Dynamiczny liftback/kombii z LPG

02 Kwi 2019, 21:00

Cześć. Miałem poprzedni temat w tamtym roku, ale to już przeszłość, ponieważ mój budżet zmniejszył się i jest to teraz maksymalnie 15tys. Mam już kilka swoich typów, ale może z Waszą pomocą znajdę lub wyeliminuję coś co błędnie wybrałem lub . Auto będzie służyć mi głównie 50/50 trasa/miasto. Celuję tylko w modele z LPG ponieważ nie mam niestety czasu na samodzielne zlecenie i oczekiwanie na montaż. Przede wszystkim liczyć się będzie dla mnie przyjemność z jazdy (wcześniej zrobiłem ponad 65tys km Almerą N16 1.5, która przyspieszała jakieś 17s do 100km/h więc emocje sięgały zenitu jak możecie podejrzewać :) ) przestrzeń w aucie dla mnie i pasażerów oraz zadowalający bagażnik. Krótko chciałbym auto przestronne, fajnie jakby miało chociaż pół-skóry, było bezpieczne, pakowne i najlepiej jak najmniej awaryjne i w manualu (*dla śmieszków, nie, nie dlatego, że "chcę mieć lepszą kontrolę", to świadomy wybór ze względu na ew. koszty napraw automatu ;) )
Szukam auta w pobliżu Poznania - ale oczywiście to nie jest ograniczenie i mogę jechać wszędzie.
moje typy:
Vectra C GTS/Signum 2.0T 175KM
Octavia I 1.8t 150KM
Laguna 2 fl 170KM
Volvo S60(podoba mi się bryła, ale słyszałem, że z miejscem słabo)/V70II 2.4 140/170KM (jeśli są jeszcze jakieś warte uwagi pod LPG to liczę na podpowiedzi)

Nie mam doświadczenia w szukaniu aut przez portale, dlatego bardzo będę wdzięczny za wszelkie wskazówki jakie ogłoszenie jest warte uwagi, a jakie od razu skreślać i nie zawracać sobie nim głowy i zamieszczanie linków w temacie
Dzięki wielkie za to z góry

moje pierwsze typy:
[link do oferty na Olx wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do oferty na Olx wygasł]
[link do oferty na Olx wygasł]
[link do oferty na Olx wygasł]
Ostatnio edytowany przez beast89 02 Kwi 2019, 22:11, edytowano w sumie 2 razy
beast89
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 09 05 2009
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Volvo s40/Almera 1.5

02 Kwi 2019, 22:03

Tutaj masz Octavię kombi prawie 200 koni, także różnica w mocy szalona i od razu lpg jest na pokładzie - troszkę dalej niż Poznań ale może warto :)

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

02 Kwi 2019, 22:34

Tutaj masz Octavię kombi prawie 200 koni, także różnica w mocy szalona i od razu lpg jest na pokładzie - troszkę dalej niż Poznań ale może warto [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] ... d983ebad9c
Czytaj więcej: dynamiczny-liftback-kombii-z-lpg-vt114630.htm#postingbox

Nawet fajna, zdecydowanie duża butla na plus, choć w tej cenie widywałem też już 4x4 i w skórze
beast89
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 09 05 2009
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Volvo s40/Almera 1.5

03 Kwi 2019, 00:13

Tylko pytanie po co Tobie 4x4 i to jeszcze dołączane?
Zamierzasz się przeprowadzić do Laponii? :) Wg mnie bezsensu, straty mocy, większa waga i dodatkowa rzecz do serwisowania.
A tym bardziej że mieszkasz w Poznaniu czy tam okolicach? gdzie śnieg występuje 2x w roku i topnieje po 15 min, a latem masz 35 stopni i jest płaski teren...bo Wrocław, Poznań itp to najcieplejsze miasta w PL, to nie Suwałki.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

03 Kwi 2019, 00:23

Tylko pytanie po co Tobie 4x4 i to jeszcze dołączane? Zamierzasz się przeprowadzić do Laponii? Wg mnie bezsensu, straty mocy, większa waga i dodatkowa rzecz do serwisowania. A tym bardziej że mieszkasz w Poznaniu czy tam okolicach? gdzie śnieg występuje 2x w roku i topnieje po 15 min, a latem masz 35 stopni i jest płaski teren...bo Wrocław, Poznań itp to najcieplejsze miasta w PL, to nie Suwałki.
Czytaj więcej: dynamiczny-liftback-kombii-z-lpg-vt114630.htm#postingbox

