Dynamicznie i komfortowo - do 14 tys. zł max

09 Maj 2013, 14:25

szybki napisał(a):To że BMW ma 150KM to nie oznacza że jest szybsze od hanki słabszej o pięć kucy, może się okazać że przy prędkościach najbardziej użytecznych BMW jest wolniejsze i więcej pali.


Tego że jest szybsze na prostej trasie nie powiedziałem. To prawie żadna różnica, na bank są porównywalne. Może ale nie musi :D.
szybki napisał(a):Jak zastanawiasz się nad 320 to możesz pomyśleć o IS200 w manualu, super komfort, klimatronic, fajne nagłośnienie, RWD :D no i mega bezawaryjność. Na papierze z mocą i przyśpieszeniem jest ok.


To jest też bardzo fajna propozycja, poważnie bym ją rozważył ;). Bardzo dobry samochód. Jedna z bardzo nie wielu marek które mogą konkurować z BMW.
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

09 Maj 2013, 15:48

Tomsonowy napisał(a):Audi A4 - słyszałem, że jest bardzo wadliwe i ciągle się w nim coś psuje, więc odpada.

:lol: Żeś do...ał jak łysy grzywą o kant kuli.
Kto ci takich głupot naopowiadał ?
Pewnie ci co kupują jakieś reanimowane trupy za 6-7 tyś.
A za 14 tyś. kupisz ładną sztukę z pewną historią.
Ostatnio edytowany przez Magda93 09 Maj 2013, 15:52, edytowano w sumie 2 razy
Magda93
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 386
Miejscowość: WRO
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W140
Silnik: S300 Turbodiesel
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1998

09 Maj 2013, 15:50

szybki napisał(a):Specjalnie nie napisałem co wybrać bo nie da się tego stwierdzić jednoznacznie, ja akurat używałem każde z tych aut ale moje odczucia mogą nie podobać się innym.


Nie podobać się mogą, ale zawsze to jakaś opinia i porównanie wszystkich z wyżej wymienionych aut :D Jeśli masz chwilę to proszę napisz jakie one były i czym jechało się najprzyjemniej itd. :D Ja wolę twardsze zawieszenie, bo lepiej się trzyma na zakrętach, aczkolwiek miękkie mi nie przeszkadza.

kamil638 napisał(a):A myślałeś o volkswagenie passacie b5? albo golf IV?


Myślałem, ale nie podchodzą mi te auta. Za dużo ich wszędzie ;)

Poza tym tak patrzę na Wasze propozycje.. to powoli zaczynamy wychodzić poza budżet :D Tego IS200 można znaleźć, ale naprawdę pojedyncze modele są do 14 tys :D Do 16 może i przeboleję, będę musiał odłożyć zakup o miesiąc/dwa miesiące.. ale jeżeli coś jest godne uwagi to jestem w stanie wytrzymać :D
Tomsonowy
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 13 02 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Opel Corsa
Silnik: 1.4 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

09 Maj 2013, 16:03

Magda93 napisał(a):Żeś do...ał jak łysy grzywą o kant kuli.

Żeby nam nie był łyso :D to zdradź nam ile wahaczy ma b5 ile kosztuje zestaw i co ile trzeba go wymieniać na polskich drogach? Dodaj koszt robocizny i powiedz ile to jest procent wartości auta.
Trzeba też dodać że mówimy o sportowej zajawce więc nie bedzie używania emeryckiego żeby osiągnąć tą sławną 4 w spalaniu na kmputerku tdi a od czasu do czasu będzie robiony ostry zakręt albo dziura w asfalcie albo .....cuś tam :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10992
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

09 Maj 2013, 16:12

szybki napisał(a):Żeby nam nie był łyso :D to zdradź nam ile wahaczy ma b5 ile kosztuje zestaw i co ile trzeba go wymieniać na polskich drogach? Dodaj koszt robocizny i powiedz ile to jest procent wartości auta.

Nie wiem jakie są koszta, bo swoim zrobiłem już 20tyś i nie mam problemów. Ori zawiasy
Znajomi też jeżdżą i nie narzekają.

Ale mity ciągle będą pokutować.

Poza tym nie pisał tylko o zawiasach
Tomsonowy napisał(a):Audi A4 - słyszałem, że jest bardzo wadliwe i ciągle się w nim coś psuje, więc odpada.

"" jest bardzo wadliwe i ciągle się w nim coś psuje ""
:o :lol:
Magda93
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 386
Miejscowość: WRO
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W140
Silnik: S300 Turbodiesel
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1998

09 Maj 2013, 17:12

Mam dwóch znajomych, którzy jeździli A4 1.8 w sedanie i nie polecają, bo w autach często było coś do robienia, a za drobne ich nie kupili ;)

Przejrzałem jeszcze raz po kolei A4, Accord, E46, IS200, Prelude i wychodzi na to.. że A3 1.8T jest najzwinniejsze, najlepiej wyposażone (względnie) i najmniej z nich pali.. według autocentrum :D I co ważne, ma najwięcej niutków. Kwestia tylko, że jest najmniejsze z nich wszystkich, choć do 14 tys. spokojnie znajdę coś do kupienia.

