzeć?

Lukos napisał(a):1. Puziol 406 - jak trafisz zadbaną benzynke w tej kwocie to masz u mnie flaszkę


Może lepiej patrzeć na te legendarne HDI? Zobacz, co teraz znalazłem. kuszące jest to, że auto jest od 8 lat u jednego właściciela. Dodatkowo wyposażenie robi wrażenie:

[link do oferty na Olx wygasł]

Jav napisał(a):3. Octavia TDI - sam teraz zerkam w stronę takowego bolidu (konkretnie tego 90 konnego).


Kurczę nie wiedziałem nawet, ze mają dwumasę :o Wszytskie odmiany, nawet ta z czerwonym "I", czyli bodajże 105KM?

Jav napisał(a):Jak się nie boisz francuskich to może Laguna I po FL (też nie mogę utrafić nic fajnego) do zagazowania tudzież jakiś Scenic - ale tu koniecznie po FL (od 1999 roku) bo inaczej ruda Ci go zeżre jak mnie zeżarła ;)


Ten gaz to naprawdę w ostateczności. Moja kobieta alergicznie na niego reaguje... Laguna naprawdę mi się podoba, nawet kombi (chyba ładniejsze). Lubię wygodne auta, człowiek bezpiecznie się w nich czuje. Szczególnie, jak przesiądzie sie z 3-drzwiowego Saxo :lol:

Ale chyba boje się Laguny. Może doprecyzować, od któego roku był lifting? Ponoć te zmodyfikowane nie są już nazywane "królowymi lawet" :wink:

Sprawdza się teoria, że znaleźć coś do 10k to masakra jakaś...
Jav
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 103
Miejscowość: Poznań
Prawo jazdy: 01 09 2007
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Citroen Saxo / VW Transp. T5
Silnik: 1.2 / 1.9 TDI 2005r
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Co piesi robią na jezdni?
    Może trudno w to uwierzyć, ale piesi leżą, siedzą i klęczą na jezdni. Ze statystyk policji wynika, że w 2016 roku zginęło w ten sposób w Polsce 81 osób, a 68 zostało rannych! Wśród wypadków spowodowanych ...

11 Gru 2014, 15:14

Jav napisał(a):Rover chodzi mi po głowie Byłbym nawet skłonny poszukać starszego rocznika (modelu), ale za to lepszy stan techniczny. Na jakie diesle w Roverze patrzeć?

Praktycznie każdy jest dobry. W starszych roverkach 200/400 występował też słabszy silnik 85KM ( nie miał intercoolera) Tego silnika nie polecam, pali tyle samo co mocniejsze.
Póżniej są diesle 101, 105, 113KM. Wszystkie trzy są tak samo dobre, 113KM z tego co wiem różni się pompą wtryskową. Miałem do czynienia ze wszystkimi trzema odmianami. Różnicy w dynamice i spalaniu nie dostrzegam.
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

11 Gru 2014, 15:17

Laguna I bodajże w 1998 roku przeszła lifting. Scenic w 1999 roku. Królową lawet jest raczej Laguna 2 :) Czy ciężko coś znaleźć do 10 tys? mnie tak - ale ja mam chyba zbyt duże wymagania co do autka ;)
Lukos
Początkujący
 
Posty: 110
Auto: Nie mam

11 Gru 2014, 15:20

Racja, przecież pisałeś o Lagunie I a nie II. No tak, do dychy powinno się znaleźć coś godnego uwagi. Nie wiem tylko jak tam ze spalaniem w sinilach bezn??

Gaz raczej odpada - z powodu uniknięta domowego konfliktu z nażeczoną :D

EDYCJA:
Po wstępnym researchu widzę, że Lagun I jak na lekarstwo. Jeśli oczywiście nie liczyć ofert za 2-4 tys. :D
Jav
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 103
Miejscowość: Poznań
Prawo jazdy: 01 09 2007
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Citroen Saxo / VW Transp. T5
Silnik: 1.2 / 1.9 TDI 2005r
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

11 Gru 2014, 17:48

Nie odpuszczaj Focusa. Tylne zawieszenie nie jest najtrwalsze ale jest to wyolbrzymiane że drogie i pada często. Wycieków z silnika nie ma chyba że jakiś wieśniak jeździł. Rdza jak rdza- jak się dba to się ma. Przykładem moje Mondeo.. Rdzy nie ma.
Tutaj jednak 1.6 to auto tylko w miasto. 1.8 jest okej ale żadnego LPG w Focusie :!: Diesle TD/TDDI są bardzo dobre :yes:
Z innych propozycji Hyundai Elantra z LPG :yes:

EDIT:
Fabie odpuść, tandeta..
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

11 Gru 2014, 18:03

Witam forumowicza weterana :)

Koniu napisał(a):Nie odpuszczaj Focusa.


Ale bardziej polecasz diesla TDDI czy 1.6 bezn? Przy tej drugiej opcji z jakimi parametrami spalania trzeba się liczyć?

EDYCJA:
Ten koreańczyk jakoś do mnie nie przemawia...
Jav
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 103
Miejscowość: Poznań
Prawo jazdy: 01 09 2007
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Citroen Saxo / VW Transp. T5
Silnik: 1.2 / 1.9 TDI 2005r
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

11 Gru 2014, 18:28

Jav napisał(a):Witam forumowicza weterana
Weteranem jest tu kolega Barol który też pewnie odwiedzi ten temat :yes:
1.6 benzyna pali około 9l w mieście. W porównaniu do 1.6 z VAG-a który pali 10-12l to nie jest źle :wink:
TDDI pali podobnie jeśli jest nierozgrzane, zresztą jak prawie każdy diesel o takiej pojemności.
Przy Twoich przebiegach jednak zostałbym przy benzynie, jesli większa oszczędność to z LPG ale tu nie Focus :no:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

12 Gru 2014, 10:16

Tak jak myślałem, trzeba wyrwać Astre G z 1.6 8v i w perspektywie jakiegoś pół roku od zakupu ją zagazować. Wyczytałem gdzieś tu na forum, że w 2tys. można się zmieścić z jakąś rozsądną instalacją LPG. Zostaje mi tylko przekonać się do instalacji :)

Kusi mnie jeszcze oferta Rovera 45 w dieslu. Ale widzę w sieci, że ich jest bardzo mało... A nie wiem, czy chcę mi się jechać po auto na drugi koniec Polski :unsure:
Jav
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 103
Miejscowość: Poznań
Prawo jazdy: 01 09 2007
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Citroen Saxo / VW Transp. T5
Silnik: 1.2 / 1.9 TDI 2005r
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

12 Gru 2014, 10:51

Sekwencja koło 2 tys zł - czasem więcej czasem mniej. Zależy od renomy gazowni i podzespołów. Tylko jak będziesz chciał gazować wybieraj sprawdzone warsztaty z dobrą renomą bo inaczej dołączysz do grupy niezadowolonych z gazu w aucie :)
Lukos
Początkujący
 
Posty: 110
Auto: Nie mam

12 Gru 2014, 11:14

A jak oceniacie silnik Astry 1.4 90KM ? Słabszy od 1.6 8V? A drugie pytanie to jak cenowo wyglądają? Oba nadają się do zagazowania? :)
Jav
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 103
Miejscowość: Poznań
Prawo jazdy: 01 09 2007
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Citroen Saxo / VW Transp. T5
Silnik: 1.2 / 1.9 TDI 2005r
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999