Dynamiczne auto do 20 tyś

25 Lip 2013, 19:10

Witam, powoli zaczynam myśleć nad zmianą samochodu. Mój budżet to około 20 tyś. Szukam auta które będzie dynamiczne i w miarę ładne.
Wymagania:
-dobre osiągi 100km/h poniżej 10s- im mniej tym lepiej, dodam że nie mam zamiaru upalać samochodu bączkami, czy paleniem gumy, po prostu szukam auta do dynamicznej jazdy który potrafi szybko przyśpieszać
-silnik do poj. 2.0- będzie pierwszy pojazd zarejestrowany na mnie więc nie chce płacić kosmicznych cen za OC
-benzyna z możliwością przerobienia na gaz
-ładna sylwetka
-w miarę bezawaryjny
-w miarę tanie części
-segment C, D- nie potrzebuję dużego bagażnika, ani bardzo wielkiego wnętrza
Jakie możecie polecić mi auto spełniające te wymagania?
Pozdrawiam
kerrion
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 08 07 2011
Auto: VW Golf
Silnik: 1.8 90
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

25 Lip 2013, 21:17

Mozesz rozgladnac sie za mazda 3;)
tomaczek4
Początkujący
 
Posty: 74
Miejscowość: Internet

26 Lip 2013, 13:13

Daewoo Nubira sedan z sinikiem 2.0 16V przyspiesza w równe 9 sekund do setki.
Hynudai Elantra w 9,2 s do setki.

Wśród tych aut łatwiej będzie znaleźć egzemplarz od I właściciela , pochodzący z polskiego salonu.
mihau
Początkujący
 
Posty: 227
Miejscowość: Stobno k./Szczecina
Auto: BMW X6
Silnik: 3.0 d
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

26 Lip 2013, 17:44

Nubira odpada. Nie podoba mi się, a poza tym to auto raczej do 7tys zl a nie do 20 tys.
Co do hyundaia to na allegro aktualnie tylko jeden model z silnikiem 2.0. Nie chcę mieć później problemów z częściami itp.

Co do Mazdy 3 to bardzo ciekawa propozycja. Nie zwróciłem wcześniej na nią uwagi. Ciekawa sylwetka, problemu z częściami nie będzie.

Przeglądając allegro zwróciłem też uwagę na Astre III:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]
Co możecie więcej o niej powiedzieć?
kerrion
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 08 07 2011
Auto: VW Golf
Silnik: 1.8 90
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

26 Lip 2013, 22:50

astra III to tez bardzo dobre auta;)
tomaczek4
Początkujący
 
Posty: 74
Miejscowość: Internet

26 Lip 2013, 23:44

BMW E46 318i ten 143 konie.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

27 Lip 2013, 09:48

skoro Opel to moze taka Vectra 185 KM ;) Ta jest koło mnie. Oferta aktualna dalej (bynajmniej kilka dni temu)
[link do oferty na Allegro wygasł]
alenudy
Nowicjusz
 
Posty: 42
Prawo jazdy: 07 07 1996
Auto: VW Pasat syncro
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

27 Lip 2013, 13:01

Co do Vectry to też bardzo ciekawa propozycja, tylko nie z dieslem. Bardzo lubię charakterystykę silników wysokoprężnych, ale ja nie jeżdżę dużo a jak wiadomo koszt utrzymania diesla jest spory tym bardziej jednostki prawie 200 konnej.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] Taka Vectra była by ciekawą propozycją. Orientuje się ktoś jak wygląda koszt utrzymania vectry w porównaniu do astry?

Nad BMW dużo już myślałem. Brałem pod uwagę bardziej wersje 320 150km, tylko że ta nie powala osiągami jak na taką moc, spore zużycie paliwa i koszt utrzymania. Faktycznie silnik 318i 143 km może być dobrym kompromisem.
kerrion
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 08 07 2011
Auto: VW Golf
Silnik: 1.8 90
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

27 Lip 2013, 13:21

Jeżeli szukasz auta dynamicznego to zastanawianie się nad takimi opcjami jak BMW 318/320 jest dziwne ponieważ z dynamika to nie mają zbyt dużo wspólnego.
Lepiej podziel sobie na auta n/a, turbo i duże pojemności.
Jeżeli nie chcesz płacić dużego OC to i tak pozostają tylko n/a i turbo.

Zastanów się lepiej nad czymś lekkim wysokoobrotowym czyli np.: honda, tojka itp...
Jeżeli turbo to grupa wieśwagen 1,8t, 2,7bit jako opcja też colt czt który mo chipsie ma 190KM i waży 1100kg !
Podobno całkiem fajnie jadą astry turbo chociaż po tym co widzę w zwykłych oplach co się dzieje to bałbym się takiego turbo.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

29 Lip 2013, 11:25

Mitsubishi Carisma z silnikiem 1,8 140 KM przyspiesza w 8,9 s od 0 do setki .
Kiedyś w TVN Turbo w programie Na każda kieszeń porownywano Carisme do Mercedesa C Klasse W 202 i wyszło ,ze kupując Carisme mamy to samo tyle ,ze taniej

Honda Civic mk VII sedan z silnikiem 1,8 140 KM przyspiesza w 9,2 s od 0 do 100 km/h

Mając 20 tys. Zł to juz można celowac w Accorda mk VII Z silnikiem 2.0 155 KM który przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,1 s.