IS200 kusi, bardzo ładnie wygląda, super wyposażenie.. lecz jest wolniejszy, pali trochę więcej i jest znacznie droższy :D Aczkolwiek! Jestem w stanie poczekać te 2 miesiące i go kupić, bo wygląda bardzo fajnie, w środku również.. no i rzadko widzi się taką sztukę na ulicy w przeciwieństwie do popularnego A3 ;)

E46 fajna, ale trudno znaleźć dobry wypas do 14 tys. ze wszystkim co bym chciał. Jasne, że nie są to nówki i nie ma co za bardzo wybrzydzać z wyposażeniem.

Wychodzi na to, że to po prostu kwestia co się trafi przy zakupie i tyle..
Tomsonowy
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 13 02 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Opel Corsa
Silnik: 1.4 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Summer Cars Party 2013 za nami! / relacja
    W tym roku w drugi weekend września odbyła się VII ecycja największej motoryzacyjnej imprezy Summer Cars Party. Tym razem pierwszy raz w historii SCP mieliśmy dwa dni na odwiedzanie imprezy na lotnisku "Muchowiec" w Katowicach. ...
    Lexus Landau - kompaktowy hatchback z silnikiem V8
    W połowie lat 90. Lexus zaprezentował koncepcyjny model Landau, którego konstrukcja została osadzona na płycie podłogowej pierwszej generacji modelu GS 300. Cechą charakterystyczną prototypu było nie tylko pięciodrzwiowe ...

09 Maj 2013, 20:41

Wybaczcie podwójny post, ale edycja poprzedniego nie pokazuje nowego posta w temacie.

Czy wiecie coś o serwisie Lexusa? O kosztach? Wiem, że są to auta niezawodne, nie mają rdzy, są praktycznie bezawaryjne, lecz w razie czego trzeba gdzieś szukać i wiedzieć gdzie ;)

E46 320i pali troszkę więcej, dynamikę ma podobną, z kolei wnętrze mnie nie rusza, tak samo jak dźwięk silnika.. niestety japońskie wycie na mnie działa :P
Tomsonowy
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 13 02 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Opel Corsa
Silnik: 1.4 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

09 Maj 2013, 22:26

Na Twoim miejscu brałbym A3 1.8T. Jak nie masz kasy, żeby dorzucić do E46 to i nie masz kasy na utrzymanie bardziej wymagającego auta niż A3. A silnik 1.8T w tej cenie idzie kupić zadbany, ze sprawną turbinką, a jako, że A3 jest stosunkowo niewielkie, to i spalanie nie jest ogromne, i przyspieszenie jest na wysokim poziomie i części nawet nie są tragicznie drogie.
Także co do wyboru auta pamiętaj, że to jedynie 25% sukcesu w dalszej jeździe.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

09 Maj 2013, 22:35

Z mojego punktu widzenia wybrałbym a3 ze względu na frajdę przyśpieszania dodałbym program i już naprawdę jest czym pojechać.
Hanka brałbym do spokojnej, oszczędnej jazdy nie wiem czy nie wybrałbym 1,8 bo generalnie i tak wyżej dupy się nie podskoczy a będzie mało palić. JDMowe motorownie 16V mają tą zaletę że jak się człowiek ich nauczy to można wartko jechać i bardzo mało spalić a do tego na wysokich obrotach super sobie radzą.
e46 generalnie nie podoba mi się wizualnie i bardzo dużo ich jeździ. Jeżeli miałbym kupić to jednak już z R6 ponieważ spalanie będzie na poziomie R4 a więcej frajdy z jazdy.
IS200 ładne auto, dobrze wyposażone, dobre materiały, tanie w serwisie, super bezawaryjne minusem jest to że kiepsko jedzie w sensie przyśpieszeń i sporo pali. Jak się dobrze po szpera w necie to można kupić bardzo tano zestaw kompresorka dedykowany do tego auta.

Reasumując a3 będzie najsprawniejsz pod względem zapitalania i kopania w plecy.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10992
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

09 Maj 2013, 23:17

Utrzymanie E46 wcale nie będzie droższe (w częściach i awaryjności) od utrzymania A3.
Nie musi nic dorzucać do E46, nie mówimy o 2.8 czy M3.
Twardsze zawieszenie nie zawsze oznacza bardziej sportowe... Na to składa się dużo więcej elementów niż same sprężyny. Stabilizatory są bardzo ważne np. o czym ludzie zapominają...
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

09 Maj 2013, 23:49

A3 może i wygląda dość nudno w porównaniu do E46, ale pali mniej, a zapierdziela równo :D
Tomsonowy
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 13 02 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Opel Corsa
Silnik: 1.4 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

10 Maj 2013, 08:10

To bierz to A3, ale idąc dalej tym tropem to może lepiej kup wybebeszone crx bez wpomagania 1.6, będzie jechać jeszcze lepiej i jeszcze mniej spali...