Bardziej chodziło mi o to, że ośka jest w cenie 4x4, które teoretycznie bywa droższe w zakupie w tym modelu. W sumie nie powiedziałem, że będę użytkować auto tylko w Poznaniu, rocznie robię min 30tys km rocznie, a i w góry zimą też lubię pojechać, ale w takie typowe odludzia, więc niczego nie wykluczam ;)
a co sądzisz o tych?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
w tym zastanawia mnie liczba odsłon: [link do oferty na Olx wygasł]
[link do oferty na Olx wygasł]
[link do oferty na Olx wygasł]
beast89
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 09 05 2009
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Volvo s40/Almera 1.5

03 Kwi 2019, 06:29

1. Jak będziesz zaznaczał opcję "bezwypadkowy" na otomoto ... to nagle nie będzie żadnego wyniku.

2. Aut ze Szwajcarii i z USA się nie kupuje.

3. Za 15k nie kupisz super pewnego i super sprawnego auta, dlatego ocena masy ogłoszeń, które wrzucasz jest bez sensu, bo takie samochody trzeba zweryfikować na miejscu, a nie po zdjęciach.
tomekdk
 
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Volkswagen cross up!
    Volkswagen poszerza gamę modeli w wersji Cross: latem rodzinę tych lifestylowych aut wzbogaci cross up!, dołączając do obecnych już na rynku Cross Polo, Cross Golfa oraz Cross Tourana. Fanom Volkswagena Cross kojarzy się ...

03 Kwi 2019, 08:18

Pionek napisał(a):Tylko pytanie po co Tobie 4x4 i to jeszcze dołączane?
Zamierzasz się przeprowadzić do Laponii? Wg mnie bezsensu, straty mocy, większa waga i dodatkowa rzecz do serwisowania.
A tym bardziej że mieszkasz w Poznaniu czy tam okolicach? gdzie śnieg występuje 2x w roku i topnieje po 15 min, a latem masz 35 stopni i jest płaski teren...bo Wrocław, Poznań itp to najcieplejsze miasta w PL, to nie Suwałki.

Mam kolejne dwa pytania Pionek:
1. Jeździłeś kiedyś jakimś mocniejszym fwd (powyżej 200 km)?
2. Jeździłeś kiedyś takim samym modelem auta z fwd, a następnie z 4x4?

Ad. 1: Jeździłem np cuprą 1p porobioną na 300 km. Auto po prostu było nerwowe w prowadzeniu, przy depnięciu w podłogę chciało wyrwać kierownicę z rąk, trzeba ją było mocno trzymać. Na mokrym brak jakiejkolwiek trakcji, po redukcji wyprzedzać wtedy na trasie było masakrą. Na suchym rwało przyczepność na 1 i 2 biegu, dopiero na 3 dobrze.
Ad. 2: Jeździłem np a4 i a6 zarówno w ośce, jak i w Q. Posiadanie torsena w tym aucie kompletnie zmienia jego prowadzenie. A4/a6 w fwd prowadzi się jak passat czy octavia, czyli wóz z węglem, zero różnić na plus, taki mistrz prostej. W Q te auta są zwinniejsze, zwrotniejsze, lepiej pokonują zakręty, tam gdzie w ośce w zakręcie jechałeś 70 km/h, w Q jedziesz 90 km/h bez problemu. Wiadomo, że nie zrobią z auta bolidu, ale różnica jest bardzo odczuwalna.
W związku z powyższym skończ z powielaniem zasłyszanych czy przeczytanych bzdur, że 4x4 przydaje się w Laponii, albo tylko w kopiastym śniegu, bo tak nie jest. Ma też inne zalety. Nie twierdzę, że autor ma kupować octavie z 4x4, tym bardziej, że tam jest haldex, a nie torsen i moc poniżej 200 km. Natomiast już w jednym temacie, gdzie była mowa o większych mocach (sporo powyżej 200 km) pisałeś głupoty, że fwd jest lepsze. Jeździłem wieloma autami w życiu i fwd już więcej nie kupię, bo to najgorszy napęd. Only awd lub rwd (które też polecam, ale nie o nim mowa w tym temacie).
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

03 Kwi 2019, 08:55

1. Jak będziesz zaznaczał opcję "bezwypadkowy" na otomoto ... to nagle nie będzie żadnego wyniku. 2. Aut ze Szwajcarii i z USA się nie kupuje. 3. Za 15k nie kupisz super pewnego i super sprawnego auta, dlatego ocena masy ogłoszeń, które wrzucasz jest bez sensu, bo takie samochody trzeba zweryfikować na miejscu, a nie po zdjęciach.
Czytaj więcej: dynamiczny-liftback-kombii-z-lpg-vt114630.htm#postingbox

ale wiesz, że po zdjęciach jeśli się ktoś zna to już może dostrzec kilka niepokojących znaków i odrzucić auto z listy tych do "sprawdzenia"? ile już takich podpowiedzi na forum widziałem...
aut ze Szwajcarii i USA się nie kupuje? proszę Cię, nie udzielaj się już w moim temacie :)
beast89
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 09 05 2009
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Volvo s40/Almera 1.5

03 Kwi 2019, 09:40

tomekdk napisał(a):Aut ze Szwajcarii i z USA się nie kupuje.


