Dylemat nad sprzedażą/zakupem samochodu.

04 Lut 2021, 22:26

Witajcie serdecznie!
Zwracam się do Was z prośbą o poradę w sprawie zmiany samochodu.
Obecnie od pół roku jeżdżę Golfem 6, 1.6 TDI, 2013 r.
Kupiłam golfa okazyjnie, od osoby znajomej, z racji tego, że nie byłam od początku przekonana do diesla z uwagi na koszty napraw i stosunkowo małe dystanse które pokonuję, postanowiłam przemyśleć obecnie zmianę samochodu na inny.
W golfie dotychczas zajęłam się tematem zaworu EGR, który musiałam wyłączyć, żadne inne tematy przy podpięciu pod komputer nie pojawiły się. Jednakże wiadomo, że mogą się zacząć pojawiać inne grubsze tematy do zrobienia, chociażby ze względu na przebieg 235 km.

Rozważam opcję zakupu samochodu do 15 tyś w benzynie, co o tym sądzicie?
Pozdrawiam!
Opi
Nowicjusz
 
Posty: 30
Auto: Golf 6

04 Lut 2021, 22:54

Ten silnik jest naprawdę spoko. Określ konkretnie na jakich odcinkach używasz auta?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16576
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

04 Lut 2021, 22:58

Troszkę nie wiadomo o co chodzi... W końcu ten golf jest w dobrym stanie i chcesz sprzedać bo za chwilę będzie w słabym stanie? Czy raczej jego stan jest taki że wymaga wymiany jakis droższych gratów nie chcesz tego robic ? Tylko sprzedać i kupić cos starszego ?
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

04 Lut 2021, 23:03

Generalnie przejeżdżam do pracy 20 km w jedną stronę, głównie po trasie - jednakże silnik w tym okresie nie jest w stanie mi się nagrzać. Przejeżdżam ok. 1000 km miesięcznie.
Golf według mojej wiedzy jest w dobrym stanie, ale uprawiam czarnowidztwo dieslowe i rozmyślam co może mi się ewentualnie zepsuć po tym nieszczęsnym EGR-ze .
Opi
Nowicjusz
 
Posty: 30
Auto: Golf 6

04 Lut 2021, 23:09

Na 20km nie nagrzejesz diesla? Może termostat do wymiany...ja jeżdżę średnio 15 km w jedną później po 10km między moimi placami i tylko diesel ..przez ostatnie 3 lata kilka dieslów miałem średnio co pół roku wymiana i zero problemów z dpfem ...czy jakimś tam rozgrzaniem auta ...generalnie nie wiem co to dpf w aucie :mrgreen: po jakis 8 km mój diesel łapie 90stopni nawet na mrozie ..i tak ma byc
Co do egra to nie wiem po kiego grzyba go zaslepiłas?
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

04 Lut 2021, 23:13

To może mam termostat do wymiany, generalnie komputer wskazuje obecnie do 80 stopni, a wskazania temperatury na zegarach pokazują inaczej.

Po pierwsze nie zaślepiłam EGR, tylko wyłączyłam programowo.
Zaczęła mi migać kontrolka dot. świec żarowych silnika, podjechałam na komputer i wyszło, że EGR. Wyłączyłam go jakiś tydzień temu programowo i póki co jest okej.
Opi
Nowicjusz
 
Posty: 30
Auto: Golf 6

04 Lut 2021, 23:21

To sprawdź ten termostat i go wymień jak jest niesprawny ..dzisiaj nowoczesny w miarę diesel jak jest sprawny to nie ma problemów z zapaleniem czy nagrzaniem się ..na 20km to tymbardziej nie powinno byc żadnych problemów...z egr ja bym to przywrócił do fabryki...ewentualnie jak nie działa to wymiana na nowe...można tam nieźle namieszać w sterowniku i może Ci przez to robic różne nieporzadane rzeczy typu dopalanie co chwilę dpf itp
Ostatnio edytowany przez andrewb25, 04 Lut 2021, 23:23, edytowano w sumie 1 raz
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

04 Lut 2021, 23:22

Termostatem się zajmę ;), a EGR już nie jest moim problemem :).
Generalnie zrobiłam to w polecanym serwisie, podobno nie powinno być problemów z DPF-em, wręcz może mu to pomóc.
Z tego co wiem to częsty problem tego silnika.
Rozmawiałam z mechanikiem o wymianie EGR na nowy, a on odradzał, bo często nie przynosi to efektu, a kosztuje sporo pieniędzy.
Opi
Nowicjusz
 
Posty: 30
Auto: Golf 6

04 Lut 2021, 23:40

Szczerze mówiąc wszelkie obchodzenie EGR/DPF to druciarstwo porównywalne z kombinacjami przy wywalonych korkach w domu - niby można wsadzić przysłowiowy gwoździk i też zadziała, ale można sobie narobić więcej problemów, niż przyniosłaby wymiana elementu :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

04 Lut 2021, 23:48

Każdy ma inne zdanie na ten temat, więc ciężko powiedzieć, która droga jest słuszna :)
Opi
Nowicjusz
 
Posty: 30
Auto: Golf 6

04 Lut 2021, 23:59

Nie wiem jak to jest w przypadku EGR, ale w przypadku kombinacji przy DPF, auto praktycznie traci prawo do poruszania się po drogach - homologowane było z DPF, a że go nie ma... Równie dobrze można obciąć dach, wyjdzie na to samo :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

05 Lut 2021, 00:01

Z DPF-em podobno faktycznie może być problem jak się wytnie, ale z tego co wiem to z EGR-em nie ma kłopotu.
Opi
Nowicjusz
 
Posty: 30
Auto: Golf 6

05 Lut 2021, 08:53

To że auto ma dpf to nie znaczy że bez niego odrazu przekracza dopuszczalna emisję spalin, dpf jest obowiązkowy a zanieczyszczenia w każdym aucie są inne, ostatnio nawet było dość głośno jak zrobili test starego Mercedesa z lat 80 bez żadnych filtrów i miał mniej zanieczyszczeń jak nie jeden dzisiejszy.

Jeżeli auto jest w dobrym stanie to nie myślałbym o sprzedaży, 20km to baaardzo wystarczający odcinek do zagrzania się i nie ma tu czego się obawiać tylko trzeba doprowadzić twoje auto do ładu. Ten silnik naorawde jest spoko, jest mocny jak na swoją pojemność à dodatkowo bardzo ekonomiczny, na samym paliwie ile masz oszczędności w porównaniu do benzyny.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16576
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4