Jak alternatywę dorzucę E36 compact 318TI 140 ps albo E46 compact 2.0 143 ps. Oba pojadą w tej samej klasie osiągów co takie A3, może ciut słabiej, za to oferują dużo więcej komfortu, no i RWD. A3 się nie kupuje genralnie, bo to praktycznie Golf. Jedyne A3 jakie bym brał osobiście pod uwagę to S3.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

10 Maj 2013, 11:57

Jak chcesz dynamicznie i komfortowo to kup sobie lexusa gs300, auto typu bmw5 ale oczywiście przewyższa kilkukrotnie wyposażeniem bmw 5 w tamtych latach.

Silnik z supry wolnossocej, 210hp i okolo 300nm, spalanie 10-12litrow gazu w trasie, okolo 8s do 100.

Posiadam od 2 lat i jestem mega zadowolony.
Hageen
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Lexus GS300

10 Maj 2013, 13:52

To bierz to A3, ale idąc dalej tym tropem to może lepiej kup wybebeszone crx bez wpomagania 1.6, będzie jechać jeszcze lepiej i jeszcze mniej spali...


Nie chce kupować auta z początków lat 90, ma mieć max 15 lat. Poza tym chyba każdy z nas chce płacić za zalanie auta jak najmniej, a przy tym dobrze się nim bawić ;). E46 2.0 143 to faktycznie fajna opcja, bardzo trafna, ale żeby znaleźć zadbany egzemplarz to trzeba mieć trochę więcej niż 16 tys., bo te silniki są od 2001 rocznika bodajże.

Silniki z litrażem 3.0 to trochę za dużo, ubezpieczenie i inne opłaty mnie zjedzą :D

To, że Audi to VW to ja wiem i nie jest to przeszkodą. Poza tym wygląda zdecydowanie lepiej niż Golf IV, przynajmniej dla mnie ;)
Tomsonowy
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 13 02 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Opel Corsa
Silnik: 1.4 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

10 Maj 2013, 14:31

jiGsaw napisał(a):To bierz to A3, ale idąc dalej tym tropem to może lepiej kup wybebeszone crx bez wpomagania 1.6, będzie jechać jeszcze lepiej i jeszcze mniej spali...

Jak alternatywę dorzucę E36 compact 318TI 140 ps albo E46 compact 2.0 143 ps. Oba pojadą w tej samej klasie osiągów co takie A3, może ciut słabiej, za to oferują dużo więcej komfortu, no i RWD. A3 się nie kupuje genralnie, bo to praktycznie Golf. Jedyne A3 jakie bym brał osobiście pod uwagę to S3.


Popieram.

Tomsonowy napisał(a):Nie chce kupować auta z początków lat 90, ma mieć max 15 lat. Poza tym chyba każdy z nas chce płacić za zalanie auta jak najmniej, a przy tym dobrze się nim bawić ;). E46 2.0 143 to faktycznie fajna opcja, bardzo trafna, ale żeby znaleźć zadbany egzemplarz to trzeba mieć trochę więcej niż 16 tys., bo te silniki są od 2001 rocznika bodajże.

Silniki z litrażem 3.0 to trochę za dużo, ubezpieczenie i inne opłaty mnie zjedzą :D

To, że Audi to VW to ja wiem i nie jest to przeszkodą. Poza tym wygląda zdecydowanie lepiej niż Golf IV, przynajmniej dla mnie ;)


Ale jak chcesz A3 to bierz A3. Według mnie tracisz na tym sam sugerując się pustymi mitami - utrzymanie BMW a audi np...
A nie wolisz E46 2.0 150 KM? To jest M52 - to samo co 323/328. Bardzo dobre silniki. 16 tysięcy to budżet "na spoko "... Jak chcesz, ja się zgadzam z jiGsaw. Jakbyś się przejechał nimi to ciekawy jestem co byś powiedział. A3 to +/- golf, przednionapędowy hatch z mocniejszym silnikiem w którym jedyną możliwą frajdą jest szybkie startowanie ze świateł. Rób co chcesz ale według mnie sam sobie szkodzisz przez mity. Nie wierz we wszystko co słyszysz o BMW, praktycznie w nic, kup sobie kiedyś i to sprawdź. Ale jak wolisz A3 to co poradzić... Mogę Ci tylko życzyć szerokości i udanego zakupu :). To wszystko ;).

Hageen napisał(a):Jak chcesz dynamicznie i komfortowo to kup sobie lexusa gs300, auto typu bmw5 ale oczywiście przewyższa kilkukrotnie wyposażeniem bmw 5 w tamtych latach.

Silnik z supry wolnossocej, 210hp i okolo 300nm, spalanie 10-12litrow gazu w trasie, okolo 8s do 100.

Posiadam od 2 lat i jestem mega zadowolony.


To niby jest konkurencja dla bmw 5 ale... Waży i pali jak bmw 7 - e38. I podobnie kosztują... Tu też możemy porównać wyposażenie... Mimo że Lexus jest świetnie wyposażony nie wydaję mi się żeby przewyższał BMW "kilkukrotnie".

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993