Mam prośbę zajmij się autami z dk oraz dopiską "bezwypadkowy" a nie głoś jakiś farmazonów o których nie masz bladego pojęcia...bo auta z ch mają swojw wady ale też zalety więc równie dobrze możesz trafić rozjebka z dk jak i z ch.

P.s.

Jak dzwoni do mnie klient od dopiski bezwypadek" to wiem że będzie Janusz typowy sebix który tyle wie co zje :D
Tylko ja mam auta z ch w zaje stanie a są handlarze co jadą po oporach i wtedy mają używkę pt."bezwypadkowy"+story+przebieg. A sebix się cieszy bo ma to co chce na forum przeczyta a potem d..a szczypie. Tyle z tych dopisek, śledztw i ogólników skąd sprowadzać auta...
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10741
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

03 Kwi 2019, 13:22

duzy90 napisał(a):Mam kolejne dwa pytania Pionek: 1. Jeździłeś kiedyś jakimś mocniejszym fwd (powyżej 200 km)? 2. Jeździłeś kiedyś takim samym modelem auta z fwd, a następnie z 4x4? Ad. 1: Jeździłem np cuprą 1p porobioną na 300 km. Auto po prostu było nerwowe w prowadzeniu, przy depnięciu w podłogę chciało wyrwać kierownicę z rąk, trzeba ją było mocno trzymać. Na mokrym brak jakiejkolwiek trakcji, po redukcji wyprzedzać wtedy na trasie było masakrą. Na suchym rwało przyczepność na 1 i 2 biegu, dopiero na 3 dobrze. Ad. 2: Jeździłem np a4 i a6 zarówno w ośce, jak i w Q. Posiadanie torsena w tym aucie kompletnie zmienia jego prowadzenie. A4/a6 w fwd prowadzi się jak passat czy octavia, czyli wóz z węglem, zero różnić na plus, taki mistrz prostej. W Q te auta są zwinniejsze, zwrotniejsze, lepiej pokonują zakręty, tam gdzie w ośce w zakręcie jechałeś 70 km/h, w Q jedziesz 90 km/h bez problemu. Wiadomo, że nie zrobią z auta bolidu, ale różnica jest bardzo odczuwalna. W związku z powyższym skończ z powielaniem zasłyszanych czy przeczytanych bzdur, że 4x4 przydaje się w Laponii, albo tylko w kopiastym śniegu, bo tak nie jest. Ma też inne zalety. Nie twierdzę, że autor ma kupować octavie z 4x4, tym bardziej, że tam jest haldex, a nie torsen i moc poniżej 200 km. Natomiast już w jednym temacie, gdzie była mowa o większych mocach (sporo powyżej 200 km) pisałeś głupoty, że fwd jest lepsze. Jeździłem wieloma autami w życiu i fwd już więcej nie kupię, bo to najgorszy napęd. Only awd lub rwd (które też polecam, ale nie o nim mowa w tym temacie).


Duży90, doczytaj temat bo chyba nie rozumiesz tekstu pisanego, gdzie autor pisał o 300 koniach, o jakiś wyścigach 1/4 mili czy torze? :roll:
Poza tym nie każdy tak jak Ty ma 30 lat i musi się popisać 300 konnymi autami.
Poza tym tak uważasz ze 4x4 to super opcja? szkoda tylko że taki Golf V GTI DSG nic wolniejszy w serii nie jest niż S3 8L 225 i na co komu 4x4? chyba żeby mieć starty mocy, większą wagę itd..
Przy FWD wystarczy dobra guma i tyle w temacie.
Jakoś widzisz Cupra nie miała 4x4, Astra H OPC też nie ma 4x4, Megane RS też nie także bezsensu te opowiadania, a autor szuka czegoś innego.

Więc wróćmy do tematu..Octavia RS 1,8T nie mieli nawet na dwójce a co tu mówić o trójce, a prowadzi się nerwowo bo to płyta Golfa IV która ryje przodem i tyle napęd tu nie ma znaczenia.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

03 Kwi 2019, 13:49

Pionek napisał(a):Poza tym tak uważasz ze 4x4 to super opcja? szkoda tylko że taki Golf V GTI DSG nic wolniejszy w serii nie jest niż S3 8L 225 i na co komu 4x4? chyba żeby mieć starty mocy, większą wagę itd..
Przy FWD wystarczy dobra guma i tyle w temacie.
Jakoś widzisz Cupra nie miała 4x4, Astra H OPC też nie ma 4x4, Megane RS też nie także bezsensu te opowiadania, a autor szuka czegoś innego.

