Dym z pod korka oleju i bagnetu

28 Wrz 2019, 12:40

W silniku diesla to nic nowego że na cieplym silniku dymi z pod korka ale u mnie problem jest trochę inny, po odpaleniu zimnego silnika po odkręceniu korka leci szary dym pod sporym ciśnieniem ale korka nie wypycha z bagnetu też leci ale w dużo mniejszy stopniu, jadać prędkością autostradową i zatrzymaniu się czuć ropę i z pod maski wydobywa się dym/para. Podejrzewam podkładki pod wtryskami.... co myślicie?
Moc trzyma, oleju nie bierze, no może z bagnetu spadnie do minimum od wymiany do wymiany
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16656
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

29 Wrz 2019, 11:14

Odma jest drożna, sprawdzałeś?
Kao napisał(a):jadać prędkością autostradową i zatrzymaniu się czuć ropę i z pod maski wydobywa się dym
A skąd ten dym się wydobywa obserwowałeś? Jak czuć robę to ewidentnie będzie jakiś problem z układem paliwowym, patrzyłeś czy przy wtryskach jest sucho?
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

29 Wrz 2019, 12:02

Nie miałem czasu ale zobaczę jeszcze odmę, wycieków paliwa nie ma, jedynie przy 2 wtryskach trochę wilgotno ale to nie na tyle żeby parowało i śmierdziało, parowania nie da sie namierzyć bo jak otworzę maskę to nic nie widać, jedynie gdy jest zamknieta to wydobywa się ze szparek koło lamp ale to też tylko wieczorem widać gdy są światła w aucie zapalone.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16656
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

29 Wrz 2019, 14:27

Mogą być przedmuchy na pierścieniach albo uszczelniaczach olejowych. Warto by było sprawdzić ciśnienie na cylindrach i sprawdzić, czy silnik nie żłopie oleju.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

29 Wrz 2019, 14:31

Napisałem wyżej, od wymiany do wymiany czyli gdzieś 10-12k weźmie ok pół litra, będę na dniach wyciągał wtryski to sprawdzę ciśnienie ale to to pikuś, bardziej mnie interesuje ta para z paliwa.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16656
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

29 Wrz 2019, 15:30

Z tym parowaniem to będzie ciężko, ale pewne jest, że coś gdzieś się wylewa na rozgrzane elementy silnika. Musiałbyś dokładnie patrzeć gdzie robi się mokro podczas gdy silnik jest na chodzie. Będzie to trudne, bo może być tak, że to coś się gdzieś naleje, nakapie, to od razu wyparowuje.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Poznań Motor Show - nowa data targów!
    Wczoraj późnym wieczorem pojawiła się informacja o przełożeniu największych targów motoryzacyjnych Poznań Motor Show które miały odbyć się między 26, a 29 marca 2020 roku. Nowy termin w którym ...

29 Wrz 2019, 15:52

Zobaczymy na dniach jak coś rozbiore, dam znać
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16656
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

01 Paź 2019, 13:50

Oby to nie było paliwo....Może płyn chłodzący gdzieś sobie kapie?
Aczkolwiek ja miałem kiedyś tak, że olej z silnika mi kapał na rurę wydechową przed plecionką i dymek przy zamkniętej klapie wylatywał z grila i z okolic prawej lampy. Ale jak otworzyłem maskę, to pod nią był dym. U ciebie nic nie ma, więc to będzie coś, co szybko paruje.
Jak znajdziesz to daj znać co to było.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000