Dylemat, samochód do 15 tysiecy z gazem

30 Paź 2016, 21:29

Witam wszystkim,
mimo iż planuję zakup samochodu dopiero w drugim kwartale następnego roku, już teraz zaczynam się zastanawiać jakie auto mieć na celowniku.

Jak będzie użytkowane auto ?
Auto głównie do miasta. Będę jeździł po 9km do pracy w jedną stronę. Na dodatek trasa do narzeczonej + ewentualnie na siłownię, więc obstawiam, że będzie około 30km dziennie.

Jak długo planuje mieć auto ?
Minimum 5 lat. Dlatego szukam samochodu do 15 tysiecy z zalożoną instalacją gazową, ewentualnie do 13-14 tysiecy i samemu założyć instalację.

Moje wymagania:
- przyśpieszenie do 100km/h poniżej 10s (nie chcę auta, którym bałbym się wyprzedzać)
- wyposażenie standardowe ( fajnie żeby miało kierownicę wielofunkcyjną )
- najlepiej z hydrauliczną regulacją luzów zaworowych, jeżeli ma być z gazem, ewentualnie regulacja ręczna poprzez płytki ( NIE PRZEZ WYMIANĘ SZKLANEK )
- przede wszystkim bezawaryjność - wolałbym zapłacić 100zł więcej ale raz na pewien czas a nie co kilka miesięcy.

Moje typy: (od najbardziej przypadających do gustu)
- Saab 9-3 2.0t 145 km - wygląd + hydraulika, najbardziej obawiam się dostępności części po upadku firmy. Słusznie ?
- Citroen C4 2.0 138km - wyposażenie + wygląd w środku+ hydraulika, obawiam się co do awaryjności i elektroniki. Jak to jest ?
- Audi A4 B6 1.8t 150km - wygląd + hydraulika. Niestety wydaje mi się, że za ten budżet trafię ulepa z Niemiec i samochód okaże się skarbonką.
- Vectra C 1.8 122km - wygląd zewnętrzy + hydraulika. Jednak ten silnik mułowaty. Może 2.0t 175km ? Ale jest ich mało i obawiam się o koszty...
- Honda Civic 2.0 160km / 1.6 110km - oba fajne dynamiczne silniki. Jednak nie wiem jak wygląda regulacja luzów. Na 2.0 trochę chyba za mały budżet i jest ich mało. Nijaki wygląd + słabe wyposażenie.
- Mazda 3 2.0 150km sedan - ogólnie to byłby mój faworyt gdyby...: nie ta korozja (auto będzie stało pod chmurką) i regulacja poprzez wymianę szklanek, tak ? Idąc typ tropem odpadają też Fordy a szczególnie niestety Mondeo 3 :(

Co okaże się dla mnie najodpowiedniejszym wyborem pod względem bezawaryjności i kosztów związanych z LPG ?
flini
Początkujący
 
Posty: 105
Auto: brak

31 Paź 2016, 10:22

flini napisał(a): Jednak ten silnik mułowaty.


Jest optymalny, w sam raz. Daje rady, z tym że wiadomo do każdego auta trzeba mieć zdrowy rozsądek bo nawet pozornie jak to okresliłeś "mułowatym" 1.8 można na drodze nawywijać nieźle
krikus
fs...VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 2694
Zdjęcia: 125
Auto: Opel Vectra C 1.8

31 Paź 2016, 11:57

Aj, nie wiem, musiałbym się zastanowić. Jeżdzę teraz corolla e11 1.4 oraz golflem plusem rodziców 1.6 fsi i szczerze powiem, że chciałbym coś odrobinę dynamicznego a nie znowu powyżej 11s do setki.

Czekam na pozostałe opinie, ewentualnie inne propozycje oraz odpowiedzi na zadane pytania :)
flini
Początkujący
 
Posty: 105
Auto: brak

31 Paź 2016, 12:00

Jak już trochę jeździsz i się znasz, to tak jak mówisz, znowu ponad 11 sekund do setki. Niby to jeździ i się zbiera, ale.. Właśnie, jest te "ale".
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

31 Paź 2016, 14:11

No właśnie... zostawiając ta vectre, jak sie miewa w tym drugim silniku ? Chcialbym tez uzyskac odpowiedz co do pytan dotyczacych saaba i citroena :)
flini
Początkujący
 
Posty: 105
Auto: brak

09 Lis 2016, 00:04

Odświeżam. Może ktoś doradzić jkie auto wybrać ? Do listy dochodzi też toyota corolla e12 1.6 ale tutaj chyba bez gazu ?
flini
Początkujący
 
Posty: 105
Auto: brak

12 Lis 2016, 17:18

Zawęziłem swoje grono do:
Citroen C4 2.0 138km
Honda Civic 1.6 110km

Możecie mi powiedzieć, które auto będzie mniej awaryjne ? W C4 boję się o elektrykę (czy słusznie ?), jednak w porównaniu do Civica oferuje o wiele lepsze wyposażenie.
flini
Początkujący
 
Posty: 105
Auto: brak

13 Lis 2016, 12:09

Od 31 października nikt nie może odpowiedzieć na pytania ? Zalezy mi tylko na porownaniu c4 2.0 z civiciem 1.6 pod wzgledem awaryjności, a nie chcę zakładać nowego tematu. Z góry dzięki za odpowiedź.
flini
Początkujący
 
Posty: 105
Auto: brak

13 Lis 2016, 12:20

Generalnie duży rozstrzał jeżeli chodzi o segment. Jeśli jednak wybrałeś pomiędzy c4 a civiciem zdecydowanie bież Civa. Bezawaryjne auto, przy zakupie zwróć uwagę na skrzynie biegów, bo pieprzą się łożyska. Celuj w 1.6 110km. Nad gazem się nawet nie zastanawiaj, bo pali tyle co nic a wiele rzeczy Ci odejdzie, jak regulacje, przeglądy i dopłata przy przeglądzie.
progressive
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Brak

13 Lis 2016, 12:42

Wiem, że duży rozstrzał między segmentami, ale po prostu szukam auta bezawaryjnego i nie mam wymagań co do gabarytów auta (byle nie segment A czy B :P ). Biorę nawet pod uwagę Hyundaia Coupe, ale muszę zobaczyć jak na żywo wygląda, czy zmieszczą się tam 4 osoby :P z cytryną pod względem awaryjności jest aż tak źle w porównaniu z civiciem ? Bo wyposażenie c4 bardzo zachęca :) co do gazu musiałbym się zastanowić. W prawdzie dużo nie jeżdzę, ale planuje mieć auto ponad 5-6 lat, więc przez taki okres instalacja na pewno by mi się zwróciła, tym bardziej że 90% to miasto i zimą spalanie będzie pewnie 9 litrów.
flini
Początkujący
 
Posty: 105
Auto: brak

14 Lis 2016, 11:41

Czyli jednak to prawda, że aut na "F" się nie kupuję, skoro nawet nikt nie chce skomentować "bezawaryjności" francuza :lol:
flini
Początkujący
 
Posty: 105
Auto: brak

14 Lis 2016, 12:26

Lepsze wyposażenie = więcej elektroniki, która po kilkunastu latach ma prawo nie działać tak jak trzeba, normalna rzecz. Coś w stylu "golfy są bezawaryjne" - a co ma się tam takiego zepsuć? Urwiesz korbkę od szyby?
Trzeba tylko wziąć pod uwagę, że np. niedziałające podświetlenie jakiś przycisków to nie awarie unieruchamiające samochód.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km