1. http://www.zeperfs.com/en/duel67-1256.htm
Porównaj czasy od przyspieszeń od 0 gdzie liczy się trakcja. W ealstyczności tylko jest lepsze bo ma inne przełożenia, a ponadto 1.8t trzeba wyżej kręcić.
Porób oba (golfa i s3) nawet na 260 km to zobaczysz jeszcze większą różnicę.
2. Przy fwd na mokrym dobra guma wystarcza do 200 km, potem już nie pomoże, tyle w tym temacie.
3. Tak samo bez sensu są Twoje dywagacje, że 4x4 tylko do Laponii albo śniegu, a także w innym temacie gdzie ktoś pytał o mocniejsze auta (dlatego o tym mówiłem, a nie stricte przypadku autora).
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

03 Kwi 2019, 14:02

wróćmy do tematu.
co sądzicie?
[link do oferty na Olx wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
beast89
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 09 05 2009
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Volvo s40/Almera 1.5

03 Kwi 2019, 15:24

duzy90 napisał(a):2. Przy fwd na mokrym dobra guma wystarcza do 200 km, potem już nie pomoże, tyle w tym temacie.


serio..no to zobacz to..s3 8l po sofcie obawiam się że pojedzie gorzej i po co komu 4x4 pytam się po raz kolejny? Po prostu chcesz mieć bo myślisz że jest lepsze... niż FWD :yes:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



przy dragu Golf V GTI DSG vs s3 8l też golf będzie z przodu z takich przyczyn jak...majtanie lewarkiem w S3 8L + opcja że Ci bieg nie wejdzie, większa waga, inna charakterystyka silnika i do tego np sytuacja że wypadniesz z "boosta", Golf V GTI DSG strzał z LC i pozamiatane.

Jeszcze raz podkreślam dobra guma i tyle, chyba że powódz jak w 1997 albo śnieżyca jak w Stanach ale wtedy to nie wiem czy nawet 4x4 pomoże.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

03 Kwi 2019, 15:34

serio musicie uprawiać tu prywatę?
pogadajcie sobie na priv
beast89
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 09 05 2009
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Volvo s40/Almera 1.5

03 Kwi 2019, 17:45

szybki napisał(a):Mam prośbę zajmij się autami z dk oraz dopiską "bezwypadkowy" a nie głoś jakiś farmazonów o których nie masz bladego pojęcia...bo auta z ch mają swojw wady ale też zalety więc równie dobrze możesz trafić rozjebka z dk jak i z ch.


Szkopuł jest w tym, że w przypadku aut z Danii czy Niemiec nie płacisz dodatkowo podatku VAT i cła (w przypadku aut wyprodukowanych poza UE).
Druga sprawa - wpisz sobie w google "Auta ze Szwajcarii" i "Auta z Danii", jeśli chodzi o te ze Szwajcarii to pierwsze 2 linki są do rozbitków / akcji z rozbitkami, jeśli chodzi o auta z Danii - to linki są nt. jak sprawdzić przebieg takiego auta, jego bezwypadkowość.
Poza tym zamiast podyskutować ... to się obrażasz jak małe dziecko i walisz personalne komentarze.

A propos "bezwypadkowy" - zawsze zaznaczałem tę opcję, jeśli sprzedawałem bezwypadkowe auto, często z fabrycznym lakierem, a Ty nie zaznaczasz ... bo wiesz, że coś z autem się działo. Do tego później swoją teorię przekładasz na cały rynek, a prawda jest taka, że jest powód dla którego jej nie zaznaczasz.
Poza tym weryfikowałem setki aut ... i te bez opcji "bezwypadkowy" praktycznie zawsze miały przygody, oczywiście te z opcją "bezwypadkowy" nie są z automatu bezwypadkowe, ale te bez tej opcji ... podnoszą ryzyko ogromnie.

beast89 - ależ oczywiście, że nie będę wchodził tutaj z Tobą w jakieś głębsze dyskusje, bo widzę, że dla Ciebie najważniejsze jest kupno 4-kółek, a czy po wypadku, czy zostawia 2 czy 4 ślady, to widzę, że Cię to jakoś mało interesuje. Ja mam całkiem inne podejście, auta przeważnie kupuję od 1-go właściciela, obecne mamy z fabrycznym lakierem, przebieg oryginalny w granicach 100k, a w C4 mamy Webasto zainstalowane przez 1-go właściciela, auta jeżdżą jak nowe ... dlatego jak widać, mamy całkiem inne podejścia do zakupu używanego samochodu, także nic tu po mnie.
Tylko przypomnę Twoje słowa:
beast89 napisał(a):Nie mam doświadczenia w szukaniu aut przez portale

także powodzenia.
tomekdk