Można tez celowac w Seata Toledo mk II 1,8 T 180 KM .

Podobno całkiem fajnie jadą astry turbo chociaż po tym co widzę w zwykłych oplach co się dzieje to bałbym się takiego turbo.
On szuka auta na pograniczu klas C i D ,a Astra to raczej klasyczny kompakt.


Spojrzałem teraz na otomoto i za 20 tys. Zł można mieć Subaru Imprezę WRX ,Volvo S60 2.0 180 KM ,Skode Octavie mk I 1,8 180 KM , Opla Zafire A 2.0 200 KM
mihau
Początkujący
 
Posty: 227
Miejscowość: Stobno k./Szczecina
Auto: BMW X6
Silnik: 3.0 d
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

29 Lip 2013, 17:55

Mitsubishi Carisma z silnikiem 1,8 140 KM aktualnie z tego co widzę tylko jedna sztuka z tym motorem, więc odpada.

Honda Civic mk VII sedan z silnikiem 1,8 140 KM przyspiesza w 9,2 s od 0 do 100 km/h

Ten silnik dopiero występował w Ufo, więc coś musiałeś pokręcić.
Co do silników w Civicu VII to jest:
1.6 110km który jest trochę za słaby
2.0 160km jest super, ale nie ma go na żadnych aukcjach
type R 200km jest idealny, ale to nie za te pieniądze.

Accord mk VII 2.0 155 KM
Interesowałem się już accordem, bardzo mi się podoba to auto. Miałem do czynienia z dieslem w tym modelu, ale nie da rady kupić accorda w sedanie za 20 tyś. Za tą cenę zaczynają się w kombi, a te z kolei strasznie nie podoba mi się.

Można tez celowac w Seata Toledo mk II 1,8 T 180 KM

Z grupy VAG, najbardziej kierowałbym się w stronę Audi A4 1.8t 150km+ ewentualnie chip. Myślę, że to auto spełniało by dobrze moje wymagania.

On szuka auta na pograniczu klas C i D ,a Astra to raczej klasyczny kompakt.

Sądzę, że rozmiar Astry jest całkiem do zaakceptowania, wolę już coś mniejszego niż większego. Oczywiście nie szukam też auta typu VW Lupo

Co do Subaru to sądzę, że gdybym brał to auto pod uwagę to ceną OC najmniej bym się przejmował. Auto nie na moją kieszeń.
Volvo S60 2.0 180 KM za duże.
Opla Zafire A 2.0 200 KM auto bardziej dla rodziny.

Colt czt- fajna propozycja, nigdy nie widziałem tego auta na żywo. Jak z miejscem w środku? Można nim podróżować w miarę wygodnie w 4 osoby? Co do tego auta to musiałbym przymierzyć się do niego i zobaczyć czy odpowiada mi swoimi wymiarami.
kerrion
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 08 07 2011
Auto: VW Golf
Silnik: 1.8 90
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

29 Lip 2013, 20:23

Ten silnik dopiero występował w Ufo, więc coś musiałeś pokręcić.
Pomylilem sie ,chodziło o mk VIII sedan.
Volvo S 60 za duże ? Raptem 4,603 m długości czyli w zasadzie wyrosniety kompakt.Za duże to może być Mondeo mk III kombi .

Zafira A 2.0 200 KM auto bardziej dla rodziny
Wersja OPC to chyba ma inaczej zastrojone zawieszenie,bardziej sportowo .
mihau
Początkujący
 
Posty: 227
Miejscowość: Stobno k./Szczecina
Auto: BMW X6
Silnik: 3.0 d
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

29 Lip 2013, 21:52

szybki - akurat 318i 143 ps jest dość żwawy, lepiej idzie jak R6 2.0 150 ps, a pali mniej, taki silnik z BMW jedynie spełnia kryteria autora, więc taki poleciłem. Skoro autor się rozglądał już za 2.0 R6 150 ps to o wiele lepiej wziąć już większą szóstkę.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

29 Lip 2013, 23:47

jiGsaw napisał(a):szybki - akurat 318i 143 ps jest dość żwawy, lepiej idzie jak R6 2.0 150 ps, a pali mniej, taki silnik z BMW jedynie spełnia kryteria autora, więc taki poleciłem. Skoro autor się rozglądał już za 2.0 R6 150 ps to o wiele lepiej wziąć już większą szóstkę.


Wszystko się zgadza ale porównujesz R4 i R6 w tych samych autach i faktycznie jedno jest lepsze od drugiego tylko że podchodząc do tematu ogólnie e46 waży prawie 1,5t więc do przełamania masy potrzebujesz Nm którego przy motorku 1,8 jest jak na lekarstwo, do tego masz napęd RWD czyli wszystkie tematy odpowiedzialne za ten rodzaj napędu trzeba czymś ruszyć a tu nie ma czym.
Więc jak porównasz auto z turbo które ma 300Nm no to frajda z jazdy jest nie porównywalnie lepsza. Oczywiście Nm jest swoistym kłamczuchem który oszukuje kierowce ale jak się połączy fajny silnik, moc i Nm z turbo to frajda jest murowana.
Generalnie teraz biorąc pod uwagę auto dla przyjemności wybierałbym lekką wiertarkę (tylko Hanka), coś z turbo albo jakąś V8ka reszta jest w kategorii zwykły populus.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe